Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejsilnější Porsche 911 Turbo v historii, poprvé má přes 600 koní
8.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen výkon, ale i unikátní lakování a spoustu karbonu přidala 911 Turbo S edice z dílen Porsche Exclusive. Je tím nejrychlejším, co teď Porsche prodává.
Divizi Porsche Exclusive nejspíše netřeba představovat, právě skrze ni automobilka ze Zuffenhausenu realizuje individuální přání svých zákazníků. Mimo to ovšem toto oddělení čas od času pustí do světa limitovanou edici, z níž se většině fanoušků podlomí kolena. Když se vzpamatují, zůstane jim pachuť na jazyku, neboť v době publikace informací a fotografií bývají všechny exempláře již rozebrány. Nejinak tomu nejspíše bude u nové verze Porsche 911 Turbo S Exclusive Series.
Pokud se podíváme do nedávné minulosti, konkrétně do roku 2010, můžeme vzpomenout Porsche 911 997 Sport Classic. Ten se vůči standardu lišil nejen unikátními prvky zvenčí a zevnitř, nýbrž i motorovým prostorem. Plochému šestiválci byl lehce zvýšen výkon. Tato úprava byla limitovanému provedení vyhrazena jen několik měsíců, pak si ji mohli objednat i běžní zákazníci.
Možná se tak stane i tentokráte, protože i Turbo S Exclusive Series má zvýšený výkon motoru. Porschem o něm mluví jako o nejvýkonnější a nejunikátnější 911 Turbo všech dob, což má spojitost právě s upraveným motorem. Nevíme, v čem přesně změny spočívají, nicméně 3,8litrový šestiválec dává nově k dobru 607 koní a 750 Nm točivého momentu. Výkon tedy narostl o 27 koní, což akceleraci na stovku srazilo na 2,9 sekundy a maximálku navýšilo na 330 km/h. Rychlejší auto dnes Porsche nenabízí.
Souběžně s posílením pohonné jednotky se součástí standardní výbavy staly karbon-keramické brzdy, řiditelná zadní náprava či PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control). Nechybí ani paket Sport Chrono či adaptivní podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management). Vzhled doplňuje běžně nabízený továrním Aerokit a hlavně unikátní lak Golden Yellow Metallic, kterému společnost dělají rychlé pruhy táhnoucí se od čelní kapoty přes střechu až po kryt motoru. Zde lemují karbonový nástavec sání, z uhlíkových vláken jsou i specifické boční prahy.
Opomenout nesmíme ani na specifická 20palcová litá kola s centrální maticí a detaily v již zmiňované barvě Golden Yellow. Součástí výbavy jsou i sportovní sedadla stavitelná elektronicky v 18 směrech a strop čalouněný Alcantarou. Nechybí ani tradiční plaketka odkazující na limitovanou edici, v jejímž rámci vznikne pouze 500 kusů. U každého z nich najdeme karbonové dekory, kde mezi jednotlivými černými vlákny nechybí ani bronzové vsuvky.
Vůz vznikl u příležitosti přejmenování divize Porsche Exclusive na Porsche Exclusive Manufaktur. Kromě samotného vozu, který je k mání od 5 640 000 Kč. Zákazníci mohou sáhnout po hodinkách Porsche Design, které vzhledově odpovídají vozu. Stojí ale dodatečných cca 260 000 Kč.
Ani tím ovšem nabídka není u konce, dále je totiž k dispozici ještě sada zavazadel, která taktéž odkazuje na válečné barvy přeplňovaného kupé, jemuž se vejde pod přední kapotu. Cenu pak sice neznáme, nízká ale rozhodně nebude. To ale nejspíše zájemcům o tento výjimečný vůz vadit nebude, na rozdíl od oné omezené dostupnosti.
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series dostalo do vínku 607 koní, k mání je přitom jen v pěti stech kusech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis