Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla rozjela nový způsob, jak z lidí vytáhnout peníze za neexistující technologii
19.7.2021 | Petr Prokopec
Platit stovky tisíc korun za řešení, která nezvládá ani to, co popisuje jeho jméno, se zjevně mnoha lidem nechce. Proto automobilka přichází s možností měsíčního předplatného.
Pokud uvažujete o koupi Tesly, nejspíše jste si již zjistili, že součástí standardní výbavy je i základní Autopilot. Ten umožní samovolné zrychlení i zastavení, stejně jako dokáže zatáčet a reagovat na chodce či jiná vozidla. Že tak nedělá nejlépe, ponechme pro tuto chvíli stranou. Místo toho se budeme soustředit na skutečnost, že u Modelu 3 jej dostanete i u základního provedení Standard Range Plus, které disponuje pouze jedním elektromotorem a tedy pohonem zadních kol. Za takový vůz zaplatíte v USA 39 990 USD (cca 868 000 Kč), což není zase tak mnoho, u nás ale přijde na 1 324 900 Kč.
Pokud nicméně toužíte po něčem lepším, pak pochopitelně budete potřebovat dvě pohonné jednotky. Ty v případě varianty Performance stojí za zrychlením z klidu na stovku za 3,1 sekundy, zaplatit za ně ovšem musíte 56 990 USD (1 237 000 Kč) v USA, u nás 1 700 200 Kč. Autonomní řízení se v té chvíli nicméně nemění, stejně jako u zadokolky totiž musíte za vylepšený systém Full Self-Driving alias Plně autonomní řízení zaplatit dalších 10 tisíc dolarů (217 tisíc korun). To je nicméně v kontextu se zbytkem vozu pořádná „pálka”, což si evidentně uvědomila i Tesla.
Kalifornská automobilka proto přichází s novou nabídkou, kdy lidem umožňuje platbu za totéž formou měsíčního předplatného. To vychází na 199 dolarů (cca 4 440 Kč), což je docela vysoká suma, uvážíme-li, kolik může stát operativní leasing na celé auto. Za celý rok je to tedy 2 388 USD (52 tisíc korun), což opravdu není málo. Zvláště pokud navíc ještě nemáte potřebný hardware, neboť za jeho upgrade je třeba zaplatit dalších jednorázových 1 500 USD (32 600 Kč).
Za dané peníze dostáváte automatický parking spolu s funkcí Summon, skrze kterou si můžete přivolat svůj vůz z parkovacího místa ke svým nohám. Nechybí pak ani možnost změny jízdních pruhů na dálnici nebo detekce dopravního značení a semaforů. Suma sumárum toho tedy není málo, ovšem pokud si uvědomíme, co již zvládá standardní Autopilot, pak ona nástavba je v podstatě dijonskou hořčicí nahrazují u párku v rohlíku tu standardní. Pálí a chutná sice více, stojí ale za čtvrt milionu korun?
Přesně na tuto otázku si budete moci lépe odpovědět, pokud zvolíte měsíční zkušení dobu. Tesla pochopitelně předpokládá, že takto osloví mnohem širší okruh fanoušků a vydělá více peněz. „Pokud se totiž zadíváte na množství lidí, kteří si FSD nekoupili, ale chtějí s ním experimentovat, pak je toto pro ně skvělá příležitost,“ uvedl finanční ředitel kalifornské automobilky Zachary Kirkhorn.
Skvělá příležitost je to ovšem hlavně pro Teslu, která si tímto způsobem může přijít na nemalé peníze. A to díky systému, který láká na reálně neexistující technologii. Automobilka totiž znovu zopakovala, že i přes zavádějící název systém „nedělá vůz autonomním“ a není více než asistenčním systémem úrovně SAE 2 - takový nabízí dnes každý větší výrobce. I přes přítomnost FSD na palubě je tak třeba „plná pozornost řidiče, který má ruce položené na volantu“. Inu, Plně autonomní řízení jak vyšité.
Každá Tesla je aktuálně osazena Autopilotem již ve standardu. Navzdory názvu ale tato technologie sama řídit neumí, což platí i o nadstavbě zvané Full Self-Driving. Ani to není skutečné autonomní řízení, Tesla si za ni ale přesto nechává pořádně zaplatit, a to i v rámci nového měsíčního předplatného. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před hodinou - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 11:22 - Brus
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB