Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je jediné Pagani Huayra v ČR, majitele stálo skoro 40 milionů Kč
23.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské kupé vzniklo pouze ve stovce exemplářů, na našich silnicích se bude prohánět 51. v pořadí. A i ten dostal masivních 730 koní a 1 000 Nm.
Pagani Huyara už dávno není žhavou novinkou. Světu bylo představeno již před pěti lety, přičemž v únoru 2015 italská automobilka oznámila, že kupé je definitivně vyprodáno. Předmětem kontraktu s dodavatelem motoru, společností AMG, bylo totiž pouze sto šestilitrových dvanáctiválcových pohonných jednotek. Pagani pak sice loni odhalilo provedení BC, stejně jako letos vyrukovalo s Roadsterem, v obou případech však již jde o odlišné specifikace a tedy i jiné smlouvy.
My se ovšem budeme dále zabývat původním provedením, které prozatím na českých silnicích chybělo. Je to trochu překvapivé, neboť Zonda se u nás objevila už ve svém raném provedení, tedy v době, kdy o voze vědělo jen pár fajnšmekrů na světě. Nepřítomnost Huayry u nás asi způsobilo to, že byla vyprodána dříve, než se nějaký movitý Čech rozhoupal. To ale již nyní nemusíme řešit.
Nyní si můžeme představit kupé, které se nakonec na české silnice dostalo. Jeho majitel si sice přeje zůstat v anonymitě, pár informací ale o voze dal k dobru. Víme tedy, že exteriér zdobí červená barva Rosso Monza, zatímco dovnitř se nastěhovalo černé kožené čalounění. Tomu dělají společnost červené švy a karbonové doplňky.
Každá Huayra je skoro umělecké dílo, které jen roste na ceně, a tak není překvapivé, že majitele přišla na 1,5 milionu Eur, tedy 39,70 milionu Kč. Když vozy opuštěly továrnu, Pagani si za základní provedení účtoval 860 000 Eur (22,8 milionu Kč). Je však nutné dodat, že šlo o sumu bez daně z přidané hodnoty a v provedení bez čehokoli navíc, v takovém nebyl prodán snad žádný reálně vyrobený exemplář.
V případě českého exempláře se jedná o 51. Huayru ze stokusové edice. Její pohonná jednotka produkuje 730 koní a 1 000 Nm točivého momentu, což kupé umožňuje dosáhnout zrychlení z klidu na stovku za 3,3 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 370 km/h. Mimo to by přitom Huyara měla zvládnout boční přetížení 1,66 g, čas z Ringu ale znám není. Možná se o nějaký pokusí nový český majitel...
Díky za fotky, Samueli!















Toto je první a jediné české Pagani Huyara
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 3 hodinamiKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Mini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 2 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 3 hodinamiZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
před 4 hodinamiFrancouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
před 5 hodinamiNejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Rychlodotazy 04.18. 09:05 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 08:56 - řidičBOB
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom