Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku

Korveta znamená rychlá válečná loď. Nová ZR1 tomuto jménu konečně dostává se vší parádou, konkurenci poměrem dynamiky a ceny rozdrtí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku

13.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korveta znamená rychlá válečná loď. Nová ZR1 tomuto jménu konečně dostává se vší parádou, konkurenci poměrem dynamiky a ceny rozdrtí.

Až donedávna se mluvilo o tom, že nejsilnější verzí Corvette generace C7 zůstane provedení Z06. Tradičně vrcholná ZR1 se do nabídky vůbec neměla dostat a přijít znovu až s generací C8 s motorem před zadní nápravou. Tvářil se tak i sám Chevrolet a jeho mlžení jsme mu „baštili”. Tedy alespoň do chvíle, než při ostrých jízdách na Severní smyčce spatřen prototyp ZR1 s motorem vepředu, výrazným křídlem a už na pohled ohromující dynamikou.

Pořád se mohlo stát, že takové auto do sériové výroby nedoputuje, ale dnes už je jasné, že doputuje. Po týdnech spekulací vám můžeme představit produkční verzi Corvette ZR1, oficiálně titulovanou jako nejrychlejší a nejvýkonnější Corvette všech dob. Je vybavena kompresorem přeplňovaným 6,2litrovým osmiválcem LT5, který vyprodukuje 563 kW (766 koní) při 6 300 ot./min a točivý moment až 968 Nm při 4 400 ot./min. Zákazníci budou mít možnost volby mezi manuální sedmistupňovou převodovkou a osmistupňovou automatickou převodovkou. A byť detailní dynamické parametry zatím nebyly zveřejněny, víme, že maximální rychlost překoná metu 337 km/h.

Dosažení impozantních parametrů pomáhá řada přepracovaných technických i aerodynamických prvků. Nový motor LT5 vychází z předchozího LT4, technici GM u něj ale poprvé využili dvojité (přímé i nepřímé) vstřikování paliva, oproti Z06 o 52 procent větší kompresore Eaton, přes 10 cm širokou škrtící klapku nebo 4 nové chladiče, které s předchozími 9 pomáhají tuto bestii uchladit.

Nejviditelnější jsou ale úpravy aerodynamiky, tedy aspoň v jedné ze dvou dostupných verzí. První, zvaná „Low Wing“ vizuálně zase tak výrazná není. Je navržena tak, aby umožňovala dosáhnout vyšší maximální rychlost a působí zvlášť ve vyobrazené šedé relativně decentně, přesto disponuje o 70 % vyšším přítlakem než dosavadní provedení Z06.

Provedení „High Wing“ obsahující paket „ZTK Performance“ jde ale o poznání dále, protože zádi ZR1 přidává nepřehlédnutelné křídlo generující přítlak až 430 kg. Úpravy aerodynamiky ale nekončí zde, spousta jich pořád vidět není - Chevy mluví například o přítlak-zvyšujícím řešení spodní části vozu, na které si jistě půjde posvítit jen na rampě.

Auto prošlo také citelnou redukční dietou, která je patrná i na rozsáhlém použití karbonových prvků. Konkrétní hodnota hmotnosti též zveřejněna nebyla, posloužil ale můžeme souhrnem dalších modifikací. Kola obouvají semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2, adekvátní modifikace podvozku a překalibrované elektromagnetické tlumiče Magnetic Ride Control, vše pochopitelně s cílem zlepšit přilnavost v zatáčkách.

A pokud se ptáte, co je ta oranžová paráda na fotkách, pak dodejme, že se jedna o vůz osazený balíčkem „Sebring Orange Design Package“, který přidá oranžové zbarvení některých částí exteriéru a interiéru. Kabina může být vybavena koženými odvětrávanými sedačkami, zvukovým systémem Bose nebo volantem z karbonových vláken.

Přesná cena za nejrychlejší Corvette historie též odhalena nebyla, máme ale počítat s částkou okolo 120 000 dolarů, tedy asi 2,6 milionu Kč za základní provedení. A to vůbec není moc na vůz takových parametrů - jak už to u Corvette bývá. Jsme docela zvědavi na čas tohoto stroje ze Severní smyčky, minimálně v poměru výkon/cena bude jistě jedním z těch nejlepších vůbec. Ono už jiné 766koňové auto za tyto peníze neexistuje...

Máte-li už teď zálusk, první exempláře ZR1 si budou moci zákazníci koupit na jaře roku 2018, později má dokonce dorazit i otevřená verze..


Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 1 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 01Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 2 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 02Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 3 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 03Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 4 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 04Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 5 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 05Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 6 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 06Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 7 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 07Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 8 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 08Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 9 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 09Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 10 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 10
Nová Corvette ZR1 se představila na oficiálních fotkách...

Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 11 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 11Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 12 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 12Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 13 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 12aTohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 14 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 13Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 15 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 15Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 16 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 16Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 17 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 17Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 18 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 18Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 19 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 19Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 20 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 20Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 21 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 21Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 22 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 22Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 23 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 23Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 24 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 24Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 25 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 25Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 26 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 26Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku - 27 - Chevrolet Corvette ZR1 2018 prvni 27
...i naživo v Dubaji

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.