Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Touring Superleggera Disco Volante: nový létající talíř v plné kráse
2.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Novodobá inkarnace Alfy Romeo C52 Disco Volante je tu. Vzhledem vzpomíná na staré časy, technikou je ale věcí ryze aktuální.
Italská Carrozzeria Touring Superleggera avizovala brzkou premiéru novodobého Disco Volante již v polovině února. A zvolila k tomu prostředek dosti příhodný - obrázek Alfy Romeo mimořádně aerodynamických tvarů, která si rozšafně letí oblohou.
Na první pohled je to trochu pohádkový motiv, ve své podstatě ale říká co má. Novinka totiž měla být a je vzpomínkou na Alfu C52 z roku 1952, která si pro své tvary a minimalizovaný koeficient odporu vzduchu (0,25 a hovoříme o roku 1952...) vysloužila jméno Disco Volante. To bude Čechovi znít pro změnu poněkud hudebně, v překladu z italštiny to ale znamená létající talíř, čím se nám kruh uzavírá.
Dosud jsme ovšem nemohli spatřit žádný pořádný snímek vozu, k těm nám italští karosáři nechali přičichnout až dnes. A není to vůbec nezajímavá podívaná. Vůz se své, no nechceme říci sériové, ale rozhodně funkční a produkční podobě sice k létání vzduchem mít moc nebude, na silnici by se ale jen tak ztratit neměl.
V prvé řadě se o to zaslouží jeho vzhled, který je vskutku mimořádný. Prakticky všechny části vozu se snaží kráčet ve šlépějích původní C52, podle čehož je ztvárněna už příď s velmi podobným křivkami nárazníku a dvěma světlomety zasazenými na vrchní stranu vyboulených blatníků. Původní Disco Volante mělo světla umístěná o dost kolměji, ale další optimalizace aerodynamiky si jistě vyžádala své. A konec konců: Carrozzeria Touring Superleggera určitě nechtěla postavit znovu to samé auto.
Oné boubelatosti celkově trochu ubylo, a to i z hlediska profilu karoserie jako takové - zejména linie střechy je o dost nižší a sklon čelního skla je též diametrálně odlišný. Nejvíce se originálu podobá záď, ve které se jakoby spojují výrazné křivky zadních blatníků do dvojice malých, blízko u sebe umístěných kulatých světel. Je to znovu interpretace o poznání umírněnější, ale přesto působivá.
Pokud vám výsledné dílo i přes značné modifikace něco připomíná, nešálí vás zrak. Základem nového „diska” se totiž stala již dobře známá Alfa Romeo 8C Competizione, s níž novinka očividně sdílí i pár částí karoserie. Po tomto voze mu dokonce zůstala i kola a co je zřejmě nejpodstatnější - celý technický základ. I když tedy máme krom nových obrázků k dispozici jen minimum informací, je prakticky jisté, že pohon vozu obstará osmiválec o objemu 4,7 litru, výkonu 450 koní a točivém momentu 480 Nm, který známe právě z Alfy 8C. O přenos výkonu na zadní kola by se pak dále postarala šestistupňová automatická převodovka a samosvorný diferenciál.
Další technické detaily neznáme, je ale dosti pravděpodobné, že nová karoserie vylepší aerodynamický odporu vzduchu a další použití lehkých materiálů také sníží hmotnost celého vozu. Ve výsledku by pak nové Disco Volant mohlo být rychlejší než originální 8C, ale to už je ryzí spekulace.
Naopak jistým faktem je, že si tento vůz budete moci koupit. Italská manufaktura nemá ve zvyku pouze okouzlovat svou kreativitou, a tak předem avizuje uvedení malé výrobní série. Jak velká bude, co přesně nabídne a za jakou cenu, to bychom se mohli dozvědět již za pár dnů v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012







Italská krasavice živě v Ženevě
Novodobé Disco Volante od karosárny Touring Superleggera možná není tak úchvatné jako originál, mimořádně atraktivní auto je to ale i tak
Pro úplnost výchozí Alfa 8C, zde po boku MiTa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Technik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
před 10 hodinamiJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
před 11 hodinamiPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včeraJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
včeraAudi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva