Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy
3.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dva roky po premiéře konceptu je Regera konečně hotová a můžou ji mít i zákazníci. Podívejte se na první dva vyrobené kusy, i s Agerou RS Gryphon.
Koenigsegg přiveze na ženevský autosalon, jehož začátek nás čeká už příští týden, dvě hotové Regery. První prototyp Regery byl odhalen před dvěma lety právě v Ženevě a vloni jsme se mohli detailněji podívat na jeden z předprodukčních kusů.
Zelené a červenočerné auto na fotkách níže tedy nejsou nějaké hypotetické konfigurace, které vymyslelo marketingové oddělení a ve kterých vypadá Regera nejlépe, jsou to skutečná auta, tak, jak si je někdo naspecifikoval. Nejdříve nechá obyčejné smrtelníky, aby si je pořádně prohlédli, pak je odešle zákazníkům, kteří je s největší pravděpodobností před ostatními schovají do svých garáží.
Regeru asi nemusíme příliš představovat, nicméně pro ty, kteří o ní nikdy neslyšeli - je to hybridní hypersport, odpověď Koenigseggu na Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a LaFerrari. Jenže má výkonu jako Bugatti Chiron - 1 500 koní. Přeplňovaná V8 tu spolupracuje se třemi elektromotory a výsledky jsou úctyhodné - zrychlení na 300 km/h má trvat deset vteřin, na 400 km/h prý méně než dvacet.
Začátek její výroby je údajně prvním momentem v historii Koenigseggu, kdy bude produkovat a nabízet dvě odlišná auta najednou. Druhým vozem vedle Regery má být Agera, jejíž pohonné ústrojí je zcela konvenční. Téměř přesně před rokem však Christian von Koenigsegg uváděl, že výrobu Agery bude nutné kvůli Regeře ukončit a že k té příležitosti vznikly tři speciální Agery RS.
Kde je pravda, se možná dozvíme z jeho úst za pár dnů v Ženevě, v každém případě víme, že minimálně ještě jedna unikátní Agera RS vznikla. Je celá karbonová s detaily ze čtyřiadvacetikarátového plátkového zlata, jmenuje se Gryphon a zákazníkem, kterého Koenigsegg neodmítl, je Manny Khoshbin.
Zlaté jsou kromě pruhů také detaily interiéru, loga a prvky na zakázkově vyrobené karbonové helmě, která bude dodána k tomuto vozu. V útrobách pracuje příplatkový megawattový (1 360 koní) motor, takže s váhou 1 395 kg je Agera RS Gryphon docela blízko Koenigseggu One:1, alespoň po stránce poměru výkonu a hmotnosti.
Také tu by měl Koenigsegg přivézt do Ženevy, pak ji odešle Khoshbinovi do USA. A možná ji tam možná potkáte na silnici - Khoshbin jednak se svými auty jezdí a především bude dodána se všemi prvky nutnými pro schválení do amerického provozu, což u Koenigseggu není zase taková samozřejmost...





Tyhle dvě Regery jsou první, které se dostanou k zákazníkům
Ageru RS Gryphon si objednal Manny Khoshbin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 6 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Slavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před 53 minutamiU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 2 hodinamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 3 hodinamiMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva