Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je první dieselové Bentley všech dob, Bentayga 4,0 TDI
13.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po dieselové aféře koncernu Volkswagen se stále častěji skloňuje, že diesely v osobních autech končí. U Bentley ale právě začínají.
První SUV Bentley jménem Bentayga se světu představilo už loni. V souladu s tradicemi značky se tehdy rozhodlo vyrazit publiku dech novým motorem 6,0 W12 TSI, který dokáže skoro 2,5tunový stroj rozpohybovat až za hranici 300 km/h. Zájem o tento vůz byl a je obrovský - automobilka eviduje už přes 10 tisíc objednávek a i velmi drahá First Edition byla rozebrána během pár dnů. Za těchto okolností by člověk mohl očekávat, že Bentley bude věnovat pozornost leda maximálnímu navýšení výroby, jenže není tomu tak.
Automobilka pracuje i na dalších, skromnějších variantách, jmenovitě osmiválcovém benzinovém provedení a benzin-elektrickém hybridu. To ale není vše, už loni se spekulovalo, že Bentayga dorazí i s dieselem, tehdy se mluvilo o motoru 4,2 V8 TDI. Tyto dohady koncem roku potvrdili sami Britové a upřesnili, že půjde o zbrusu nový osmiválec 4,0 TDI. Bylo tedy jasné, že se vůz stane historicky prvním Bentley poháněným naftovým motorem, od té doby jsme ale o dieselové Bentayze neslyšeli. Až dodnes.
To se podařilo jednomu ze čtenářů holandského Autoblogu nafotit u čerpací stanice Bentaygu s britskou registrací, která mu přišla zajímavá už proto, že to je Bentayga. Vůz ale nepřipomíná nic z toho, co jsme dosud viděli - má vcelku malá kola, relativně skromný zevnějšek bez mimořádných cinkrlátek a také čtyři jednoduché koncovky výfuku. Hned se tak začalo řešit, co to je za verzi, odpověď ale není zase tak složité zjistit.
Podle značky lze z britských veřejných registrů zjistit kde co a u tohoto vozu to stačí na celkem jednoznačnou identifikaci. Jak si můžete sami ověřit níže, tento vůz byl poprvé registrován teprve před měsícem a pod kapotou má naftový motor o objemu 3 956 cm3. Tím je vše jasné - toto jsou zřejmě vůbec první fotky naftového Bentley, které pod kapotou třímá motor 4,0 V8 TDI s elektrickým turbem.
Jde tedy opravdu o stejný motor, který najdeme v novém Audi SQ7 TDI a je docela dobře možné, že bude i úplně stejně naladěn. Už loni se mluvilo o 435 koních výkonu a 900 Nm točivého momentu a to jsou přesně parametry SQ7. Na druhou stranu je pochopitelně možné, že Bentley bude chtít i touto verzí Bentaygy dát najevo svou výjimečnost a naladí jej na o něco vyšší výkon.
To nám ukáže čas, jak dlouhý, ale zatím nedokážeme říci - Britové dosud ani nenaznačili, kdy by Bentayga 4,0 TDI měla dorazit na trh, oficiálně zatím nebyla představena a ani slovem ji nezmiňují obchodní materiály značky. Jisti si teď můžeme být jen tím, že bude a že standardně půjde o poměrně skromné provedení.
Jak se s existencí prvního naftového Bentley vypořádáte, zvlášť v době, kdy nad diesely leckdo láme hůl, necháme na vás. Jsme si ale celkem jisti, že své zákazníky si najde. Ostatně, technicky vzato Bentayga úplně prvním Bentley s TDI nebude, jen tím továrním. Doela nedávno jsme tu měli Continental GT s motorem 3,0 TDI, který si do něj nechal namontovat člověk, kterého už nebavilo platit horentní sumy za čerstvé dodávky benzinu do nádrže...
Toto je vážně Bentley Bentayga TDI
Kdyby existovaly pochybnosti, existuje i důkaz
Vizuálních rozdílů oproti opulentní Bentayze W12 z prvních zákaznických edic je docela hodně
Zdroj: Autojunk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 4 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 5 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 7 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 8 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva