Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy
3.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dva roky po premiéře konceptu je Regera konečně hotová a můžou ji mít i zákazníci. Podívejte se na první dva vyrobené kusy, i s Agerou RS Gryphon.
Koenigsegg přiveze na ženevský autosalon, jehož začátek nás čeká už příští týden, dvě hotové Regery. První prototyp Regery byl odhalen před dvěma lety právě v Ženevě a vloni jsme se mohli detailněji podívat na jeden z předprodukčních kusů.
Zelené a červenočerné auto na fotkách níže tedy nejsou nějaké hypotetické konfigurace, které vymyslelo marketingové oddělení a ve kterých vypadá Regera nejlépe, jsou to skutečná auta, tak, jak si je někdo naspecifikoval. Nejdříve nechá obyčejné smrtelníky, aby si je pořádně prohlédli, pak je odešle zákazníkům, kteří je s největší pravděpodobností před ostatními schovají do svých garáží.
Regeru asi nemusíme příliš představovat, nicméně pro ty, kteří o ní nikdy neslyšeli - je to hybridní hypersport, odpověď Koenigseggu na Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a LaFerrari. Jenže má výkonu jako Bugatti Chiron - 1 500 koní. Přeplňovaná V8 tu spolupracuje se třemi elektromotory a výsledky jsou úctyhodné - zrychlení na 300 km/h má trvat deset vteřin, na 400 km/h prý méně než dvacet.
Začátek její výroby je údajně prvním momentem v historii Koenigseggu, kdy bude produkovat a nabízet dvě odlišná auta najednou. Druhým vozem vedle Regery má být Agera, jejíž pohonné ústrojí je zcela konvenční. Téměř přesně před rokem však Christian von Koenigsegg uváděl, že výrobu Agery bude nutné kvůli Regeře ukončit a že k té příležitosti vznikly tři speciální Agery RS.
Kde je pravda, se možná dozvíme z jeho úst za pár dnů v Ženevě, v každém případě víme, že minimálně ještě jedna unikátní Agera RS vznikla. Je celá karbonová s detaily ze čtyřiadvacetikarátového plátkového zlata, jmenuje se Gryphon a zákazníkem, kterého Koenigsegg neodmítl, je Manny Khoshbin.
Zlaté jsou kromě pruhů také detaily interiéru, loga a prvky na zakázkově vyrobené karbonové helmě, která bude dodána k tomuto vozu. V útrobách pracuje příplatkový megawattový (1 360 koní) motor, takže s váhou 1 395 kg je Agera RS Gryphon docela blízko Koenigseggu One:1, alespoň po stránce poměru výkonu a hmotnosti.
Také tu by měl Koenigsegg přivézt do Ženevy, pak ji odešle Khoshbinovi do USA. A možná ji tam možná potkáte na silnici - Khoshbin jednak se svými auty jezdí a především bude dodána se všemi prvky nutnými pro schválení do amerického provozu, což u Koenigseggu není zase taková samozřejmost...





Tyhle dvě Regery jsou první, které se dostanou k zákazníkům
Ageru RS Gryphon si objednal Manny Khoshbin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před hodinouPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 5 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 7 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva