Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle jsou nejlepší řidičská auta světa podle Američanů. Které je tím úplně nej?
25.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dvanáct výjimečných sportovních strojů se sešlo v letošním klání Motor Trendu. Nejčistší destilát řidičského potěšení ale podle něj představuje jen jeden vůz.
Pokud si chcete koupit auto pro zábavu, co nejlepší řidičský stroj, se kterým ztrestáte jakoukoliv silnici, a pokud máte v prasátku jednotky milionů, Ferrari 488 GTB je podle Američanů nejlepší, co si dnes můžete pořídit. Maranellský osmiválcový supersport překonal všechny konkurenty včetně Nissanu GT-R Nismo, Chevroletu Camaro ZL1 1LE a McLarenu 570GT v klání o nejlepší řidičské auto magazínu Motor Trend. Minulý týden jsme tu měli souboj ve sprintu, který byl součástí tohoto klání, nyní máme před sebou celkové výsledky.
Kvůli nedostatku kvalitní konkurence Ferrari nezvítězilo - kromě zmíněných strojů soutěžily také Alfa Romeo Giulia QV, Aston Martin DB11, Chevrolet Corvette Grand Sport Z07, Lexus LC 500, Mazda MX-5 RF, Mercedes-AMG GT R, Porsche 718 Cayman S a 911 Turbo S. Každé z těchto aut by udělalo člověku obrovskou radost, kdyby ho měl v garáži klidně vedle Priusu nebo dieselové Octavie.
Nejlepší je ale jen jedno z nich, jak MotorTrend zjistil na okruhu Laguna Seca a silnici 198, kterou měl pro sebe uzavřenou. „Ferrari 488 GTB je nejčistší destilát řidičského potěšení, který kdy vznikl,” tvrdí šéfredaktor Motor Trendu Ed Loh. „Způsob, jakým motor, převodovka a šasi spolupracují, reflektuje hluboké porozumění špičkovým silničním autům u Ferrari a jejich dlouhou historii závodění na špici,” dodává.
„Splnění fantazie každého teenagera, když pomyslí na značku Ferrari,” hodnotí 488 GTB Mark Rechtin, editor MotorT rendu. Je to jedno z těch vzácných aut, ve kterém se hned cítíte jako doma i přes jeho exotický vzhled. Kabina působí otevřeně a je orientovaná čistě na řidiče. Nic vás nerozptyluje, všechno máte na dosah prstů.
„Je to přírodní síla, jako tornádo,” zní na adresu 670koňového přeplňovaného osmiválce. A přilnavost je podobně úžasná - zatáčky na silnici tohle auto projíždělo klidně o 20 km/h rychleji než všechna ostatní. Přitom ho můžete ovládat konečky prstů. Jedinou slabinou byly brzdy, které působily dřevěně a pískaly.
„Tohle auto zrychluje tak dobře, že jsem mohl apexy zatáček posouvat o hodně dál. Turbodmychadla dodávají osmiválci obrovskou masu točivého momentu. Převodovka s tímhle motorem funguje tak krásně,” říká na adresu projevu 488 GTB na okruhu závodní pilot Randy Pobst. Nebylo to ovšem bez výhrad, karbon-keramické brzdy prý měly i na okruhu vlažný nástup a také jejich účinnost nebyla tak dobrá, jak by si představoval.
Klání o nejlepší řidičské auto byly přítomny také týmy z jednotlivých automobilek, a když kvůli záhadné závadě „Godzilly” byla na okruhu chvíle volného času, některá auta mohla jet znova. Mezi nimi bylo právě i Ferrari, jemuž mechanici vyměnili brzdovou kapalinu, destičky a třmeny. Čas na kolo se po servisu zlepšil téměř o vteřinu, což Motor Trend vedlo k podezření, že mechanici nepracovali jen s brzdami.
Vraťme se ale na silnici, kde asi 488 v soukromých rukách stráví většinu času. „Vytáhne z vás to nejlepší,” píše Motor Trend, „vynutí si vaši pozornost a pomůže vám se zlepšovat. Dá vám znát, že jste udělali chybu, a bude vás pošťuchovat, abyste se příště snažili víc.” A zároveň zvládne i nudné dálniční kilometry s překvapivou grácií, v nízkých otáčkách do kabiny proniká jen velmi málo zvuku motoru.
Ferrari 488 GTB je v tuto chvíli podle amerického Motor Trendu nejlepší řidičské auto světa
Máte radši McLaren, Porsche nebo Mercedes? U každého auta měl Motor Trend důvod, proč mu nedat zlatou medaili. Druhé místo obsadil Cayman S, který je dokonale vyvážený a má jedno z nejlepších řízení z celé skupiny. Broznová skončila 911 Turbo S - brutální nástroj rychlosti, ale trochu sterilní.
Camaro ZL1 1LE skončilo na čtvrtém místě. Má špičkový motor a ještě lepší grip, který vám dovolí využít každého z 659 koní pod kapotou. Jenže komfort jízdy tu neexistuje, podvozek je tak tvrdý, že vám vymlátí plomby ze zubů, takže byste ho nechtěli řídit každý den, a proto první být nemůže. Pátý je Mercedes-AMG GT, který je tím lepší, čím víc ho držíte pod krkem. Jenže právě proto neskončil lépe - pokud nemáte na to z něj dostat maximum, není ani zdaleka tak dobrý.
Šesté místo připadlo Alfě Giulia QV. Má bleskové řízení, špičkový motor a dobrý podvozek, ale není konzistentní, a to pravděpodobně vinou elektroniky. Systém brake-by-wire se chová pokaždé jinak, vektorování točivého momentu také, takže za velmi podobné situace na výjezdu ze zatáčky se jednou potýkáte s nedotáčivostí, jindy kola drží jako přibitá.
Corvette Grand Sport Z07 na sedmé místo odsoudila převodovka. Grand Sport je v podstatě atmosférická verze Corvette Z06 a Z07 je označení paketu, který vylepší schopnosti auta při sportovní jízdě. Motor 'Vette je fantastický, ale převodovka má příliš dlouhé kvalty a nesmíte na ni spěchat.
Osmý Lexus LC 500 se sem moc nehodí, protože je to luxusní grand tourer. Pod oblekem se ale skrývá atlet, který dokáže příjemně překvapit i na okruhu. Ovšem, ryzí sporťák to není, takže na limitu se dostaví nedotáčivost a převodovka, byť desetistupňová a rychle řadící, má svéhlavou řídící elektroniku a příliš mnoho rychloběžek na to, abyste vždycky našli správný kvalt.
Vloni vyhrál McLaren 570S, letos se to „změkčené” verzi GT vážně nepovedlo a skončila devátá. Právě změkčením byla odstraněna „tajná přísada”, která z S dělá tak špičkové auto. Nemáte v něm jistotu, když hledáte limity. Desátá je Mazda MX-5 RF, a to kvůli neposednému podvozku. Také je o 57 kg těžší než varianta s plátěnou střechou a nevejdete se do ní s helmou na hlavě, pokud měříte více než Angela Merkelová.
Místo jedenácté patří Nissanu GT-R Nismo, což víc než cokoliv jiného dokazuje, jak moc těsné bylo letošní pole soutěžících. Je to pořád špičkové auto, i když je už staré a není tak rychlé jako nově příchozí. Také je trochu těžké a v zatáčkách není úplně přesné. To vše mimo onu záhadnou mechanickou závadu - v půlce zatáčky auto občas samo od sebe cuklo volantem, ale jen volantem - na chování přídě či směru jízdy to znát nebylo. Nissan si s tím nevěděl rady a pro klání na okruhu musel dodat jiný kus.
Poslední skončil, ne zcela překvapivě, Aston Martin DB11. Je to perfektní auto, ale ne tolik řidičské. Je trochu těžké, trochu měkké na to, aby bylo dobré na klikaté okresce; je to ryzí grand tourer. Má ale perfektní motor a při startování zní jako poklona benzínovým bohům. A taky je krásný zevnitř i zvenčí, píše Motor Trend.
Kromě Ferrari o titul nejlepšího řidičského auta roku 2017 soutěžilo těchto jedenáct krasavců, italskému supersportu ale nestačil jediný
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva