Toto je revoluční elektromobil VW I.D. Má 170 koní, ujede prý 600 km na nabití

Elektrická prvotina německé značky je zatím jen konceptem. Jako sériový model dorazí v roce 2020, o pět let později prý nabídne i autopilot.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toto je revoluční elektromobil VW I.D. Má 170 koní, ujede prý 600 km na nabití

28.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toto je revoluční elektromobil VW I.D. Má 170 koní, ujede prý 600 km na nabití

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektrická prvotina německé značky je zatím jen konceptem. Jako sériový model dorazí v roce 2020, o pět let později prý nabídne i autopilot.

Pařížský autosalon se nám pomalu začíná rozjíždět, byť oficiálně se jeho brány novinářům otevřou až zítra ráno. Nicméně řada automobilek si hodlá ukrást svých 15 minut slávy již nyní. Mezi nimi přitom nechybí ani Volkswagen, jehož největší novinkou je koncept elektrického hatchbacku. Ten jsme si mohli prohlédnout na prvních fotkách i oficiálních ilustracích, naplno jej ovšem německá automobilka prezentuje teprve nyní.

Stran designu se konečně dozvídáme i název I.D., ten ale Volkswagen nijak nevysvětlil. Dodal ovšem, že s produkční verzí máme počítat v roce 2020. Její dojezd má přitom činit až 600 km na jediné nabití, čímž by Němci překonali vše, co je dosud k mání, navíc v balení relativně dostupného auta. Je ovšem otázkou, jak moc je tato porce reálná a především - kde bude tou dobou konkurence.

Přesnou kapacitu baterií VW neuvádí, po stránce hnacího ústrojí však máme počítat s elektromotorem naladěným na 125 kW (170 koní), který by mohl zaručovat slušnou jízdní dynamiku. Dá se ovšem předpokládat, že spíše než na tu se Volkswagen zaměří na onen dojezd. A také na na komfort řidiče, který dostane k dispozici autopilot a volant zasouvající se do palubní desky. S reálným nasazením této technologie však automobilka počítá až v roce 2025. Což též zavání optimismem.

Kromě toho se očekává větší prostor než u rozměrnějšího Volkswagenu Passat, který je dán modulární platformou MEB (Modular Electric Drive Kit). Ta byla navržena jen pro elektromobily, z nichž produkční I.D. bude první vlaštovkou. Chystá se ovšem nemalá expanze, neboť Volkswagen by do již zmiňovaného roku 2025 velmi rád prodával milion elektromobilů ročně. Tedy z dnešního pohledu extrémní množství.

Reálnosti prodejních plánů se ale dnes nebudeme zabývat, místo toho si posvítíme na další finesy koncepčního elektromobilu. Jednou z nich je schopnost přijímat doručené zásilky formou nové unikátní služby i ve chvílích, kdy majitel není doma. Dále pak můžeme počítat s kamerami namísto tradičních zrcátek, čímž je zredukován aerodynamický odpor a tedy navýšen onen „bezemisní“ dojezd.

Tím nám informační pramen vysychá, pročež jen zmíníme velká litá kola, rozměrnější panoramatickou střechu či úzké diodové světlomety. Nechybí ani „sebevražedné“ dveře, s těmi ovšem v sérii nepočítáme. Krátká příď přecházející do pozvolna svažujícího se čelního okna je ovšem s ohledem na absenci tradiční spalovací jednotky jistotou.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.


Toto je revoluční elektromobil VW I.D. Má 170 koní, ujede prý 600 km na nabití - 1 - VW ID Concept 2016 prvni lepsi 01Toto je revoluční elektromobil VW I.D. Má 170 koní, ujede prý 600 km na nabití - 2 - VW ID Concept 2016 prvni lepsi 02Toto je revoluční elektromobil VW I.D. Má 170 koní, ujede prý 600 km na nabití - 3 - VW ID Concept 2016 prvni lepsi 03Toto je revoluční elektromobil VW I.D. Má 170 koní, ujede prý 600 km na nabití - 4 - VW ID Concept 2016 prvni lepsi 04Toto je revoluční elektromobil VW I.D. Má 170 koní, ujede prý 600 km na nabití - 5 - VW ID Concept 2016 prvni lepsi 05Toto je revoluční elektromobil VW I.D. Má 170 koní, ujede prý 600 km na nabití - 6 - VW ID Concept 2016 prvni lepsi 06
Volkswagen I.D. se prozatím ukázal jen ve formě konceptu, produkční verzi ale máme čekat do roku 2020. Se 170 koňmi má přitom zvládnout 400 až 600 km na jeden zátah

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.