Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla zkusila podvést zákazníky, v nouzi jim do aut dala staré díly místo nových
9.3.2020 | Petr Prokopec
Nedostatek dílů způsobených novým koronavirem postihl i Teslu. Ta ale na rozdíl od jiných automobilek neomezila výrobu, sáhla po starších dílech, aniž by to komukoli řekla.
Pro Elona Muska je čínský trh zásadní. Není to nikterak překvapivé, neboť poptávka v Americe se zdá být uspokojená a jakkoliv je Evropa do elektrifikace násilně tlačena, zájem o elektromobily je nadále vlažný. Je otázkou, nakolik tuto skutečnost změní Gigafactory, která má vzniknout u Berlína, na její první produkty ale budeme muset ještě nějaký ten rok počkat. Čína je tedy pro Muska momentálně stěžejní zemí - je to obrovský trh, kde už funkční továrnu Tesla má. Zrovna jako v rukavičkách ale s tamními zákazníky nezachází.
Než budeme pokračovat dále, je třeba se vrátit o pár týdnů do minulosti. Čínská Gigafactory spustila své montážní linky na sklonku loňského roku a ač první vyrobená auta zamířila k zaměstnancům, ta z počátku letošního roku se již dostala k regulérním zákazníkům. Rozlet Tesly však byl záhy zabrzděn nucenými prázdninami v důsledku oslav Čínského nového roku. Po jejich skončení se však brány továrny ihned neotevřely, místo toho je epidemie koronaviru ponechala zavřené.
Tesla nicméně byla mezi prvními, kdo 10. února spustil obnovenou výrobu. To se nám zdálo býti poněkud předčasným a riskantním krokem, nikoliv jen kvůli možnému šíření nákazy. Bylo totiž velmi pravděpodobné, že automobilka se záhy bude potýkat s logistickými problémy, neboť většina jejích subdodavatelů zůstávala stále v nečinnosti. Očekávat se tak dal nedostatek některých komponentů a přesně to se nakonec stalo realitou. Značce totiž došly čipy, které jsou potřebné pro systém Autopilot.
Tento problém Tesla vyřešila šalamounsky - sáhla do svých skladů a vytáhla staré čipy, které byly používány před dubnem 2019 a do nových aut dávno nemontovaly. Tyto komponenty mají být dle samotné automobilky 21krát pomalejší. Co je však dost možná nejdůležitější, Tesla opětovně sáhla po taktice mrtvého brouka. Ač tedy zákazníkům dodala starý díl a v uživatelské příručce již zmiňovala nový, nikomu o tom neřekla.
K její smůle si nicméně daného rozdílu všimli samotní zákazníci, kteří ze štítku na čipu odečetli zcela jiné informace, než o kterých se zmiňovala ona příručka. Okamžitě si tak začali na podivnou praktiku stěžovat. Odpověď automobilky je přitom možná částečně uspokojila, neboť slíbila náhradu do budoucna, Elon Musk ale věc na Twitteru tradičně začal bagatelizovat s tím, že nejvíce si stěžují lidé, kteří si plnohodnotné autonomní řízení neobjednali. I ti ale měli lepší chip dostat pro případ, že by si za něj připlatili později.
Arogance, která možná funguje jinde, ovšem v Číně nedopadla na plodnou půdu. Místo toho nyní zákazníci vyhrožují bojkotem celé značky. Kromě toho se mluví o podvodu nikoliv jen na čínský lid, ale také na čínskou vládu, která stavbu továrny podpořila rozličnými úlevami. Automobilka se tak nenachází ve zrovna příhodné situaci a dá se očekávat, že její obecným poklesem trápené akcie půjde za této situace ještě více dolů.
Zákazníci Tesly v Číně přišli na to, že automobilka osazuje nově vyrobená auta starým počítačovým čipem, ač v uživatelské příručce zmiňuje nový
Vzhledem k rozzuřené reakci Číňanů se z toho stal problém pro celou její tamní továrnu
Zdroje: Nikkei, Elon Musk@Twitter
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie