Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto auto se pokusilo znovu vynalézt dveře, říkají si podle střel vzduch-vzduch
18.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kalifornská stíhačka jménem Rezvani Beast Alpha zaujme spíše dveřmi než výkony. I tak ale zvládá s 500 koňmi stovku za 3,2 sekundy.
O kalifornské automobilce Rezvani jsme se zmiňovali již vícekrát, přičemž pokaždé u toho byl její první model Beast. Ten vznikl přepracováním Arielu Atom, vůči britskému stroji však dostal plnohodnotnou karoserii. Na autosalonu v Los Angeles ovšem Rezvani odhalilo novinku zvanou Beast Alpha, jenž má s předchozím programem společnou jen část názvu. Vše ostatní je ale zcela nové, a to včetně dárcovského vozu - hliníkové šasí totiž poskytl Lotus.
Rezvani vozu nadělilo karoserii s napevno uchycenými střešními panely, Beast Alpha je tedy vůbec prvním kupé značky. Agresivita i nadále čiší z každého panelu, nejvíce však zaujmou dveře zvané Sidewinder. Toto označení se používá pro kde co, vcelku ale nepochybujeme, že zde naráží na vojenské rakety AIM-9 Sidewinder, které používají zejména americké stíhačky pro „řízený odstřel” konkurenčních letadel. Proč? Protože stejně jako ony se i takto nazvané dveře nejprve vysunou do strany, než je mechanismus posune směrem k předním kolům.
Je to něco úplně nového, co dosud nepoužilo ani Lamborghini či Koenigsegg, které svého času též otevírací mechanismus dveří podstatně inovovaly. Rozhodně jde o působivou podívanou, kterou vám přiblíží přiložené fotky a video, praktičností si příliš jisti nejsme - v případě vyšších obrubníků totiž hrozí odření spodní hrany.
Tím ale s novinkami zdaleka nekončíme, další najdeme v motorovém prostoru. Zde sice i nadále pracuje 2,4litrový čtyřválec K24 od Hondy, nicméně oproti dosavadním zvykům nebyl použit kompresor Rotrex, nýbrž turbodmychadlo. V návaznosti na to Rezvani přepracovalo hlavu motoru a dodalo i nové hřídele či silnější písty a ojnice. Výsledkem je 500 koní, s nimiž vůz osazený šestistupňovým manuálem zvládne stovku za 3,5 sekundy.
K dispozici je nově také sekvenční převodovka, která zvyšuje hmotnost o 136 kilogramů (v základu Beast Alpha váží pouhých 884 kilo). I přes tento handicap ovšem takto vybavené kupé akceleruje na stovku za 3,2 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí na 282 km/h. Ve srovnání s roadsterem, jenž váží dokonce jen 748 kg, tu máme poněkud horší akceleraci (vůz bez střechy jí zvládne za 2,5 s), ovšem lepší maximálku (265 km/h).
Přesunout se můžeme do interiéru, kde najdeme kombinaci kůže a Alcantary doplněnou dvěma digitálními displeji. Multimédia zvládají komunikovat se systémy Apple CarPlay a Android Auto, již standardně je přitom možné počítat s klimatizací a sadou airbagů. Dále tu pak máme volič jízdních režimů, který ovlivňuje i míru výkonu přenášenou na zadní kola. Beast Alpha přitom dostal do vínku i eko-režim, spotřeba ale zmíněna nebyla.
Závěrem jen dodáme, že nové kupé je 4 145 milimetrů dlouhé a pouze 1 105 mm vysoké. Cena startuje na částce 200 000 USD (cca 5 032 500 Kč), přičemž Rezvani umožní každému zákazníkovi vysokou míru individualizace nejen interiéru, ale také exteriéru. Dá se tedy předpokládat, že dva stejné exempláře asi nikdy nevzniknou.
Rezvani Beast Alpha se pochlubilo neobvyklými dveřmi naživo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 8 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 9 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 11 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva