Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nejdražší nové auto světa, zakázkový Rolls-Royce za 306 milionů
29.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoudveřové kupé Sweptail vznikalo čtyři roky, přičemž od základu se liší hlavně zádí ovlivněnou jachtami a vozy minulosti. Příď je zdrženlivější.
Mnichovská automobilka je jedním z hlavních sponzorů přehlídky Concorso d‘Eleganza Villa d'Este konané u italského jezera Como. Proto se nikdy neúčastní soutěže o nejkrásnější vůz, byť by jí mnohdy vyhrálo i bez jakéhokoliv nadržování. Také proto si letošní ročník, který proběhl minulý víkend, vybrala pro představení konceptu řady 8.
To však nebyla jediná premiéra pod taktovkou BMW. Svůj poslední výtvor tam přivezl i Rolls-Royce. Pod názvem Sweptail byl odhalen zakázkový speciál, který existuje v jediném kusu na světě. Jeho design a následná výroba zabraly čtyři roky práce a jejich konci stojí úžasný vůz s astronomickou cenovkou
Samotná britská automobilka pořizovací sumu oficiálně nezveřejnila, britská média ovšem s odkazem na zdroje v automobilce zmiňují částku 10 milionů liber (cca 306 milionů korun). To je hodně i za Rolls-Royce, byť samozřejmě nejde o absolutní rekord, jaký byl za nějaký automobil zaplacen. Mnohé klasiky se totiž na aukcích prodávají i za dvojnásobek. Nicméně toto je zcela nový vůz, který tak dalece překonává cokoliv od Bugatti, Pagani či Koenigseggu.
Tedy jinými slovy, pokud by ona desetimilionová suma byla reálnou, pak máme tu čest s nejdražším novým vozem všech dob. Šéf značky Torsten Müller-Ötvös k tomu pouze lakonicky uvedl, že Sweptail je „opravdu drahý“. Tato slova bychom přitom za potvrzení výše zmíněného mohli považovat, neboť pokud šéf Rolls-Royce o něčem prohlásí, že je to drahé, pak to bude ve světě normálních lidí neskutečně drahé.
Cenu ale již nechme stranou, místo toho se podíváme, čím se zakázkový speciál liší od základního Phantomu Coupe, na jehož základech byl vystaven. Asi není třeba nikterak složitě upozorňovat na kompletně přepracované zadní partie, které ostatně vozu daly i jméno. Název Sweptail lze totiž volně přeložit jako splývavou záď. Značka přiznává inspiraci jachtami, jež se projevila hlavně trojúhelníkovým tvarem okna.
Kromě toho byly předobrazem novinky i modely značky z 20. a 30. let minulého století, zejména pak Phantom I Round Door vyrobený v roce 1925 společností Jonckheere či Phantom II Streamline Saloon by Park Ward, Gurney Nutting Phantom II Two Door Light Saloon a Park Ward 20/25 Limousine Coupe. Celá tato trojice přitom vznikla v roce 1934, který tak byl zjevně u dvojitého „R“ nejkreativnějším.
Vpředu již takové rozdíly oproti základu nenajdeme, přestože i zde k nim došlo. Maska chladiče má být největší, jaká kdy byla na vůz značky instalována. Společnost jí pak dělají nové světlomety a přepracovaný nárazník. Je ale trochu škoda, že nebyl upřednostněn trochu odvážnější přístup, díky kterému by čelní a zadní partie byly lépe sladěny - takto je to trochu dle stylu „každý pes jiná ves“.
Na druhou stranu se říká, že plebs kritizuje drahé věci jen proto, že si je nemůže dovolit. Proto se jakéhokoliv dalšího komentáře na toto téma zdržíme, ostatně u mnoha lidí může mít naopak zastání. Místo toho se raději přesuneme do interiéru, kde zásadní změny souvisí s vyjmutím zadních sedadel. Na jejich místo se nastěhovala speciální konzole ze dřeva s modrým podsvícením.
Stiskem speciálního tlačítka majitel aktivuje elektrické motory, které mu podají ukrytou lahev šampaňského. Stylově si tedy může pogratulovat ke koupi nadmíru výjimečného vozu, který se dále pyšní koženým čalouněním v odstínech Moccassin a Dark Spice. V případě zmiňovaného dřeva se pak počítá s dekory Macassar Ebony a Paldao.
Dodat tedy již můžeme slova šéfa značky, dle kterého „Sweptail je důkazem, že Rolls-Royce je na vrcholu individuálního karosářství. Nasloucháme velmi pečlivě našim nejváženějším zákazníkům a umožňujeme jim investovat do podobných kompletně přepracovaných zakázkových uměleckých děl. Ve stejné době dbáme i na zdroje, které nám tuto unikátní službu umožňují.“






Rolls-Royce Sweptail je nejdražším novým vozem světa...
...vůči základu se přitom měnily hlavně zadní partie, a to nikoliv jen zvenčí, ale také uvnitř
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
V další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před hodinouPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 2 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 4 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva