Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla výrazně zlevnila nejnovější model po pár měsících na trhu, čeho je to asi znakem
13.7.2020 | Petr Prokopec
Zatímco bublina akcií Tesly se stále nafukuje, ve skutečném světě se automobilka musí potýkat s dalšími a dalšími potížemi. Svůj nový Model Y jistě nezlevňuje o 71 tisíc z žádného jiného důvod, než že o něj není dostatečný zájem.
V posledních letech začali výrobci uplatňovat jistou strategii, na jejímž základě do prodeje vždy posílají nejprve dražší varianty svých nových modelů. Kupci tak do jisté míry platí daň za nedočkavost, neboť s nižšími cenami jsou spojené až ty verze, které dorazí ve druhém sledu. Nejde však ani zdaleka o slevy, ty povětšinou přichází na přetřes až v závěru životního cyklu. Či případně před příchodem faceliftu. Tesla se nicméně rozhodla kráčet proti proudu i v tomto případě, tedy alespoň její poslední krok může vyvolávat ten dojem.
Americká automobilka totiž výrazně zlevnila svůj nejnovější Model Y, který uvedla na trh letos v lednu s tím, že půjde o její vůbec nejprodávanější typ. Nižší cena není spojena s příchodem méně výkonného provedení či kratšího dojezdu, místo toho tu skutečně máme ryzí slevu, a to ve výši 3 tisíc dolarů (skoro 71 tisíc Kč). Provedení Long Range se dvěma pohonnými jednotkami a dojezdem 506 kilometrů je tak k mání za 49 990 USD (asi 1 180 tisíc Kč) namísto předchozích 52 990 USD (cca 1 250 tisíc Kč). Očekávat jej můžete do osmi týdnů po objednání, tedy prakticky bez čekání.
Taková sleva je u ryzí novinky, v jejímž případě se výrobce tváří, že ji ani nezvládá vyrábět, tak krátce po startu prodejů velmi neobvyklá. Zvláště u vozu, jenž se dle Elona Muska měl stát stěžejním a po prodejní stránce překonat veškerou ostatní produkci dohromady. To se ale nejspíše ukazuje být těžší, než předpokládal.
Je totiž třeba si uvědomit, že Model Y není ničím jiným než Teslou Model 3 na chůdách. Ovšem automobilka v jeho případě kvalitu ani zdaleka nezlepšila, právě naopak mají zákazníci co do činění s mnohem horším stavem. Proto dochází na kroky zcela nevídané, kdy mnozí lidé raději vůz odmítají převzít. A přestože příznivci značky dělají vše možné pro zlepšení jejího obrazu, všeobecně začínají zákazníci akceptovat skutečnost, že kvalita se zkrátka ve Fremontu nenosí.
I Teslu jinak věčně podporující nadšenci z webu Electrek konstatují, že jde o „překvapivý krok” a „výrazné snížení ceny”. A také to, že Tesla odmítla vysvětlit, proč cenu snížila. Dvě a dvě dohromady si ale není těžké dát - firma letos za první pololetí prodala asi 170 tisíc aut a je tedy daleko za svým cílem prodat letos 500 tisíc vozů. Zájem o její auta je tedy zasažen současným děním stejně jako u jiných výrobců a jinak než se slevami nedokáže oslovit další publikum.
Pikantní v tomto kontextu je, že ceny akcií Tesly si dál žijí svým životem v bublině a v momentě publikace tohoto článku dosahují absurdní hodnoty 1 650 USD za akcii, což tržní kapitalizaci firmy posouvá za hranici 300 miliard dolarů - skoro čtyřnásobku hodnoty Volkswagenu. Jak to jde dohromady s faktem, že firma očividně nezvládá v dostatečném množství prodávat ani svůj nejnovější model, klíčový čínský trh s elektromobily klesá o 40 % a nebo i z Evropy (konkrétně z Nizozemska) je hlášen velmi vlažný zájem o Model Y, který se tam má začít dodávat příští rok, nemáme tušení. Ale takové už jsou akcie Tesly.
Tesla Model Y je aktuálně ve Státech o 71 tisíc korun levnější. Je nad slunce jasné, že půl roku po uvedení vozu na trh jde o zoufalý krok zvýšit zájem o něj. Foto: Tesla
Zdroje: Reuters, Electrek, Autoblog.nl
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 48 minutami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva