Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto jsou finalisté Auta roku 2017 (COTY), celý koncern VW je ze hry
28.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porota zredukovala 30 kandidátů na sedm finalistů. Kromě absentujícího koncernu Volkswagen mezi nimi není ani žádný vyloženě „zelený“ model.
Před pouhým týdnem jsme zveřejnili seznam 30 kandidátů na titul Evropského Auta roku neboli COTY (Car Of The Year) 2017. Mezi nimi přitom byla celá řada koncernových vozů od Audi A5 a Q2 přes Porsche 718 Boxster/Cayman a Panamera až po Seat Ateca, Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan. Ani jeden z těchto modelů se ale konečným vítězem nestane.
Porota složená z evropských novinářů pustila do světa zredukovaný seznam sedmi finalistů, na kterém již nenajdeme ani jediného zástupce koncernu VW. Je samozřejmě otázkou, zda za tím stojí možná odveta za kauzu Dieselgate či pouze prostý fakt, že ostatní auta byla shledána zajímavějšími. Skutečnost to ale již nezmění.
Stejně tak je překvapivé, že z trojice zástupců Toyoty byl vybrán nejméně „zelený“ model, tedy crossover C-HR. Mimo finálovou sedmičku jsou tak Prius i Mirai. A ze hry je kupodivu také Tesla Model X, Hyundai Ioniq nebo Kia Niro, tedy vozy, u kterých byly dle současného směřování automobilového světa šance na titul větší než u ostatních.
Místo toho se tedy Evropským Autem roku kromě zmiňované Toyoty C-HR mohou stát Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes-Benz třídy E, Nissan Micra, Peugeot 3008 a Volvo S90/V90. Kdo z těchto vozů nakonec bude jmenován „králem“ se teprve uvidí. Dle našeho názoru ale nejmenší šance mají zástupci ze Země vycházejícího slunce.
Titul tedy nejspíše zamíří do Itálie, Francie, Německa či Švédska, ovšem to až v předvečer ženevského autosalonu 6. března 2017.
Seznam 7 finalistů na titul Evropské Auto roku (COTY) 2017
Alfa Romeo Giulia
Citroën C3
Mercedes-Benz třídy E
Nissan Micra
Peugeot 3008
Toyota C-HR
Volvo S90/V90
Toto je sedm finalistů na titul Evropské Auto roku 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva