Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák

Porsche oficiálně představilo nový Cayenne a je opravdu přesně tak „nenový”, jak ho vykreslil únik. Peníze ale bude dozajista tisknout dál jako splašený.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák

30.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Porsche oficiálně představilo nový Cayenne a je opravdu přesně tak „nenový”, jak ho vykreslil únik. Peníze ale bude dozajista tisknout dál jako splašený.

U nového Porsche Cayenne jsme již se žádným překvapením nepočítali, alespoň ne po vizuální stránce. Mohli jsme tedy doufat, že únik skoro kompletní sady oficiálních fotek je jedním nejpropracovanějších pokusů o zmatení veřejnosti v historii lidstva, ale to je asi tak všechno. Šance na jeho neautentičnost byly minimální a teď už jsou nulové.

Automobilka vůz oficiálně představila a vykreslila jej přesně v těch samých barvách. Cayenne tak dostal ryze evoluční vzhled, který je spíše zklamáním, než abychom po jeho spatření skákali do vzduchu nadšením. Příď i profil vozu jsou skoro stejné jako dosud a výrazněji odlišná je jen záď. Moderněji působí rovněž interiér, i ten se ale v základu drží stejného „kopyta”.

Překvapení navíc nepřináší ani technika, v tomto směru bylo již delší dobu jasné, že nový Cayenne bude stát na modulární platformě MLB Evo a převezme většinu, ne-li všechny, pohonných jednotek od Porsche Panamera. V prvém sledu jsme přitom očekávali osmiválcové varianty, které by zároveň zamířily jako první i do prodeje, aby mohla automobilka nedočkavé zákazníky pořádně „podojit“. To se ale nakonec nestane.

Je otázkou, co stojí za rozhodnutím Porsche přijít zpočátku pouze se šestiválcovými variantami. Pravděpodobně za tím budou stát emise CO2. Cayenne je pro značku nadmíru důležitým vozem, jenž se stará o nemalé registrace - od roku 2002 bylo prodáno více než 760 tisíc exemplářů. To není malé množství a emise hrají velkou roli.

Potvrzuje to vlastně i samotná tisková zpráva, kde se jimi Porsche ohání hned v úvodu. V závislosti na motoru se mají pohybovat mezi 205 a 213 gramy CO2 na kilometr. Na spodní hranici je základní Cayenne, jehož třílitr V6 byl naladěn na 340 koní a 450 Nm. S touto silou pak vůz zrychlí na stovku za 6,2 sekundy (5,9 sekundy s paketem Sport Chrono) a dosáhne 245 km/h.

Od 1 985 kilogramů vážícího základu se můžeme přesunout k Porsche Cayenne S, které na ručičkách vah vykáže o 35 kilo více. Jeho šestiválec je pak 2,9litrový, nicméně na všechna čtyři kola již posílá 440 koní a 550 Nm točivého momentu. Akcelerace na stovku mu zabere jen 5,2 sekundy (4,9 sekundy s paketem Sport Chrono) a na dvoustovku 18,9 sekundy (respektive 18,6 s), zatímco nejvyšší rychlost vyšplhala na 265 km/h.

Další jednotky nejspíše budou následovat, otázkou však je, kdy a jaké to nakonec opravdu budou. Aktuálně bychom se totiž vůbec nedivili, kdyby kromě osmiválců dorazil i přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Spekulovat ale zbytečně nebudeme, místo toho se ještě na chvíli vrátíme ke zmíněné platformě MLB Evo. Ta užívá více hliníku než předchozí architektura, hmotnost vozu tedy klesla o 65 kilogramů.

Na zmíněné dietě nese zásluhu také instalace inovativní lithium-iontové polymerové baterie startéru, jež samy o sobě představují redukci hmotnosti o 10 kilo. Další úsporu - i když již neupřesněnou - pak mají na kontě nové brzdy s ocelovými disky potaženými speciální vrstvou wolframového karbidu. Dle značky je díky tomu nižší nejen hmotnost, ale také vyšší koeficient tření a větší odolnost k otěru.

Další inovace zahrnují řiditelnou zadní nápravu či tříkomorový vzduchový podvozek, opomenout nesmíme ani plnohodnotná diodová světla zahrnutá již do standardní výbavy. Za příplatek je pak možné sáhnout po systému PDLS (Porsche Dynamic Light System), který umožňuje přisvěcování do zatáček či utlumení některých paprsků v závislosti na provozu.

Nová je také osmistupňová automatická převodovka, která je standardem u obou verzí. Rychlost řazení, stejně jako odezvu plynového pedálu a posilovače řízení lze pak nastavit v režimech Normal, Sport a Sport Plus, přičemž dokoupení paketu Sport Chrono přihraje ještě separátní mód PSM Sport, jenž umožňuje vozu popustit uzdu na maximum. Právě v této konfiguraci lze počítat s nejlepší dynamikou.

Zamířit můžeme do interiéru, kde má řidič k dispozici analogový tachometr rámovaný dvěma sedmipalcovými displeji. Další 12,3palcový pak slouží k ovládání multimédií, přičemž zákazníci budou mít k dispozici i vysokorychlostní připojení k internetu. Stáhnout si pak mohou třeba speciální aplikaci Offroad Precision, jenž umožňuje plnou dokumentaci jízdy v terénu včetně videonahrávky.

Dále lze zmínit nové audio systémy společností Bose a Burmester či selekci asistenčních systémů, mezi něž spadá noční vidění, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, adaptivní tempomat či semi-autonomní řízení a automatické brzdy. Tím jsme se dostali k závěru, pročež jen dodáme, že zavazadelník má kapacitu 770 litrů a ceny na německém trhu, kde lze nový Cayenne již objednat, startují na 74 828 Eur (cca 1 952 500 Kč).


Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 1 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 29Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 2 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 30Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 3 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 31Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 4 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 32Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 5 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 33Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 6 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 34Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 7 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 35Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 8 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 36Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 9 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 37Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 10 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 38Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 11 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 39Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 12 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 40Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 13 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 41Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 14 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 42Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 15 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 43Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 16 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 44Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 17 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 45Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 18 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 46Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 19 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 47Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 20 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 48Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 21 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 49Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 22 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 50Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 23 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 51Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 24 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 52Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 25 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 53Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 26 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 54Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 27 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 55
Nové Porsche Cayenne se ukázalo na už prakticky kompletně viděných oficiálních fotkách

Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 28 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 01Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 29 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 02Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 30 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 03Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 31 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 04Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 32 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 05Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 33 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 06Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 34 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 07Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 35 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 08Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 36 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 09Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 37 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 10Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 38 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 11Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 39 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 12Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 40 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 13Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 41 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 14Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 42 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 15Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 43 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 16Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 44 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 17Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 45 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 18Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 46 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 19Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 47 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 20Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 48 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 21Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 49 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 22Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 50 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 23Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 51 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 24Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 52 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 25Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 53 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 26Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 54 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 27Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák - 55 - Porsche Cayenne 2018 zive a oficialni foto 28
...i během živé prezentace v Zuffenhausenu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.