Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto

Už si neříká Saab a ve svých útrobách už nemá spalovací motor, v jádru je to ale pořád ta samá devět-trojka, která se v roce 2003 začala vyrábět ve Švédsku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto

6.12.2017 | Anna Fišerová | Přidat příspěvek

Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už si neříká Saab a ve svých útrobách už nemá spalovací motor, v jádru je to ale pořád ta samá devět-trojka, která se v roce 2003 začala vyrábět ve Švédsku.

Jako bájný Fénix i Saab asi poosmnácté vstává z popela krachů a neúspěchů, aby se chytil trendu moderní doby a znovu se nadechl k životu. Saab je legenda, to mu už nikdo neodpáře. Však se také do historie zapsal několik velmi dobrými modely. Jenomže jeho neochota podřizovat se moderní době ho v roce 2011 dovedla do bankrotu. Chvilku to vypadalo že je s touto severskou značkou konec, pak se ale našlo čínské konsorcium National Electric Vehicle Sweden (NEVS), které se rozhodlo, že se značku pokusí vzkřísit.

Nešlo to ale moc dobře a chvíli to vypadalo, že se nějakého velkého návratu ani nedočkáme. NEVS se potýkal s velkým množstvím problémů, teď už je ale jasné, že jsou zažehnány. Tedy, jen částečně. NEVS totiž během let přišel o práva používat logo i jméno Saab, takže sice pracuje s modelem této značky, jen Saab mu říkat nemůže. Jméno 9-3 mu ale zůstane.

Jak má tento stroj vypadat v podání NEVSu, jsme viděli už v létě, tehdy ale šlo o předprodukční provedení a bylo nadále otázkou, jestli k nějaké výrobě dojde. Teď už je jasné, že ano, neboť právě tento týden se NEVS 9-3 začal sériově vyrábět. Podle očekávání do vínku dostal čistě elektrický pohon a je primárně určen pro čínské město Tianjin, kde bude fungovat v rámci dnes moderního carsharingu. Pokud se zde novinka uchytí, další kusy pro sdílené vlastnictví zamíří do švédského města Trollhättan. Kromě carsharingu se ale novinka nejspíš objeví v několika soukromých společnostech převážně v Číně. Výrobce už prý eviduje 150 tisíc závazných objednávek.

A to přes to, že vlastně nejsou vůbec známy bližší technické specifikace auta. Mluví se o tom, že tento elektromobil má na jedno nabití ujet až 300 kilometrů. NEVS plánuje vyrobit jak model velmi inspirovaný standardní 9-3, tedy klasický sedan, ale také o něco vyšší a oplastovaný model 9-3X. Ve výbavě by pak neměl chybět Wi-Fi hotspot a několik moderních vychytávek převzatých hlavně od Tesly, která v Číně zaznamenává nebývalý úspěch. Více vám zatím nemůžeme povědět, ukázat ale ano...


Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 1 - NEVS 9-3 EV ex Saab zacatek vyroby 01Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 2 - NEVS 9-3 EV ex Saab zacatek vyroby 02Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 3 - NEVS 9-3 EV ex Saab zacatek vyroby 03Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 4 - NEVS 9-3 EV ex Saab zacatek vyroby 04
Toto je důkaz, že ex-Saab 9-3 se znovu začal sériově vyrábět, jako úplně nové auto 14 let po svém zrodu

Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 5 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 01Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 6 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 02Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 7 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 03Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 8 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 04Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 9 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 05Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 10 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 06Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 11 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 07Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 12 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 08Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 13 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 09Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 14 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 10Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 15 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 11Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 16 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 12Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 17 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 13Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 18 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 14Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 19 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 15Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 20 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 16Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 21 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 17Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 22 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 18Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 23 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 19Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 24 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 20
Takto jsme si „nové” „Saaby” 9-3 a 9-3X mohli prohlédnout v létě v předprodukční podobě

Anna Fišerová

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.