Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je další řešení „problému levných SUV”. Díváte se do auta za 7,7 milionu Kč
6.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Budete se divit, ale některé zákazníky SUV trápí, že se dá koupit jen málo opravdu drahých modelů. Tak je tu další, ručně „šitý” Range Rover Coupe.
Šéf Bentley v roce 2014 říkal, že na trhu existuje „problém příliš levných SUV”, který je třeba řešit. Znělo to bláhově, v prodeji ale v tu chvíli opravdu nebyl vůz této třídy, který by oslovoval smetánku ochotnou investovat do nového auta klidně desítky milionů Kč. Jako řešení přišla neskutečně drahá Bentayga a i když v ní musíte za všechno platit až nehorázné peníze, je to prodejní hit k pohledání. Auto se základní cenou přes 5 milionů Kč, za nějž většina zákazníků dává s příplatky 10 a více milionů, se jen loni prodalo v 1 547 exemplářích v Evropě a v 1 152 v USA. Je to rázem nejprodávanější Bentley a totální kasovní trhák.
Úspěch Bentaygy pochopitelně láká konkurenci a v poslední době dráždí zejména firmu, která je specialistou na luxusní SUV, Land Rover. Ta přichází se stále opulentnějšími a dražšími verzemi svého Range Roveru, ale zákazníkům to zjevně není dost. Také tato britská značka očividně řeší „problém příliš levných SUV” a teď přichází s ultimativní nabídkou - stylovým modelem jménem Range Rover SV Coupe.
Jeho nejvýraznějším poznávacím znamením je jeden pár dveří s bezrámovými okny a zatemněnými sloupky karoserie. Černé zbarvení sloupků dodává vozu efekt plovoucí střechy bez viditelného uchycení. Poprvé se tento stroj ukazuje v Ženevě jako pýcha zakázkové divize britské automobilky nazvané Special Vehicle Operations (SVO). To se na autě doslova vyřádilo, neboť všechny panely karoserie kromě kapoty motoru a víka kufru byly ručně vyrobeny v dílnách SVO.
Tovární vzduchový podvozek podstoupil snížení o 7,8 milimetru a řidič si může elektricky přepínat mezi vyšším nastavením nebo nižším režimem v závislosti na stylu jízdy. Litá kola jsou v nabídce ve více velikostech, už základ ale má obřích 21 palců. Maximálně lze objednat dokonce 23palcová hliníková kola, což je rekord pro tento druh automobilu.
Vnitřní prostor nabral exkluzivní směr. Kabina SV Coupe má být přepychovým místem pro trávení času na cestách. K dispozici budou čtyři barvy kvalitního čalounění vyhřívaných či odvětrávaných sedadel nastavitelných ve 20 směrech pro přední křesla a v 10 směrech pro zadní sedačky.
Dýha nového typu jménem Range Rover Nautica je složena z ořechových a a javorových vrstev, je k dostání na povrch zavazadlového prostoru, volantu, středového panelu a nový dřevěný dekor se objeví také na palubní desce. Nad středovou konzolí se objeví obrazovka s technologii InControl Touch Pro Duo známou z modelu Velar. Zvukový zážitek v luxusním interiéru zajistí systém Meridian s třiadvaceti reproduktory.
V souladu s kupé siluetou a se sníženým odpružením získal SVO Range Rover SV Coupe také silnější srdce. Přeplňovaný osmiválec s objemem rovných pět litrů byl vylepšen tak, aby uměl nabídnout 415 kW (565 koní) a 700 Nm točivého momentu. S těmito hodnotami se dvoudveřové SUV rozhoupe na stovku během pěti sekund a maximálně dosáhne 266 km/h.
Pořád se ale díváme na Range Rover, zvýšená schopnost průchodnosti terénem mu zůstala. Nejedná se však o žádný off-road na expediční výlety, ale zvládne přebrodit řeku hlubokou devadesát centimetrů. Navíc za sebou utáhne vozík o hmotnosti až 3,5 tuny. To vše s pomocí pohonu všech kol Terrain Response 2 a zadní uzávěrkou diferenciálu.
To nejlepší na konec, tedy alespoň z pohledu výrobce. Cena upraveného kupé na chůdách začíná - a teď už máme i tu českou - na 7 647 563 Kč přesně a nikdo neříká, že tady musí končit . Tento stroj chce konkurovat Bentley Bentayga po všech stránkách, takže asi nebude problémem ani překročení 10milionové cenové hranice u některého ze špičkových, zakázkově dále upravených exemplářů. Vyrobeno bude celkem 999 kusů těchto drahých, ale výjimečných Range Roverů, takže pokud máte zájem, snad si i pospěšte. Tohle auto se špatně prodávat určitě nebude...
Pánové ze Special Vehicle Operations se pustili do vlastního projektu na bázi Range Roveru. Vzniklo SV Coupé s hezkým interiérem a stylovou karoserii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 59 minutami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 3 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis