Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla v Německu uměle oholila Model S až na kost, aby dosáhla na dotace
12.11.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Elektromobily v Německu dotují jen pokud jejich cena nepřesahuje 60 tisíc Eur. To Model S zdaleka nesplňoval, teď už se vejde - softwarově oholen.
Říká se, že dobrý podnikatel jde tam, kde cítí poptávku. A špatný tam, kde cítí dotaci. Kam si v tomto spektru zařadíte Teslu, necháme na vás, faktem ale je, že bez masivních dotací by tato firma dneška dost možná vůbec nedožila. To se ale bavíme o penězích, které inkasuje sama a přímo. Pak jsou tu ještě dotace, které inkasuje nepřímo, přes zákazníky, jimž jsou poskytovány rozličné slevy z kupní ceny. A ty ve výsledku pochopitelně též končí v kase Tesly.
Že jsou pro ni zejména v USA velkou vzpruhou, netřeba dodávat, není to ale jediné místo, kde může z různých nestandardních výhod profitovat. V Evropě je to hlavně Norsko, které jde elektromobilům na ruku, letos se k němu a dalším zemím přidalo i Německo. Jenže Tesle tím radost neudělalo - 4 tisíci Eur (asi 108 tisíc Kč) začalo dotovat pouze vozy s cenou do 60 tisíc Eur (asi 1,62 milionu Kč), což je limit, do kterého se žádná Tesla nevešla.
Původně si Američané stěžovali, že je dotační politika nastavena v jejich neprospěch, nakonec ale zvolili pragmatičtější řešení, které někteří jistě nazvou oportunistickým - cenu svého nejlevnějšího Model S do značné míry uměle snížili tak, aby se do 60 tisíc Eur vešla. Přišli tak s novým základním modelem 60, který pozbyl:
- navigace,
- parkovací kamery,
- digitálního rádia,
- varování před autem v mrtvém úhlu,
- varování před opuštěním jízdního pruhu,
- paměti nastavení elektrických sedadel řidiče,
- parkovacích senzorů,
- el. sklopných zrcátek,
- dálkového otevírání garáže z auta,
- a k tomu došlo i na „snížení výkonu na 80 %”.
Cena se ale díky tomu všemu rázem posunula z 69 400 Eur pod 60 000 Eur. Řeknete si: „Nový základní model, proč ne?” Ano, proč ne, jenže veškerá ořezaná výbava se dá přikoupit v rámci tzv. Paketu Comfort za 5 2000 Eur a zvýšení výkonu za 4 000 Eur - hola hop, jsme na 69 200 Eur, skoro tam, co dosud.
A hádejte, co už si němečtí „teslisté” začínají říkat na fórech - „Koupím nový základ, ušetřím 4 000 Eur, zbytek přikoupím později.” A přesně to zřejmě Tesla nabídne, neboť všechnu ořezanou, jinak standardní výbavu lze vypnout softwarově. A výkon je jistě omezen softwarově, neboť už i kapacita akumulátorů Model S 60 je oproti 75 omezena softwarově a odblokovat lze vše za příplatek... 4 000 Eur.
Celá věc má pro Teslu jen jeden háček - jako zahraniční výrobce musí polovinu oné dotace zaplatit z vlastní kapsy, reálně tedy od Němců dostane jen 2 000 Eur na auto. Ale protože se k ní dopracuje jen pár softwarovými kejklemi, tak proč nebrat, když dávají...
Oholená Tesla Model S pro Německo bude zřejmě vypadat úplné stejně jako všechny ostatní, některé funkce v ní budou nejspíše vypnuty pouze softwarově
Zdroj: Tesla Motors Deutschland
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie