Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
To šlo rychle: čtyřválcové Porsche Macan 2,0 Turbo už je k mání i v Evropě
25.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve Velké Británii si již můžete Macan s výkonem 237 koní pořídit, a to za 1,33 mil. Kč. Na českém trhu ale zřejmě cena o čtvrt milionu korun naroste.
Je tomu jen pár dní od chvíle, kdy Porsche na autosalonu v Pekingu odhalilo čtyřválcový Macan, a již zde máme první evropské ceny. Je tedy zřejmé, že novinka ze Zuffenhausenu na Starý kontinent dorazí. Otázkou ovšem je, zda bude k mání také na všech trzích. Momentálně se totiž tento exemplář objevuje pouze na webových stránkách britského zastoupení. Navíc očividně nejde o regulérní model, ale spíše jakési doplnění původního tria (Macan S, Macan S Diesel, Macan Turbo). V kolonce cena totiž stojí: „Pouze na speciální objednávku. Prosím, kontaktujte centrum Porsche.“
Kolegům z britského Autocaru se ovšem danou částku povedlo vypátrat. Do láce má ovšem daleko, přestože v danou chvíli si vlastně kupujete takový model, který má do pravověrného Porsche hodně daleko. Teď přitom nemíníme pouze konstrukční původ v Audi Q5, ale také kořeny onoho motoru. Daným čtyřválcem totiž není tradiční boxer, nýbrž klasický řadový dvoulitr z rodiny EA888, který se montuje i do Škody Octavia RS.
Pravda, v případě Porsche dostáváte vyšší výkon (237 koní). V případě akcelerace ale již český liftback nechává německý crossover lehce za sebou (6,8 s versus 6,9 s), nejvyšší rychlostí pak Octavia RS překonává Macan opravdu výrazně (248 km/h versus 223 km/h). Jistě, poměřujeme tu nyní jablka s hruškami, pro samotnou cenu ale toto srovnání váhu má. A opravdu za ním nemusíte hledat protěžování Škody.
Jde nám totiž o fakt, že na britských ostrovech stojí čtyřválcový Macan neskutečných 40 276 GBP, tedy v přepočtu 1 330 000 Kč. Ačkoliv je tedy přibližně o sto tisíc korun levnější než šestiválcové modely Macan S a Macan S Diesel, rozhodně v jeho případě nelze říci, že by byl za babku. A co víc, pokud dorazí do České republiky, zřejmě bude ještě dražší.
Pokud si totiž uvědomíme, že zmíněné šestiválcové verze stojí v Anglii 43 300 GBP (1 428 900 Kč), zatímco v ČR za ně platíte 1 634 000 Kč, a vrcholné Turbo vyjde na 59 300 (1 956 900 Kč), respektive na 2 235 000 Kč, pak můžeme britskou sumu navýšit zhruba o 250 tisíc korun. Finální cena čtyřválce by se tak vyšplhala na 1 580 000 Kč.
V tu chvíli se ovšem Macan nebezpečně přibližuje nejlevnějšímu Porsche Cayenne, které vychází na 1 670 000 Kč, přitom pod kapotou hostí šestiválec o výkonu 300 koní. Jistě, ve sprintu je s ním sice nepatrně pomalejší (7,5 s) a nejvyšší rychlostí 230 km/h to příliš nespraví, přesto jde o dost větší auto. Jsme tedy opravdu zvědavi, jestli Macan 2,0 Turbo zaznamená prodejní úspěch, automobilka s ním zatím zachází tak, jako by jej prodávat ani moc nechtěla...














Čtyřválcové Porsche Macan rozhodně není levné, v Anglii za něj dáte v přepočtu 1,33 milionu korun
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 2 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 4 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 5 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 7 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva