Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesly vyráběné v Německu jsou z víc jak poloviny šmejd, na 60 % vyrobených aut končí ve šrotu
31.7.2022 | Petr Miler
Nové informace vrhají více světla na dřívější vyjádření Elona Muska i kroky samotné Tesly. Ani čtvrt roku po začátku produkce a dočasném zavření své německé továrny se americká automobilka nedokáže zbavit až ohromující chybovosti při výrobě.
Tesla se jako začínající automobilka po léta nepřekvapivě potýkala s řadou problémů, jeden z nich se ale poněkud překvapivě táhne její historií jako nekonečná červená nit - nekvalita. Měl jsem v životě možnost se setkat s pár dlouholetými příznivci americké značky, kteří uváděli, že paradoxně nejstarší vyrobené vozy byly těmi nejkvalitnějšími. Automobilka tehdy ručně montovala doslova pár aut a na jejich produkci si dávala záležet. Snaha o masovou výrobu jí ale začala dělat problémy, kterých se nezbavila dodnes.
Článků, videí či příspěvků na sociálních sítích dokumentujících nepochopitelné kvalitativní přešlapy na dodaných autech X let poté, co na ně značka byla poprvé upozorněna, jsou bez přehánění fascinující. Něco takového u jiné takto známé značky nezažijete ani zdaleka, i kdyby to měla být Dacia. Se znalostí výrobních postupů a komplikovaností implementace některých změn by šlo ještě přimhouřit oči, že se ta či ona věc stále stává v jedné a té samé továrně, Tesla ale dávno nemá jen jednu a ta poslední je dokonce v Německu. Jak se ale ukazuje, ani pověstná „německá kvalita” nedokáže konkurovat „Teslí nekvalitě”.
Že v Grünheide není vše v pořádku, naznačovala jak slova samotného Elona Muska o tom, že fabrika je doslova pecí na peníze, tak pozdější krok automobilky, který vedl k jejímu náhlému uzavření. Že problémem bude kvalita, se proslýchalo už tehdy, teď přesně víme, o co šlo. Tedy vlastně stále jde.
Německý Teslamag informuje, že k zastavení výroby vedla neuvěřitelná 60% chybovost ve výrobě. I s velmi nízko nastavenými měřítky kvality musela automobilka téměř dvě třetiny vyrobených aut kvalifikovat jako šmejd a místo do prodeje je poslat do šrotu. Problémem mají být hlavně inovativní obří lisy, které svého času za nesmysl označil šéf BMW. Ty prý nedokáží precizně vyrobit zejména zadní části karoserií Modelu Y, které pak končí na skládce. Němečtí nadšenci informují o záplavách nekvalitních karoserií, které se poblíž fabriky nacházejí.
Automobilka proto továrnu zavřela a po 14 dnů se snažila problém vyřešit, ani to ale k velkému úspěchu vést nemělo. Chybovost se měla zlepšit jen asi o 10 % bodů, a tak továrna nadále vyrábí asi polovinu aut jako šmejd určený k okamžité recyklaci. Je-li tomu tak, nelze se divit tomu, že fabrika prodělává miliardy. A nebudeme se moci divit ani tomu, když ji Tesla znovu na nějaký čas uzavře, toto je pochopitelně neudržitelné.
Berlínská Gigafactory Tesla je pro firmu pořád hlavně zdrojem starostí. Ani tři měsíce po začátku výroby nedokáže zajistit, aby do prodeje putovala alespoň nadpoloviční většina aut. A to má měřítka kvality hodně nízko. Zbytek míří jako šmejd do šrotu. Foto: Tesla
Zdroj: eFahrher
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva