Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle auto vypadá jak z Merkuru, je to ale nezničitelný off-road. Vydrží prý 100 let
11.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co si představíte, když se řekne „nezničitelné auto”? Vůz, který vydrží jezdit 10 let bez potíží? Tento má náročnému využití odolávat 100 let.
Moderní automobily jsou překomplikované, napěchované elektronikou od podlahy až po střechu. Na jedné straně lze toto kvitovat, řada systémů vám usnadní a zpříjemní život a navýší kupříkladu bezpečnost vozu. Nicméně na straně druhé je třeba počítat s tím, že zde máte bezpočet oblastí, ve kterých může dojít k poruše. A návštěva servisu je asi to poslední, po čem každý motorista touží.
Pokud byste rádi vůz, kde něco takového nehrozí, možná vás osloví novinka neznámé německé firmy Partisan Motors. Ta na svět přivedla off-road jménem One, který sice je zatím jen konceptem, ovšem značka s ním má velké plány. A co víc, ve svůj produkt má nemalou důvěru. Pokud si jej zakoupí armáda, nemusí po 50 let počítat s náhradou. Na vůz je dokonce poskytována stoletá záruka.
To jsou neskromná a poměrně sebevědomá prohlášení, automobilka se ovšem má o co opřít. Partisan One je tak jednoduchý, jak to jen jde. Vypadá, jako by někdo do světa skutečných aut přenesl stavebnici Merkur a vskutku - základem vozu je prostorový rám z vysokopevnostní oceli, na který jsou připevněny jednotlivé panely karoserie. Designu přitom vévodí hrany, oblinu zde nenajdete jedinou. Povšimnout si pak můžete vystupujících šroubů, jež usnadňují opravy.
Tato konstrukce umožňuje i různé modifikace, zejména v souvislosti s již zmíněným armádním využitím. Není problém jednotlivé standardní panely karoserie odstranit a nahradit je pancířem. Stejně snadno může být podvozek osazen ochranou proti minám a granátům. Samotné šasí pak bylo galvanizováno, aby bylo odolnější vůči korozi, již by jízda v terénu uspíšila.
Tím ovšem variabilita není u konce, jednoduchá konstrukce umožňuje i rozsáhlé možnosti v oblasti uspořádání karoserie. K dispozici je třídveřová varianta na zkráceném rozvoru i pětidveřová s větším prostorem mezi nápravami. Dále tu máme tří- nebo pětidveřové pick-upy, ve druhé fázi výroby se dokonce počítá také se šestikolkou a osmikolkou. Ani to ale ve výsledku nemusí být konečná.
Rozsáhlá je rovněž nabídka motorů, lépe řečeno, zákazníci si mohou sami říct, jaký agregát bude Partisan One pohánět. Prototyp byl sice osazen 2,8litrovým dieselem od Fiatu, jenž produkuje 150 koní, nicméně platforma byla koncipována tak, aby umožnila i zástavbu benzinové pohonné jednotky. A sáhnout můžete rovněž po hybridu, plug-in hybridu nebo ryze elektrickém ústrojí.
Vůz navrhl ruský inženýr Dr. Juri Postnikov. Auto, které vidíte na fotkách, poněkud klame tělem - ve skutečnosti jde totiž o vskutku velký vůz, který má 4,72 metru na délku, 2,3 metru na šířku a 2,23 metru na výšku. I přes tyto rozměry se ale do lodního kontejneru vejde pět vozů - ovšem rozmontovaných, jako Merkur...
Partisan One se ukázal jako reálný prototyp...
...i na počítačových vizualizacích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před hodinou - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 4 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva