Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku
13.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Korveta znamená rychlá válečná loď. Nová ZR1 tomuto jménu konečně dostává se vší parádou, konkurenci poměrem dynamiky a ceny rozdrtí.
Až donedávna se mluvilo o tom, že nejsilnější verzí Corvette generace C7 zůstane provedení Z06. Tradičně vrcholná ZR1 se do nabídky vůbec neměla dostat a přijít znovu až s generací C8 s motorem před zadní nápravou. Tvářil se tak i sám Chevrolet a jeho mlžení jsme mu „baštili”. Tedy alespoň do chvíle, než při ostrých jízdách na Severní smyčce spatřen prototyp ZR1 s motorem vepředu, výrazným křídlem a už na pohled ohromující dynamikou.
Pořád se mohlo stát, že takové auto do sériové výroby nedoputuje, ale dnes už je jasné, že doputuje. Po týdnech spekulací vám můžeme představit produkční verzi Corvette ZR1, oficiálně titulovanou jako nejrychlejší a nejvýkonnější Corvette všech dob. Je vybavena kompresorem přeplňovaným 6,2litrovým osmiválcem LT5, který vyprodukuje 563 kW (766 koní) při 6 300 ot./min a točivý moment až 968 Nm při 4 400 ot./min. Zákazníci budou mít možnost volby mezi manuální sedmistupňovou převodovkou a osmistupňovou automatickou převodovkou. A byť detailní dynamické parametry zatím nebyly zveřejněny, víme, že maximální rychlost překoná metu 337 km/h.
Dosažení impozantních parametrů pomáhá řada přepracovaných technických i aerodynamických prvků. Nový motor LT5 vychází z předchozího LT4, technici GM u něj ale poprvé využili dvojité (přímé i nepřímé) vstřikování paliva, oproti Z06 o 52 procent větší kompresore Eaton, přes 10 cm širokou škrtící klapku nebo 4 nové chladiče, které s předchozími 9 pomáhají tuto bestii uchladit.
Nejviditelnější jsou ale úpravy aerodynamiky, tedy aspoň v jedné ze dvou dostupných verzí. První, zvaná „Low Wing“ vizuálně zase tak výrazná není. Je navržena tak, aby umožňovala dosáhnout vyšší maximální rychlost a působí zvlášť ve vyobrazené šedé relativně decentně, přesto disponuje o 70 % vyšším přítlakem než dosavadní provedení Z06.
Provedení „High Wing“ obsahující paket „ZTK Performance“ jde ale o poznání dále, protože zádi ZR1 přidává nepřehlédnutelné křídlo generující přítlak až 430 kg. Úpravy aerodynamiky ale nekončí zde, spousta jich pořád vidět není - Chevy mluví například o přítlak-zvyšujícím řešení spodní části vozu, na které si jistě půjde posvítit jen na rampě.
Auto prošlo také citelnou redukční dietou, která je patrná i na rozsáhlém použití karbonových prvků. Konkrétní hodnota hmotnosti též zveřejněna nebyla, posloužil ale můžeme souhrnem dalších modifikací. Kola obouvají semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2, adekvátní modifikace podvozku a překalibrované elektromagnetické tlumiče Magnetic Ride Control, vše pochopitelně s cílem zlepšit přilnavost v zatáčkách.
A pokud se ptáte, co je ta oranžová paráda na fotkách, pak dodejme, že se jedna o vůz osazený balíčkem „Sebring Orange Design Package“, který přidá oranžové zbarvení některých částí exteriéru a interiéru. Kabina může být vybavena koženými odvětrávanými sedačkami, zvukovým systémem Bose nebo volantem z karbonových vláken.
Přesná cena za nejrychlejší Corvette historie též odhalena nebyla, máme ale počítat s částkou okolo 120 000 dolarů, tedy asi 2,6 milionu Kč za základní provedení. A to vůbec není moc na vůz takových parametrů - jak už to u Corvette bývá. Jsme docela zvědavi na čas tohoto stroje ze Severní smyčky, minimálně v poměru výkon/cena bude jistě jedním z těch nejlepších vůbec. Ono už jiné 766koňové auto za tyto peníze neexistuje...
Máte-li už teď zálusk, první exempláře ZR1 si budou moci zákazníci koupit na jaře roku 2018, později má dokonce dorazit i otevřená verze..
Nová Corvette ZR1 se představila na oficiálních fotkách...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva