Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla v Číně začíná hrát vabank, už jí nevěří ani její vlastní zákazníci a konají
30.4.2021 | Petr Prokopec
Ani trochu růžově to pro Teslu nevypadá za velkou zdí. Firma tak dlouho sváděla vinu za veškeré problémy na své klienty, až se ti rozhodli nachytat ji přímo při činu. Selhávající brzdy ovšem řeší i stát.
Na počátku tohoto týdne Tesla zveřejnila výsledky za první letošní kvartál. Automobilka oznámila, že vyrobila i prodala více aut než ve stejném období loňského roku, za čímž stála hlavně šanghajská Gigafactory a čínský trh. Ten je pro značku druhým nejdůležitějším, neboť obrat za leden, únor a březen dosáhl celkové výše 3,043 miliardy dolarů (cca 65,1 miliard Kč). Lépe jsou na tom už jen Spojené státy, kde byl vygenerován obrat 4,424 mld. USD (94,6 mld. Kč). Znamená to tedy, že zatímco v USA došlo k poklesu, Čína více než dvojnásobně vzrostla.
Bylo ale překvapivé, že Elon Musk ve svém oslavném projevu čínský trh ani slovem nezmínil. Stačí si však dát dohromady jedna a jedna a rázem udiveni nebudete. Tesla totiž v nejlidnatější zemi světa kráčí po velmi tenkém ledě, který se navíc může každou chvíli probořit. A pokud se bude k čínským zákazníkům chovat nadále jako ve zbytku světa, téměř jistě půjde pod vodu.
Jádrem celé věci jsou problémy s kvalitou. Zatímco v ostatních zemích si lidé stěžují hlavně na to, že jim nelícují jednotlivé panely karoserie, v Číně je kritika směřována hlavně k brzdám. Tesla dosud veškerá obvinění odmítala a vše házela na samotné zákazníky. Když ovšem došlo na incident na autosalonu v Šanghaji, kde vystoupila nespokojená majitelka Modelu 3, musela i automobilka sklapnout podpatky a k Číně začala být až servilní.
Nebyl to navíc konec, neboť problémů s brzdami si všímají i úřady, a tak policie majitelům na některých místech začala zakazovat jízdu po dálnici. Nyní se přidali zákazníci, kteří se odhodlali ke vskutku nevídanému kroku - začínají se pojišťovat tím, že do svých aut instalují kamery, které míří přímo na pedály. Pokud by následně došlo k havárii, která by dle Tesly měla být opět způsobena tím, že mačkali špatný pedál, měli by jasný důkaz, že oni za nic nemohou.
Analytici naznačují, že automobilka si svým dosavadním přístupem začala podřezávat větev, na které sedí. V dubnu i květnu mají totiž její registrace kvůli pošramocené pověsti zamířit dolů. Další vývoj pak bude záviset hlavně na výsledcích šetření havarovaného Modelu 3, jehož majitelka stojí za oním incidentem na autoshow. Pokud se ukáže, že brzdy skutečně selhaly, pak Teslu čekají velké potíže počínající rozsáhlou, a tedy i drahou svolávací akcí.
Pokud navíc vyšetřovatelé zjistí, že Tesla úmyslně zametala vše pod koberec, pak ji čekají problémy ještě větší. Navíc se od ní může odvrátit veškeré publikum, neboť v Číně se prodává hlavně lokálně vyrobený Model 3. Ten si ovšem pořizují lidé s nižšími příjmy než Modely S a X, pročež u nich nelze očekávat takovou toleranci nekvality. Automobilka tak nyní hraje vabank, když trvá na tom, že problém na její straně neexistuje. Jestliže se ukáže, že má pravdu, potíže pravděpodobně skončí, v opačném případě jsme teprve na počátku komplikovaného příběhu s nejasným koncem.






Pro Teslu je Čína druhým největším trhem, i když na něm prodává jen Model 3. Svým dosavadním přístupem si ale značka začala podřezávat větev, na které sedí a dostává se do stále větších potíží. Foto: Tesla
Zdroj: Fast Technology
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Úplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před hodinouRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva