Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla v Německu uměle oholila Model S až na kost, aby dosáhla na dotace
12.11.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Elektromobily v Německu dotují jen pokud jejich cena nepřesahuje 60 tisíc Eur. To Model S zdaleka nesplňoval, teď už se vejde - softwarově oholen.
Říká se, že dobrý podnikatel jde tam, kde cítí poptávku. A špatný tam, kde cítí dotaci. Kam si v tomto spektru zařadíte Teslu, necháme na vás, faktem ale je, že bez masivních dotací by tato firma dneška dost možná vůbec nedožila. To se ale bavíme o penězích, které inkasuje sama a přímo. Pak jsou tu ještě dotace, které inkasuje nepřímo, přes zákazníky, jimž jsou poskytovány rozličné slevy z kupní ceny. A ty ve výsledku pochopitelně též končí v kase Tesly.
Že jsou pro ni zejména v USA velkou vzpruhou, netřeba dodávat, není to ale jediné místo, kde může z různých nestandardních výhod profitovat. V Evropě je to hlavně Norsko, které jde elektromobilům na ruku, letos se k němu a dalším zemím přidalo i Německo. Jenže Tesle tím radost neudělalo - 4 tisíci Eur (asi 108 tisíc Kč) začalo dotovat pouze vozy s cenou do 60 tisíc Eur (asi 1,62 milionu Kč), což je limit, do kterého se žádná Tesla nevešla.
Původně si Američané stěžovali, že je dotační politika nastavena v jejich neprospěch, nakonec ale zvolili pragmatičtější řešení, které někteří jistě nazvou oportunistickým - cenu svého nejlevnějšího Model S do značné míry uměle snížili tak, aby se do 60 tisíc Eur vešla. Přišli tak s novým základním modelem 60, který pozbyl:
- navigace,
- parkovací kamery,
- digitálního rádia,
- varování před autem v mrtvém úhlu,
- varování před opuštěním jízdního pruhu,
- paměti nastavení elektrických sedadel řidiče,
- parkovacích senzorů,
- el. sklopných zrcátek,
- dálkového otevírání garáže z auta,
- a k tomu došlo i na „snížení výkonu na 80 %”.
Cena se ale díky tomu všemu rázem posunula z 69 400 Eur pod 60 000 Eur. Řeknete si: „Nový základní model, proč ne?” Ano, proč ne, jenže veškerá ořezaná výbava se dá přikoupit v rámci tzv. Paketu Comfort za 5 2000 Eur a zvýšení výkonu za 4 000 Eur - hola hop, jsme na 69 200 Eur, skoro tam, co dosud.
A hádejte, co už si němečtí „teslisté” začínají říkat na fórech - „Koupím nový základ, ušetřím 4 000 Eur, zbytek přikoupím později.” A přesně to zřejmě Tesla nabídne, neboť všechnu ořezanou, jinak standardní výbavu lze vypnout softwarově. A výkon je jistě omezen softwarově, neboť už i kapacita akumulátorů Model S 60 je oproti 75 omezena softwarově a odblokovat lze vše za příplatek... 4 000 Eur.
Celá věc má pro Teslu jen jeden háček - jako zahraniční výrobce musí polovinu oné dotace zaplatit z vlastní kapsy, reálně tedy od Němců dostane jen 2 000 Eur na auto. Ale protože se k ní dopracuje jen pár softwarovými kejklemi, tak proč nebrat, když dávají...
Oholená Tesla Model S pro Německo bude zřejmě vypadat úplné stejně jako všechny ostatní, některé funkce v ní budou nejspíše vypnuty pouze softwarově
Zdroj: Tesla Motors Deutschland
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis