Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry
8.8.2018 | Mirek Mazal
Tatře se v posledních letech zase daří a představuje jeden zajímavý speciál za druhým. Tento míří přímo mezi největší auta světa, obří důlní sklápěčky.
Tatra 158 Phoenix je od roku 2011 stěžejní řada nákladních automobilů kopřivnické Tatry. Nutno říci, že české automobilce pomáhá s vývojem a prodejem nizozemský Daf, aby naše historické dědictví dostalo šanci získat více prodejních možností na vyspělých trzích. Od roku 2015 se pak prodává modernizovaná verze vyhovující emisní normě Euro 6.
Letos v dubnu nejstarší tuzemská výrobna aut představila typ Euro 6 modelového roku 2018. Kabina se dočkala nových barevných kombinací a účinnějšího odhlučnění. Řidiči se tak mohou těšit na vylepšené materiály uvnitř společně s lepšími spínači a podrobnějším informačním displejem pod volantem. Změny na podvozku slibují snadnější jízdní manévry a úsporu hmotnosti díky řízeným nápravám a lehčímu výfukovému systému.
Tatra Phoenix se chlubí odolností a výdrží, ale také ekonomickým provozem na silnicích i v těžkém terénu. Právě tam má ve službách firmy Eurovia Kamenolomy zamířit nejnovější provedení, které poslouží jako kropicí vůz podporující práci největších nákladních aut světa.
Pro nejnovější přírůstek v Kopřivnici použili podvozek Tatra T 158 Phoenix Euro 6 s pohonem 6x6, který je vybaven manuální šestnáctistupňovou převodovkou ZF a přídavnou/sestupnou převodovkou vlastní konstrukce. Pohon zajišťuje motor Paccar MX-13 o objemu 12,9 litrů a výkonu 340 kW (462 koní). Vůz je osazen dvoumístnou krátkou kabinou, která je vybavena klimatizací. Odpružení podvozku o celkovém maximálním zatížení 35 tun je zajištěno kombinací vzduchových vaků a listových per. Těžké kombinované pérování umožňuje provoz jak na zpevněných komunikacích, tak na ne zrovna hladkých komunikacích lomů.
Samotnou nástavbu dodala firma Kobit. Nese označení MK18 a je určena pro přepravu užitkové vody s možností přečerpávání do nepřístupných míst. Vejde se do ní 18 tisíc litrů vody, kterou lze použít na mytí, kropení cest, případně i hašení. Pod přední maskou je instalováno mycí zařízení se třemi velkoobjemovými kloubovými tryskami se samostatným ovládáním z místa řidiče. Zadní rozstřikovací aplikace disponuje rovněž třemi pohyblivými tryskami, které jsou také samostatně ovládány od volantu. Na stropě těla cisterny se nachází vysokotlaké otočné vodní dělo dálkově řízené posádkou pomocí joysticku. Vedle hlavního ovládání veškerého příslušenství v kabině řidiče má tatrovka k dispozici i pomocné řízení nástavby vestavěné na boku cisterny ve strojovně, ze které je možné ovládat kohouty, čerpadlo, osvětlení a další užitečné funkce.









Tatra Phoenix teď bude sloužit i v dolech. Neztratí se ani vedle podstatně větších Belazů, tedy... pokud se vše správně vyfotí
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 11 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva