Tisícikoňový prototyp Ferrari zkoušel ujet motorkáři s kamerou, má drtivé zrychlení

O smůle mohou hovořit testovací piloti Ferrari, které podruhé během několika málo dnů přistihli v provozu řidiči odhodlaní ulovit pár záběrů. My ale díky tomu můžeme vidět zatím neodhalenou novinku v ostré akci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tisícikoňový prototyp Ferrari zkoušel ujet motorkáři s kamerou, má drtivé zrychlení

20.5.2019 | Petr Prokopec

Tisícikoňový prototyp Ferrari zkoušel ujet motorkáři s kamerou, má drtivé zrychlení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O smůle mohou hovořit testovací piloti Ferrari, které podruhé během několika málo dnů přistihli v provozu řidiči odhodlaní ulovit pár záběrů. My ale díky tomu můžeme vidět zatím neodhalenou novinku v ostré akci.

Jako lovecká sezóna je definováno období, kdy je možné legálně lovit vybrané druhy živočichů. Konkrétní termíny jsou zmíněny v zákonech a odpovídají životním podmínkám konkrétního druhu. Povětšinou však platí, že srstnatá i pernatá zvěř muže být lovena ve druhé půlce roku. Jednou z mála výjimek je srnec obecný, na kterého můžete s puškou vyrazit již od 16. května. Shodou okolností tímto datem zjevně odstartoval rovněž hon na nové hybridní Ferrari. Jediným rozdílem je to, že lovci mají místo střelných zbraní k dispozici fotoaparáty a kamery.

Minulý týden jsme vám italský prototyp, který velmi pravděpodobně vznikl na bázi modelu P8 Tributo, mohli představit díky honičce s méně výkonným Ferrari 488 Spider. Nyní tu pro změnu máme štvanici, kde lovec sedlal motocykl. Emanuele T. si na své Yamaze Tracer 900 vyrazil na projížďku po italském venkově, kde shodou okolností načapal speciál z Maranella zakamuflovaný od hlavy až k patě. S kamerou uchycenou na helmě se vydal ulovit pár záběrů, což se však řidiči prototypu stejně jako v předchozím případě příliš nelíbilo.

Můžeme tak být svědky ostrých akcelerací, kterým ani motorka nezvládá sekundovat. A ve výsledku i docela rychle jízdy, neboť jak prototyp, tak i motorka uhání po úzkých okreskách s nepříliš kvalitním povrchem často i více než 130 km/h. Tempo pak dvojice nesníží do zákonných mezí ani po minutí značek označujících omezení rychlosti na nižší cifry. A jelikož Ferrari se v daný moment rozhodně nepřibližuje, je více než jasné, že ani jeho řidič si s předpisy hlavu neláme.

Krom pohledu na dynamické schopnosti vozu toho ale mnoho vidět nemůžeme. Patrná je dvojice uprostřed usazených výfuků, jejich kakofonii ale bohužel zastírá vítr bičující kameru. Zmínit tak již můžeme jen pár oficiálních informací, dle nichž novinka dorazí s hybridním ústrojím naladěným na přibližně 1 000 koní. S tímto výkonem by benzín-elektrické osmiválcové Ferrari mělo zvládnout stovku za neskutečné dvě sekundy, čímž se rázem stane vůbec nejrychleji akcelerujícím vozem současnosti.

Další detaily zjistíme již záhy - premiéra je totiž naplánována na 31. květen. Dá se však předpokládat, že dříve než v příštím roce asi novinka do výroby nedorazí. A co je stoprocentně jisté, to je její omezená dostupnost. Něco takového můžeme říci o automobilce jako takové. Byť konstantně zvyšuje výrobní strop, ani 10 tisíc aut ročně na uspokojení poptávky nestačí. I kvůli tomu ceny ojetin často míří do ještě vyšších sfér, než je tomu u zcela nových aut.


Tisícikoňový prototyp Ferrari zkoušel ujet motorkáři s kamerou, má drtivé zrychlení - 1 - Ferrari Hybrid Prototype 2019 spy videoscreen 01Tisícikoňový prototyp Ferrari zkoušel ujet motorkáři s kamerou, má drtivé zrychlení - 2 - Ferrari Hybrid Prototype 2019 spy videoscreen 02Tisícikoňový prototyp Ferrari zkoušel ujet motorkáři s kamerou, má drtivé zrychlení - 3 - Ferrari Hybrid Prototype 2019 spy videoscreen 03Tisícikoňový prototyp Ferrari zkoušel ujet motorkáři s kamerou, má drtivé zrychlení - 4 - Ferrari Hybrid Prototype 2019 spy videoscreen 04
Během lovu na hybridní Ferrari si po většinu času můžeme prohlížet pouze zadní partie maranellského vozu. Nicméně majitel motocyklu díky znalosti krajiny na konci videa využije zkratku a vůz následně míjí i v protisměru

Zdroj: Emanuele T.@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.