Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle mělo být nejluxusnější SUV světa, které i z majitelů Bugatti udělá žebráky
4.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lotyšská firma měla dle svých slov dát světu nejopulentnější SUV vůbec. Z kvality, kterou ukázala, půjdete do kolem. Ale ne v dobrém.
Na sklonku loňského roku lotyšská automobilka Dartz ohlásila příchod nového modelu Black Alligator. Ten byl stejně jako spřízněná verze Black Shark, jenž se liší pouze delším rozvorem, určen zákazníkům, pro něž je řada Kombat až příliš extrémní. Proto ostatně pod přepracovanou karoserií nenajdeme ruský vojenský speciál, ale Mercedes-AMG GLS 63. To je ovšem jen startovní bod, poté do služby nastupuje „Ministerstvo opulence“.
Dartz skutečně kvůli nové linii Prombron PRVY, do které černý aligátor i žralok patří, stvořil nové oddělení. To má napomoci klientům splnit jakékoliv přání, ať se to již týká třeba volantu, který dostal tlačítka z pravého zlata a jehož střed kryje 300 diamantů, či třeba čalounění, kde na výběr je i kůže z krajty nebo rejnoka. Proto Dartz loni poněkud chvástavě vykřikoval do světa, že chystané SUV Rolls-Royce strčí do kapsy. Vlastně i více než to...
Tím ovšem velkoústá prohlášení Dartzu neskončila. Zakladatel firmy Leonard F. Yankelovich totiž často zmiňuje, že majitel Bugatti se vedle ruského SUV bude „cítit jako žebrák“. Pokud se ale podíváme na první snímky exteriéru sériového vozu, u Rolls-Roycu a Bugatti se s nich těžko posadí na zadek. Za žebráka je tu spíše Dartz.
Dartz Black Alligator vypadá jako garážový tuzing, jako devastace kdysi kvalitního vozu. Řeč přitom není o designu, na ten si udělejte názor, jaký chcete - a klidně může být kladný. Nicméně jediný pohled na slícování jednotlivých dílů karoserie by každého zájemce měl odradit. Stejně jako fakt, že kromě Mercedesu si firma vypůjčila přední světla z Jeepu Grand Cherokee a zadní z Range Roveru.
Zejména v případě čelních lamp se zdá, že někdo jen vyřízl díry do karoserie a zatlačil světlomety dovnitř, přičemž k jejich ukotvení použil kobercovou pásku. Ani samotné nové díly karoserie nejsou působivou vizitkou kvality. Je samozřejmě možné namítnout, že jde třeba o předprodukční prototyp - nicméně Dartz měl černého aligátora ukázat již loni na konci listopadu. Ani po 7 měsících ale zjevně nemá sériové auto.
Pro padesát zákazníků z celého světa - a jeden je i z Prahy - to nejspíše nejsou potěšující zprávy, nicméně nakonec se z vozu přeci jen může ještě vyklubat kvalitně sestavené zboží. Jen to bude trvat déle, než bylo původně oznámeno. A přestože problémy se špatným spasováním zmizí, stále tu bude design, který je zejména při pohledu na boky a „méganovitou“ záď mírně řečeno kontroverzní.
Díly karoserie Black Alligator standardně jsou vyrobeny z kevlaru a karbonu. Pokud ovšem zákazník chce, může požádat o neprůstřelnou variantu vyrobenou z kevlarem potaženého titanu. V motorovém prostoru pak svou práci odvádí 5,5litrový osmiválec twin-turbo, který lze naladit na 760 až 1 600 koní.
Dartz svou novinku slavnostně odhalil u příležitosti startu letošní milionářské rally Gumball 3000 v lotyšské Rize, kde má firma své sídlo. Nakolik ale byli majitelé mnoha supersportů zlákáni její kreací, to již nevíme. Pokud by si ale Black Alligator chtěli pořídit, mají počítat se sedmimístnou pořizovací cenou. Tu přitom mohou zaplatit i v kryptoměně, tedy v Bitcoinech nebo Ethereu.
Reálný Dartz Black Alligator rozhodně nevypadá tak působivě....
...jako na počítačových vizualizacích
Uvnitř ale samozřejmě opulentní být může
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 7 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 9 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 10 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 11 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus