Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je F1 budoucnosti podle Ferrari, bez změn pravidel ale nikdy nevznikne
18.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Formule 1 by podle Italů měly být hezčí a rychlejší, jak naznačují uvolněné ilustrace monopostu budoucnosti. Komise F1 dnes jedná o pravidlech.
Automobilka Ferrari není živa jen montováním turbodmychadel tam, kde říkala, že to neudělá. Její tým designérů se pro další projekt spojil s inženýry aerodynamiky týmu Formule 1 a výsledek jejich snažení vidíme před sebou - je to monopost budoucnosti, jak si ho představuje maranellská značka. A pochopitelně by měl být ještě rychlejší, než co stroje F1 předvádějí dnes nebo by měly předvádět v dohledné době.
Není to tedy jen designové cvičení, veškeré prvky designu i konstrukce mají svůj účel. Dvojité přední křídlo jistě velkou měrou zvýší přítlak přední nápravy a částečné zakrytí kol zase bude snižovat odpor vzduchu, i když ne tak moc, jak by se to povedlo, kdyby byly blatníky kompletní. A helma jezdce je do karoserie integrovaná tak moc, že by nejspíš nemohl ani hnout hlavou.
Po celém voze je mnohem méně odhalených součástek, monopost vypadá více jako kdyby měl skutečnou karoserii. Také zadní křídlo je o dost širší než v současnosti a je umístěné níže. Pokud si vybavíte některé starší formule, zadní křídla byla širší, než jsou dnes, i když byla také dost vysoko a nevypadala jako integrální součásti auta, což to představené na tomto virtuálním konceptu je. Ta dnešní totiž jsou omezena regulemi a jedním z parametrů je i maximální šířka.
Včera v Ženevě proběhla schůze komise F1, kde přišla na přetřes nová pravidla. Výsledky zatím neznáme, už podle neobvyklé aktivity Ferrari na mediálním poli (automobilka nás obvykle nezásobuje svými vizemi pro F1...) je ale zřejmé, že se Italové budou snažit posunout pravidla směrem k jinak pojatým vozům. Jak moc uspějí, zřejmě nebude ani dnes, ani tento týden a možná ani letos. Můžeme ale říci, minimálně to, že přinejmenším případná větší diverzita plynoucí z jistého rozvolnění současných upjatých pravidel by Formuli 1 určitě prospěla. Dnes v ní skutečné soutěživosti mnoho není...


Méně odhalených součástek a lepší aerodynamika je podle Ferrari budoucností F1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
před 11 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
včeraVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
včeraBentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.09. 21:57 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 13:06 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.