Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla snížila ceny svých nejstarších modelů o 221 tisíc Kč, sleva ale tentokrát není zadarmo
16.8.2023 | Petr Prokopec
Americká automobilka v poslední době proslula masivními slevami, další kolo zlevňování se týká Modelů S a X. Snížení základních cen 221 tisíc Kč ale v tomto případě nepřichází jen tak, zákazníci musí přijmout uměle omezené schopnosti obou aut.
Prodeje vrcholných Tesel začínají klesat. Špatně je na tom hlavně Model S, který je za první letošní pololetí s odbytem o 55 procent níž oproti stejnému období loňského roku. Není to až tak překvapivé, od premiéry vozu uběhlo již dlouhých jedenáct let. Za tu dobu jsme se sice dočkali mnoha nových verzí i větších či menších modernizací, ovšem nic to nemění na skutečnosti, že premiéra se odehrála 22. června 2012. O tři léta později dorazil Model X, jenž tak má na kontě již osmiletý životní cyklus. Ani jeho (pravda mírnější, 5,8procentní) prodejní pád tak nezaskočí.
K nakopnutí zájmu by značce možná stačilo, aby konečně přišla s novými generacemi obou vozů, nic takového ale v posledních letech ani nenaznačuje. Tesla proto zvolila další z cest, které mohou vést k navýšení zájmu, a sice slevu. Ta není nepodstatná, jde o 10 tisíc dolarů (cca 221 tisíc korun). Model S tak nově startuje na 78 490 USD (1 731 000 Kč), Model X na 88 490 USD (1 951 000 Kč). Jakkoli se ovšem na první pohled zdá, že jde o podobný posun, na jaký letos došlo u Tesel už několikrát, realita je o trochu jiná.
Tesla totiž tentokrát slevu nedává zadarmo, nýbrž opravdu hodně draho. Se snížením ceny totiž přišlo také snížení dojezdu, tzv. provedení Standard Range totiž má na jedno nabití zvládnout o 21 procent méně kilometrů než dosavadní základní varianty. Místo 652 km tak lze u Modelu S počítat s 515 kilometry, zatímco Model X se posunul od 560 kilometrů k 433 km, což je 23procentní pokles.
Zhoršení použitelnosti je tak mnohem výraznější, než snížení ceny, navíc je třeba dodat, že technicky se u aut oproti dosavadnímu základu nezměnilo nic. Zkrácení dojezdu je čistě softwarovou záležitostí - zákazníci si zaplatí za stejně velké baterie jako kupci dražších verzí, pouze je zčásti nebudou moci využívat. To je nutně kontroverzní praktika, jejíž dopady nekončí zde.
Tesla totiž souběžně s dojezdem zhoršila také dynamiku, jakkoli v tomto případě již problém není tak palčivý. Model S si stovku střihne za 3,7 sekundy místo 3,1 s, Model X pak potřebuje 4,4 sekundy místo 3,8 s. I tak to může lidem vadit, kupovat si totiž budou technicky pořád stejné auto, akorát nebudou mít přístup k tomu nejlepšímu, co umí nabídnout. Jsme tedy zvědavi za závěrečný letošní prodejní report, jestli tento krok odbytu nejstarších modelů Tesly jakkoli citelně pomůže.






Tesly Model S a X jsou momentálně o 221 tisíc korun levnější, značka ovšem ke slevám přistoupila značně kontroverzním způsobem - auto je fakticky stejné jako dosavadní základ, kvůli softwarovým omezením ale nabízí míň. Foto: Tesla
Zdroj: Tesla
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Co se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 3 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
před 4 hodinamiSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před 6 hodinamiU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 7 hodinamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva