Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je první Bugatti Chiron pro USA. Bizarnost na zádi skrývá marně
21.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůz je umně nafocený tak, aby nebyla příliš vidět, ale je tam. I na oficiálních prezentačních fotkách, kde by tak nějak z podstaty být nemusela.
Nové Bugatti Chiron bylo představeno již loni v březnu, teprve na sklonku roku ovšem automobilka rozjela dodávky zákazníkům. Jako první přišly na řadu lidé z Evropy a arabského světa, a to přesto, že zhruba 30 procent veškerých objednávek připadá na Spojené státy. Pro americký trh ovšem Bugatti potřebovalo dodatečnou homologaci, jenž si vyžádala instalaci nevzhledných nástavců na zadním nárazníku.
Americká legislativa totiž požaduje, aby vůz neutrpěl žádné větší újmy při nehodách v nízkých rychlostech. Musí tak přestát náraz v 5 mílích za hodinu (8 km/h) u čelních partií a respektive při ve 2 mph (3,2 km/h) v případě těch zadních. Masově vyráběná auta se této legislativě postupně přizpůsobila tak, že úprava vnitřní konstrukce není vidět, u výjimečných strojů ale podobné řešení často není technicky proveditelné, a tak nezbývá, než jim na záď či příď přimontovat nástavce, které se o takovou ochranu postarají.
Zákon to nařizující je Američany hojně kritizován, zaveden byl totiž v 70. letech minulého století v důsledku nemalého lobby tamních pojišťoven. Od té doby se samozřejmě konstrukce aut a tedy i bezpečnost výrazně změnila, zákon však setrvává v platnosti. A protože záď prakticky nemá standardní nárazník, muselo k instalaci nevzhledných dílů přistoupit i Bugatti. Nový Chiron tak při pohledu zezadu nevypadá působivě jako evropská verze.
Pozoruhodné je, že automobilka je nechala i na oficiálních fotkách, v jejichž případě se tedy fotograf vynasnažil, aby byly co nejméně patrné. Jenže jsou tam a živé snímky ukáží, že to není nic hezkého. Řešením pro majitele může být je prostě odmontovat, což se ostatně u amerických exemplářů i očekává, byť tím tamní klientela bude riskovat pokutu.
Toliko ale k spornému detailu, nyní se již věnujme samotnému vozu. Ten je určen pro Hezyho Shakeda, amerického podnikatele izraelského původu, jenž stojí za módní značkou Tilly. Ta mu zjevně vydělává nemalé peníze, Shaked je totiž již majitelem Bugatti Veroyn Vitesse L'Or Rouge. Tomuto červenému exempláři přitom přezdivá Hellbug neboli Pekelný brouk, zatímco novinka je pojmenována Hellbee (Pekelná včela).
Za tímto označením stojí žluto-černá karoserie, která odkazuje na jedno z klasických schémat Bugatti. Mimo to vůz zdobí i kola v designu Classique, zatímco dovnitř se nastěhovalo kožené čalounění ctící venkovní barevnou kombinaci. Žlutá přitom dekoruje středy sedadel, spodní část středového tunelu, dveřní panely či dvojitý prstenec, jenž obklopuje sedadlo řidiče i spolujezdce. Mimo to zde pak máme ještě žluté švy.
O motorovém prostoru nejspíše již nemusíme mluvit, zde trůní „standardní“ osmilitrový šestnáctiválec naladěný na 1 500 koní. S tímto agregátem, veškerými poplatky a dovozem přitom Pekelná včela vyšla na 2 998 000 dolarů (cca 66,63 milionu korun). Tato částka ovšem nezahrnuje veškeré tovární příplatky, mezi něž patří venkovní lakování i žluto-černý interiér. Finální účet tak byl ještě o něco vyšší...
První americké Bugatti Chiron se nemohlo ukázat nikde jinde než v Pebble Beach...
...automobilka zároveň přišla i se sadou oficiálních fotek, taktéž z amerického prostředí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva