Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je 10 technických vychytávek, které z nového Touaregu dělají vlajkovou loď VW
26.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na špici nabídky Volkswagenu jsme dosud byli zvyklí vídat některý z jeho sedanů či jinak konvenčních vozů. Teď je tam SUV a nejen proto, že je největší.
Třetí generaci Volkswagenu Touareg oficiálně byla představena v závěru minulého týdne, bez maskování jsme ale nové německé SUV mohli vidět již před půl rokem. Nikdo tedy neočekával žádné větší překvapení a po stržení bílé plachty se ani žádné nekonalo, nový Touareg přesto zaujal.
Jeho zevnějšek je možná na poměry Volkswagenu agresivněji střižený, nicméně stále je narýsován přesně podle korporátního designu a řada lidí by jej tak klidně mohla označit jako „nudu a šeď“. Nicméně v interiéru, který jsme následně probrali ještě detailněji, se jede dle zcela jiných not. Navíc Volkswagen rozhodl, že Touareg zaskočí za již neprodávaný Phaeton na postu vlajkové lodi značky. Proto SUV zamířilo směrem k luxusnímu segmentu a hlavně dostalo na palubu řadu technologických fines, z nichž některé nejsou jen unikátem pro značku, ale navíc se mohou pyšnit i světovým prvenstvím. Tady je deset z nich.
1. Čelní matricové LEDky
Matricové LEDky u koncernu VW Group nejsou žádnou novinkou, dosud je ale ze značek koncernu využívalo hlavně Audi. Touareg není úplně prvním „lidovým vozem“, kde se objevují, nicméně v jeho případě tu jisté prvenství máme. Za příplatek je možné každou stranu přídě osadit 128 nezávislými LEDkami. 48 z nich tvoří potkávací a 27 dálková světla, zbytek pak má na starosti denní svícení, přisvěcování do zatáček či animované indikátory. Něco takového žádný Volkswagen dosud nenabídl, ani zdaleka.
Vůči předchozí generaci novinka může počítat se svítivostí prodlouženou o 100 metrů, zároveň navíc lze matricové LEDky spřáhnout s dalším příplatkovým prvkem, systémem nočního vidění. V té chvíli je k dispozici nejen proměnlivé osvtlení jednotlivých ploch před autem, jež reaguje i na protijedoucí či vpředu jedoucí vozy, ale také infračervenou kameru, která snáze detekuje osoby ve tmě.

2. Vzduchový podvozek
Ani tentokráte nemluvíme o unikátu, vzduchové odpružení má ale stále daleko k běžnému i v prémiovém segmentu. Touareg s ním má již v základu nabídnout dva různé charaktery pomocí jízdních režimů Normal a Comfort. Dopřát si pak můžete ještě off-roadový paket, který zvedne podvozek o 25 milimetrů. Vůči standardnímu režimu tak může světlá výška narůst až o 70 mm. Nicméně při rychlostech přes 120 km/h se podvozek pro změnu automaticky sníží, a to o 25 až 35 mm. Navíc je tu pak možnost snížit vůz až o 40 mm kvůli snazší manipulaci s nákladem.
3. Řízení všech kol
Pohon všech kol je u větších SUV dnes pomalu samozřejmostí, nicméně řiditelná zadní náprava je stále jevem neobvyklým. Nový Touareg ji nemá ve standardu, nicméně za příplatek lze mít natáčením zadních kol v opačném směru vůči těm předním v rychlostech do 37 km/h. Po překročení tohoto tempa se kola pro změnu stočí do stejného směru jako ta přední. Dle značky je tímto snížen průměr otáčení z 12,19 na 11,19 metru, navýšena pak byla ovladatelnost při vyšších rychlostech.
4. Elektromechanické stabilizátory
Třetí generace wolfsburgského SUV se může pochlubit v každém rohu aktivním stabilizátorem, kdy aktuátor může vždy každou půlku ztužit či naopak změkčit pomocí interakce druhé části. Dle Volkswagenu se tím má zlepšit nejen stabilita na neznámých cestách či komunikacích s horším povrchem, ale zároveň došlo na redukci potápění karoserie v zatáčkách. A aby toho nebylo málo, působivější má být i jízda v terénu za pomoci vzájemné interakce obou náprav.
5. Standardní pohon všech kol
Jak jsme zmínili výše, pohon všech kol je v této kategorii spíše očekávanou výbavou, ani tak ale nebývá vždy standardem. Touareg má systém 4Motion ve standardu, stejně jako osmistupňový automat, a není úplně obyčejný. Počítat lze s pěti jízdními režimy, jež lze ještě dále rozšířit příplatkovým off-roadovým paketem - v tu chvíli se podvozek zvládá přizpůsobit i písečnému nebo bahnitému povrchu.
Kromě speciálních módů lze navíc v rámci paketu počítat s objemnější palivovou nádrží (90 litrů místo 70), zesílenou ochranou podvozku a nádrže nebo lépe chráněnou 12voltovou baterií. Máme tu také dvě tažná oka či uzávěru středového diferenciálu, která dokáže přeposlat až 70 procent na přední nápravu, respektive 80 procent na zadek.
6. Systém nočního vidění
Nový Touareg je vůbec prvním vozem Volkswagenu, který může být vybaven systémem nočního vidění. Infračervená termální kamera zvládá detekovat osoby i zvířata, jež následně ukáže na černobílém displeji - samotné subjekty zvýrazní barvou, a to dle stupně rizika - tedy zelenou nebo červenou. Obraz je zobrazen na digitálním přístrojovém štítu, přičemž řidiče může upozornit na nebezpečí ještě head-up displej. I ten ale již zase spadá do příplatkové výbavy.
7. Head-up displej
Co jsme o odstavec výše nakousli, musíme nyní dojíst. Oficiálně Volkswagen tuto technologii nazývá Windshield Head-Up Display, která je s rozměry 217 x 88 milimetrů největším head-up displejem v nabídce značky. Může být přitom nakonfigurována, aby aby zobrazovala data adaptivního tempomatu, navigace, aktuální rychlosti, monitoringu jízdních pruhů a dalších prvků.
8. Samoučící se navigace
Pokud si pod něčím máme představit umělou inteligenci, pak je to právě tento prvek. Systém přitom dokáže nejen sledovat často užívané dopravní trasy a uchovávat je v paměti, ale v závislosti na profilu řidiče dokáže i předpovídat, kam ten se zrovna rozhodl vydat a podle toho mu již bez vyzvání nabídne možný cíl cesty. Souběžně s tím jsou pak nabídnuty i případné silniční alternativy.
9. Audio systém Dynaudio
Kabinu německého SUV lze osadit až 14 reproduktory o hudebním výkonu až 730 wattů. Čtyři výškové jsou usazeny v čelních sloupcích a předních dveřích, kde je doplňují i dva středové. Další čtyři středové jsou pak zasazeny do dveří zadních, v koncových sloupcích pak nechybí čtyři reproduktory pro speciální efekty. Dále tu máme centrální v palubní desce a subwoofer pod podlahou zavazadelníku. To vše krmí 80wattový zesilovač, který je součástí palubního systému.
10. Innovision Cockpit
Zatímco většina výše zmíněných prvků je spíše ukryta, než aby je Volkswagen naplno odhaloval, v případě obřího středového displeje lze mluvit o pravém opaku. Jde o naprostou dominantu kabiny, čemuž se s ohledem na 15 palců a rozlišení 1 920 x 1 020 pixelů ani nelze divit. Tato obrazovka je součástí multimediálního systému Discover Premium, přičemž spolupracovat dokáže s 12palcovým digitálním přístrojovým štítem o rozlišení 1 920 x 720 pixelů. Oba displeje se Volkswagen snažil opticky spojit do jediného, a právě tomuto spojení značka říká Innovision Cockpit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins