Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nová Lada Niva, první po 41 letech. Vypadá překvapivě dobře
29.8.2018 | Petr Prokopec
Když se legendární auto po čtyři dekády zarývá lidem pod kůži stejným vzhledem i zaměřením, může jeho nová generaci prakticky jen zklamat. S ohledem na tento stav nová Niva příjemně překvapila.
Nahradit legendu je vždy více než náročný úkol, ostatně stačí se zeptat u Land Roveru, jak jsou na tom s novou generací Defenderu. Na druhou stranu, nejde zas o něco nemožného, jak dokázal Mercedes-Benz s faceliftem třídy G. Britové a Němci však nejsou jediní, kdo se musel vypořádat s modernizací kultovního off-roadu. Do stejné řeky musela vkročit i Lada, jejíž Niva přišla na svět v roce 1977. Od té doby se příliš nezměnila, Rusové ji jen tu a tam vylepšili, základ přesto zůstal stejný.
S otevřením bran moskevského autosalonu ovšem došlo k dlouho slibovanému, tedy k odhalení nástupce. Zatím je sice Lada 4x4 Vision konceptem, nicméně jak uvedl šéfdesignér automobilky Steve Mattin, produkční model se příliš lišit nebude. Už jen proto, že vůz má sice napomoci značce vstoupit do nového tisíciletí, zároveň ale poslouží i jako pevná spojnice s její minulostí. V showroomech bychom jej přitom měli čekat do dvou nebo tří let.
S ohledem na skutečnost, že ruská novinka je zatím jen studií, je logické, že Lada nepustila mnoho informací technického charakteru. Potvrzeno bylo pouze tolik, že nová Niva dostane do vínku modulární platformu CMF-B LS z produkce aliance Renault-Nissan. To zaručí dostupnost pokročilejší elektroniky, nicméně jelikož písmena LS odkazují na nižší specifikaci, berliček příliš mnoho nebude.
Jelikož automobilka hodlá i s novou generací nabízet působivou průchodnost terénem, jíž má zároveň doprovázet i značná spolehlivost, dorazí nejspíše opravdu jen provedení s pohonem 4x4. Ten pak bude spíše mechanického rázu, než aby došlo na instalaci mezinápravové spojky či elektronického diferenciálu. Ačkoliv je rovněž možné, že Lada nakonec vsadí na oddělení základu od verze Urban a nabídne připojitelnou zadní nápravu i stálý pohon všech kol.
Nic bližšího již k technice nelze dodat, byť se snímků je patrná přítomnost automatu. Značka se o něm ale vůbec nezmiňuje, raději tak zamíříme k designu. Ten asi rozdělí veřejnost na dva nesmiřitelné tábory, z nichž jeden bude novému stylu aplaudovat, zatímco ten druhý dá palec dolů. Nicméně modernizace nakonec není až tak hrozivá, jak jsme se obávali. Niva sice přišla o svoje unikátní hranaté proporce, to se ale dalo předem očekávat.
I nadále zde jako odkazy na minulost najdeme na zadním sloupku větrací mřížky nebo výraznou čelní kapotu, obojí je nově doplněno motivem „X“, který byl zapracován prakticky do každého detailu. Nechybí tedy na předních i zadních světlech, stejně jako na bocích. Povšimnout si jej ostatně můžeme také v interiéru, a to jak v případě dekorů, tak i u přístrojového štítu. Ten navíc již není analogový, čímž Lada snahu modernizovat své portfolio jen potvrzuje.
V redakci panuje všeobecná shoda na tom, že jde o zajímavě vypadající vůz, který svým vzhledem příjemně překvapil. Je přesto otázkou, zda přechod na modernější styl nakonec Nivě neuškodí. Vůz totiž nyní daleko více zapadá v záplavě nových SUV asijského či amerického původu. To se originálu nestávalo, což ale o jeho technice říci rozhodně nelze.
Nová Lada Niva, prezentovaná pod názvem 4x4 Vision, se již ukázala jak naživo na moskevském autosalonu...
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva