Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák
30.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche oficiálně představilo nový Cayenne a je opravdu přesně tak „nenový”, jak ho vykreslil únik. Peníze ale bude dozajista tisknout dál jako splašený.
U nového Porsche Cayenne jsme již se žádným překvapením nepočítali, alespoň ne po vizuální stránce. Mohli jsme tedy doufat, že únik skoro kompletní sady oficiálních fotek je jedním nejpropracovanějších pokusů o zmatení veřejnosti v historii lidstva, ale to je asi tak všechno. Šance na jeho neautentičnost byly minimální a teď už jsou nulové.
Automobilka vůz oficiálně představila a vykreslila jej přesně v těch samých barvách. Cayenne tak dostal ryze evoluční vzhled, který je spíše zklamáním, než abychom po jeho spatření skákali do vzduchu nadšením. Příď i profil vozu jsou skoro stejné jako dosud a výrazněji odlišná je jen záď. Moderněji působí rovněž interiér, i ten se ale v základu drží stejného „kopyta”.
Překvapení navíc nepřináší ani technika, v tomto směru bylo již delší dobu jasné, že nový Cayenne bude stát na modulární platformě MLB Evo a převezme většinu, ne-li všechny, pohonných jednotek od Porsche Panamera. V prvém sledu jsme přitom očekávali osmiválcové varianty, které by zároveň zamířily jako první i do prodeje, aby mohla automobilka nedočkavé zákazníky pořádně „podojit“. To se ale nakonec nestane.
Je otázkou, co stojí za rozhodnutím Porsche přijít zpočátku pouze se šestiválcovými variantami. Pravděpodobně za tím budou stát emise CO2. Cayenne je pro značku nadmíru důležitým vozem, jenž se stará o nemalé registrace - od roku 2002 bylo prodáno více než 760 tisíc exemplářů. To není malé množství a emise hrají velkou roli.
Potvrzuje to vlastně i samotná tisková zpráva, kde se jimi Porsche ohání hned v úvodu. V závislosti na motoru se mají pohybovat mezi 205 a 213 gramy CO2 na kilometr. Na spodní hranici je základní Cayenne, jehož třílitr V6 byl naladěn na 340 koní a 450 Nm. S touto silou pak vůz zrychlí na stovku za 6,2 sekundy (5,9 sekundy s paketem Sport Chrono) a dosáhne 245 km/h.
Od 1 985 kilogramů vážícího základu se můžeme přesunout k Porsche Cayenne S, které na ručičkách vah vykáže o 35 kilo více. Jeho šestiválec je pak 2,9litrový, nicméně na všechna čtyři kola již posílá 440 koní a 550 Nm točivého momentu. Akcelerace na stovku mu zabere jen 5,2 sekundy (4,9 sekundy s paketem Sport Chrono) a na dvoustovku 18,9 sekundy (respektive 18,6 s), zatímco nejvyšší rychlost vyšplhala na 265 km/h.
Další jednotky nejspíše budou následovat, otázkou však je, kdy a jaké to nakonec opravdu budou. Aktuálně bychom se totiž vůbec nedivili, kdyby kromě osmiválců dorazil i přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Spekulovat ale zbytečně nebudeme, místo toho se ještě na chvíli vrátíme ke zmíněné platformě MLB Evo. Ta užívá více hliníku než předchozí architektura, hmotnost vozu tedy klesla o 65 kilogramů.
Na zmíněné dietě nese zásluhu také instalace inovativní lithium-iontové polymerové baterie startéru, jež samy o sobě představují redukci hmotnosti o 10 kilo. Další úsporu - i když již neupřesněnou - pak mají na kontě nové brzdy s ocelovými disky potaženými speciální vrstvou wolframového karbidu. Dle značky je díky tomu nižší nejen hmotnost, ale také vyšší koeficient tření a větší odolnost k otěru.
Další inovace zahrnují řiditelnou zadní nápravu či tříkomorový vzduchový podvozek, opomenout nesmíme ani plnohodnotná diodová světla zahrnutá již do standardní výbavy. Za příplatek je pak možné sáhnout po systému PDLS (Porsche Dynamic Light System), který umožňuje přisvěcování do zatáček či utlumení některých paprsků v závislosti na provozu.
Nová je také osmistupňová automatická převodovka, která je standardem u obou verzí. Rychlost řazení, stejně jako odezvu plynového pedálu a posilovače řízení lze pak nastavit v režimech Normal, Sport a Sport Plus, přičemž dokoupení paketu Sport Chrono přihraje ještě separátní mód PSM Sport, jenž umožňuje vozu popustit uzdu na maximum. Právě v této konfiguraci lze počítat s nejlepší dynamikou.
Zamířit můžeme do interiéru, kde má řidič k dispozici analogový tachometr rámovaný dvěma sedmipalcovými displeji. Další 12,3palcový pak slouží k ovládání multimédií, přičemž zákazníci budou mít k dispozici i vysokorychlostní připojení k internetu. Stáhnout si pak mohou třeba speciální aplikaci Offroad Precision, jenž umožňuje plnou dokumentaci jízdy v terénu včetně videonahrávky.
Dále lze zmínit nové audio systémy společností Bose a Burmester či selekci asistenčních systémů, mezi něž spadá noční vidění, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, adaptivní tempomat či semi-autonomní řízení a automatické brzdy. Tím jsme se dostali k závěru, pročež jen dodáme, že zavazadelník má kapacitu 770 litrů a ceny na německém trhu, kde lze nový Cayenne již objednat, startují na 74 828 Eur (cca 1 952 500 Kč).
Nové Porsche Cayenne se ukázalo na už prakticky kompletně viděných oficiálních fotkách
...i během živé prezentace v Zuffenhausenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie