Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nový VW Phaeton, zatím si říká C Coupe GTE
19.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dnešní Phaeton je jeden z největších propadáků v dějinách Volkswagenu, přesto bude mít pokračování. Teď už jistě, jeho koncept debutuje v Číně.
Když jsme dávali dohromady žebříček 10 aut, která nikdo nechtěl, málokterý vůz v něm měl tak jisté místo jako VW Phaeton. Auto, které si obtížně hledá zákazníky na světě, znamenalo s každým prodaným exemplářem pro Volkswagen ztrátu 760 tisíc Kč, kterou se nyní snaží umenšit tím, že jej prodává už jako zastarávající, dále nevyvíjené auto ve velmi omezeném množství konfigurací.
Můžete být jakkoli velký fanoušek VW, ani tak ale nemůžete pokus Volkswagenu prorazit mezi třídu S a spol. jinak než propadákem. Za daných okolností by kde kdo čekal, že budou Němci rádi, až se Phatonu zbaví a do podobné řeky jen tak znovu vstoupit chtít nebudou. Jenže budou. Automobilka už opakovaně avizovala, že nový Phaeton bude a hovoří i tom, co nabídne. Dalo se pochybovat o tom, zda to ve Wolfsburgu myslí vážně, ale opravdu myslí. Evidentně chtějí dokázat světu, že v luxusním segmentu umí uspět i se značkou „Lidový Vůz” a dnešní odhalení konceptu C Coupe GTE je toho jasným důkazem.
Možná nyní máte pocit, že nějaké Coupe GTE už jste nedávno viděli, jenže to bylo Sport Coupe GTE, koncept nového VW CC. Novinka, která bude debutovat zítra na autosalonu v Šanghaji, s ním ale nemá mnoho společného, jde o studii úplně jiného auta. A ne až tak „neprodukční”, jak by se na první pohled mohlo zdát.
Automobilka pochopitelně zcela otevřeně neříká, že by šlo přímo o studii nového Phaetonu, je ale jasné, že tomu tak je. Šéf VW jakožto značky říká, že C Coupe GTE ukazuje „vzhled a technologie budoucích top sedanů” automobilky a „budoucnost prémiových aut”. A konečně konstatuje také to, že jde o „evoluci designové DNA Volkswagenu, která nás bude provázet celosvětově - i na cestě k novému Phaetonu”.
Že do těchto vod míří rovnou koncept C Coupe GTE naznačuje i použitá platforma MLB, která se stane vlastní všem luxusním vozům skupiny VW až po nové Porsche Panamera. Koncept je dlouhý něco málo přes 5 metrů, na šířku měří 1 930 mm a velkorysý je i rozvor - 3 001 mm. Rozchody 1 634 mm vpředu a 1 624 mm též nepatří ke skromným, stejně jako použitá 22" kola. Ta ale, stejně jako pár dalších detailů, podtrhují „koncepčnost” vozu - mnoho takový záležitostí ale na voze nenajdete, mohl by se vyrábět snad již zítra.
VW z designu upozorňuje také na velkou vzdálenost mezi přední hranou předních dveří a přední osou, kterou nazývá „prestižní světlost”. Prý tato vzdálenost definuje luxusní auta - čím delší je, tím menší musí být převis přídě vozu před nápravou a tím výjimečnější auto charakterizuje. Smysl označení Coupe v názvu jistě není třeba vysvětlovat - tohle je samozřejmě sedan, akorát linie střechy se snaží být trochu líbivější, než u takových vozů obvykle bývá.
Podobně jako v případě zevnějšku, také o interiéru platí, že nemá daleko k sériové podobě. Designově zřetelně následuje současný Passat, s většími displeji a menším množstvím viditelných ovladačů ale vyhlíží poněkud „čistěji”. Volkswagen říká, že auto bylo stvořeno tak, aby majitel vozu mohl standardně sedět vzadu (proto mají také cestující na zadních sedadlech vlastní ovládací rozhraní palubních systémů) a o víkendech vůz také řídit. Vnitřní prostor tomu má odpovídat - místo zejména pro kolena na zadních sedadlech je údajně královský, o prostoru na hlavu se automobilka - snad kvůli svažující se střeše - raději příliš nezmiňuje.
Techniku auta naznačují písmena GTE v názvu. Ano, jde o hybrid, který spojuje konvenční dvoulitrový motor 2,0 TSI o výkonu až 155 kW (210 koní) a elektromotor dodávající nanejvýš 91 kW (124 koní). Dohromady dávají výkon až 180 kW (245 koní) a maximálně 500 Nm točivého momentu. Udávaná akcelerace na stovku za 8,6 sekundy tak bude jistě alespoň dočasně možná, na maximální rychlost 232 km/h by mělo stačit oněch 210 benzinových koní. O údajné spotřebě paliva jen 2,3 litru benzinu na 100 km může vážně uvažovat jen pokud máte na tričku napsáno Opel nebo Ampera. Auto je tedy zřetelným plug-in hybridem a díky dodávaným akumulátorům prý zvládne ujet na nabití i 50 km bez použití spalovacího motoru.
Další detaily neznáme, z propracovanosti konceptu a jeho produkční blízkosti se ale zdá, že nový Phaeton by mohl dorazit snad i dříve než v roce 2018, na něž byl původně odložen. Uvidíme, jak se věci dále vyvinou, minimálně po designové stránce ale máme v podobě jeho budoucí existence docela jasno už nyní...
Předobraz nového Phaetonu živě v Šanghaji
Nový VW Phaeton opravdu vznikne, tohle auto je více než hmatatelným vodítkem k němu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před hodinou - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 3 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 4 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 6 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva