Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je 10 nejlepších motorů pro rok 2017, turba už jasně vládnou
13.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Letošní výběr nejlepších motorů Wards Auto už čisté atmosféry nenabízí ani v jednom případě. A také tu poprvé není V8, přesto není všechno černé.
Hledáte-li nové auto a chcete-li pod kapotou mít to nejlepší, co současný trh nabízí, nelze opomenout desítku nejlepších motorů podle Wards Auto. Výsledky téhle ankety jsou publikovány vždy na sklonku roku, a to od roku 1995. Není to ovšem žebříček; pokud vám deset motorů na první příčce nedává smysl, berte to jako spotřebitelský servis. U předloňských výsledků jsme v titulku použili slova „od elektřiny po Hellcat” a vloni to nebylo o tolik jiné.
Letošní ročník opět neobsahuje žádný tříválec, ale poprvé v historii ankety není v nejlepší desítce žádná V8. Dokonce nevidíme ani žádný atmosférický motor bez elektrické dopomoci - jsou tu buď hybridní pohonná ústrojí, nebo přeplňované motory. Porota hodnotila celkem čtyřicet aut, která mají pro rok 2017 nové nebo výrazně inovované motory, a srovnávala je s desítkou loňských vítězů, takže výsledných deset je smetánka z padesátky nominovaných.
Jsou tu tři hybridy, takže jimi můžeme rovnou začít. Chevy Volt je EREV, Extended Range Electric Vehicle, a je to jeden ze dvou, které obhájily loňský úspěch. Volt bodoval dojezdem 85 km na elektřinu a výkonem pramenícími z točivého momentu až 407 Nm, který je dostupný prakticky okamžitě. Hodnota spotřeby benzínu 102 MPGe (2,3 l/100 km) je spíš z říše snů, třebaže v MPGe je spotřeba elektřiny přepočtená na spotřebu paliva alespoň částečně, nepřesně započítána.
Novinkou na tomto seznamu je Chrysler Pacifica Hybrid, který bodoval zejména dokonalým spojením motorů a faktem, že baterie jsou pod podlahou a nepřekážejí např. v zavazadelníku. Pacifica kombinuje atmosférickou V6 pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem a bateriemi, jejichž kapacita stačí na 53 km. Kombinovaná spotřeba benzínu je tu 30 mpg (7,8 l/100 km), tentokrát nikoliv MPGe, protože Pacifica je „normální” PHEV, plug-in hybrid.
Třetí hybridní vůz nemůžete nabíjet ze zásuvky. Je to Honda Accord Hybrid a trakční elektromotor tu je připojen k atmosférickému dvoulitru, rovněž pracujícím v Atkinsonově cyklu. Díky elektromotoru nabídne Accord 315 Nm do 2 tisíc otáček a pružnost v nižších rychlostech je příkladná. Zároveň někteří porotci dokázali jezdit za 5 litrů na sto. Accord je podle Wards Auto dost možná nejlepší kombinací zátahu a spotřeby mezi klasickými hybridy.
Motory, které si elektřinou k lepším výkonům a nižší spotřebě nepomáhají, otevírá řadový šestiválec BMW B58 pod kapotou M240i. Je to druhý a poslední motor, který obhájil titul z loňska, jen vloni byl testován v 340i. Vůz je s ním až překvapivě rychlý a s průměrem 9 litrů na sto je spotřeba lepší než u některých přeplňovaných čtyřválců.
Tři litry má také druhý a poslední oceněný šestiválec bez elektřiny - VR30DDTT pod kapotou Infiniti Q50 Red Sport. Má obrovské zásoby síly, ale zároveň umí jezdit za 10,2 litru na sto. Je hladký a tichý, když chcete, ale kdykoliv je připraven vás vystřelit k horizontu.
Zbývají čtyřválce, začněme tedy jedním z nejzajímavějších - 2,3 turbo pod kapotou Fordu Focus RS. Byl nejlepší z motorů, které Ford nabídl, a to mezi soutěžícími byl i 5,2 Voodoo V8. Nemá prý hluchého místa v dodávce výkonu a Focus s ním je opravdu velmi rychlý. Podobně porotu uchvátil dvoulitr ve Volvu V60 Polestar, který má turbo i kompresor a dává 367 koní, resp. 186,4 k/l. To je historicky nejvyšší litrový výkon mezi ohodnocenými motory.
Pokračujme Mercedesem C 300 - pokud byste si na první pohled mysleli, že to je V6, nebyli byste sami, jenže není, to řadový čtyřválec. Porotce zaujaly zejména jemnost motoru a zátah v nízkých otáčkách - třebaže to je benzínový dvoulitr, je naladěný tak, aby dával maximum točivého momentu 370 Nm už ve 1 300 ot./min. Není ovšem nejmenší - tím je 1,4 turbo v Hyundai Elantra Eco. Tento motor bodoval také maximem točivého momentu už ve 1 400 otáčkách a spotřebou 5,8 l/100 km.
A konečně, novinka 2,5 turbo SkyActiv v Mazdě CX-9 velmi příjemně překvapila. Je to jediné turbo Mazdy a unikátním prvkem tohoto motoru je turbo s označením Dynamic Pressure, které využívá klapky ve výfukovém systému k vytvoření většího tlaku v nízkých otáčkách a tedy k rychlejšímu roztočení turba. Točivý moment ve středních otáčkách je excelentní, skoro jako by pod kapotou byl šestiválec.
Opět se tedy díváme na spotřebitelský servis, ovšem už ne tak široký jako v minulosti. Potřebujete-li diesel, máte tentokrát smůlu, stejně jako v případě, že vám méně než osm válců nesmí do domu. Pokud ale takové předsudky nemáte, jistě si tu vyberete, ať chcete jezdit s nízkou spotřebou nebo potřebujete pořádný výkon.
10 nejlepších motorů pro rok 2017 podle Wards Auto
3,0 turbo DOHC R6 (BMW M240i)
1,5 DOHC R4/elektromotor - EREV (Chevrolet Volt)
3,6 DOHC V6/elektromotor - PHEV (Chrysler Pacifica Hybrid)
2,3 turbo DOHC R4 (Ford Focus RS)
2,0 DOHC R4/elektromotor HEV (Honda Accord Hybrid)
1,4 turbo DOHC R4 (Hyundai Elantra Eco)
3,0 turbo DOHC V6 (Infiniti Q50 Red Sport)
2,5 turbo DOHC R4 (Mazda CX-9)
2,0 turbo DOHC R4 (Mercedes-Benz C 300)
2,0 turbo/kompresor DOHC R4 (Volvo V60 Polestar)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
18.12.2024 - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva