Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tisícikoňový prototyp Ferrari zkoušel ujet motorkáři s kamerou, má drtivé zrychlení
20.5.2019 | Petr Prokopec
O smůle mohou hovořit testovací piloti Ferrari, které podruhé během několika málo dnů přistihli v provozu řidiči odhodlaní ulovit pár záběrů. My ale díky tomu můžeme vidět zatím neodhalenou novinku v ostré akci.
Jako lovecká sezóna je definováno období, kdy je možné legálně lovit vybrané druhy živočichů. Konkrétní termíny jsou zmíněny v zákonech a odpovídají životním podmínkám konkrétního druhu. Povětšinou však platí, že srstnatá i pernatá zvěř muže být lovena ve druhé půlce roku. Jednou z mála výjimek je srnec obecný, na kterého můžete s puškou vyrazit již od 16. května. Shodou okolností tímto datem zjevně odstartoval rovněž hon na nové hybridní Ferrari. Jediným rozdílem je to, že lovci mají místo střelných zbraní k dispozici fotoaparáty a kamery.
Minulý týden jsme vám italský prototyp, který velmi pravděpodobně vznikl na bázi modelu P8 Tributo, mohli představit díky honičce s méně výkonným Ferrari 488 Spider. Nyní tu pro změnu máme štvanici, kde lovec sedlal motocykl. Emanuele T. si na své Yamaze Tracer 900 vyrazil na projížďku po italském venkově, kde shodou okolností načapal speciál z Maranella zakamuflovaný od hlavy až k patě. S kamerou uchycenou na helmě se vydal ulovit pár záběrů, což se však řidiči prototypu stejně jako v předchozím případě příliš nelíbilo.
Můžeme tak být svědky ostrých akcelerací, kterým ani motorka nezvládá sekundovat. A ve výsledku i docela rychle jízdy, neboť jak prototyp, tak i motorka uhání po úzkých okreskách s nepříliš kvalitním povrchem často i více než 130 km/h. Tempo pak dvojice nesníží do zákonných mezí ani po minutí značek označujících omezení rychlosti na nižší cifry. A jelikož Ferrari se v daný moment rozhodně nepřibližuje, je více než jasné, že ani jeho řidič si s předpisy hlavu neláme.
Krom pohledu na dynamické schopnosti vozu toho ale mnoho vidět nemůžeme. Patrná je dvojice uprostřed usazených výfuků, jejich kakofonii ale bohužel zastírá vítr bičující kameru. Zmínit tak již můžeme jen pár oficiálních informací, dle nichž novinka dorazí s hybridním ústrojím naladěným na přibližně 1 000 koní. S tímto výkonem by benzín-elektrické osmiválcové Ferrari mělo zvládnout stovku za neskutečné dvě sekundy, čímž se rázem stane vůbec nejrychleji akcelerujícím vozem současnosti.
Další detaily zjistíme již záhy - premiéra je totiž naplánována na 31. květen. Dá se však předpokládat, že dříve než v příštím roce asi novinka do výroby nedorazí. A co je stoprocentně jisté, to je její omezená dostupnost. Něco takového můžeme říci o automobilce jako takové. Byť konstantně zvyšuje výrobní strop, ani 10 tisíc aut ročně na uspokojení poptávky nestačí. I kvůli tomu ceny ojetin často míří do ještě vyšších sfér, než je tomu u zcela nových aut.
Během lovu na hybridní Ferrari si po většinu času můžeme prohlížet pouze zadní partie maranellského vozu. Nicméně majitel motocyklu díky znalosti krajiny na konci videa využije zkratku a vůz následně míjí i v protisměru
Zdroj: Emanuele T.@Youtube
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva