Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla překvapila svět novým Roadsterem, nabízí extrémní dynamiku za extrémní cenu
17.11.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tedy extrémní cenu na poměry Tesly, vzhledem k tomu, co vůz umí či má umět zase tak vysoká není. Prvních tisíc lidí ji ale musí zaplatit celou předem.
Dnes u nás vzpomínáme na listopadové události roku 1989, většina zbytku bude ale mít letošní 17. listopad spojený spíše s pohledem do budoucnosti. Na pozdní kalifornský večer, pro nás tedy na naše dnešní ráno si automobilka připravila prezentaci, na níž měla původně ukázat svůj nový elektrický tahač. Ten opravdu vytáhla a za pár chvil se dostaneme i k němu, ještě dříve vám ale chceme přiblížit novinku, kterou nečekal snad vůbec nikdo krom Elona Muska a jeho nejbližších spolupracovníků - novou generaci sportovního modelu Roadster.
První Roadster velkou díru do světa neudělal, stal se ale důležitou vstupenkou Tesly do míst, kde se pohybuje dnes. Větší renomé si vydobyla Modelem S a dále se snaží prorazit Modely X a 3. Při vývoji posledních dvou zmíněných typů Musk opakovaně sliboval, že i na Roadster jednou znovu dojde, brali jsme to ale tak, jako většinu jeho slibů - Muskovo „někdy” plus pár let a k tomu roky odkladů nemá daleko k „nikdy”. Tentokrát jsme se ale přepočítali a nový Radster je zde v podobě produkci nikoli vzdáleného konceptu už teď.
Tesla tedy neříká, kdy přesně by jej chtěla začít vyrábět a pro sebe si nechala i spoustu dalších detailů, ne však všechny. Elon Musk při prezentaci vozu řekl, že půjde o nejlépe zrychlující auto světa, které z 0 na 97 km/h vystřelí za fantastických 1,9 sekundy. Na 160 km/h má být za 4,2 sekundy, čtvrtmíli s pevým startem zdolat za 8,8 s a maximální rychlostí se dostat za hranici 400 km/h. To je skutečně pekelná dynamika a Musk sám k ní řekl: „Tato čísla mohou znít nereálně. Nereálná ale nejsou.”
Vůz má pracovat s 200kWh akumulátory, které mu mají dopřát až tisícikilometrový dojezd. Přesný výkon zveřejněn nebyl, automobilka hovoří jen o 10 000 Nm na kolech, což je ale v tuto chvíli jen nicneříkající nesmysl. Dodejme tedy věcněji, že ta poháněná kola budou čtyři a i když si vůz dále říká „Roadster”, pojme krom řidiče a spolujezdce ještě nějakou drobotinu na zadních sedadlech.
Další důležitou kapitolou je design, který se do značné míry odlišuje od toho, který jsme dnes na Teslách zvyklí vídat. Auto nezapře geny prvního Roadsteru alias Lotusu, na pohled ale připomene i Audi TT a přídí se dvěma záhyby pod světly také moderní Renaulty. Tím neříkáme, že Roadster je plagiát, jeho design je svébytný, jen se jej snažíme někam zařadit. Vnitřek moc vážně neberme, hlavně kvůli jeho volantu, ale... to jsme si před pár léty při odhalení Model 3 říkali také, takže s těmito slovy raději opatrně.
Pozoruhodným aspektem je i cena, která se na poměry Tesly dostává do nové dimenze. Vůz má s cenou začínat na 200 tisících USD, tedy 4,3 milionu Kč. Zprvu ovšem bude k mání jen v tzv. Founders Series na 250 tisíc USD, tedy asi 5,4 milionu Kč. Máte zájem? Voilà, Tesla není proti - za rezervaci kusu ze standardní série chce ale předem 50 tisíc USD, tedy skoro 1,2 milionu Kč a za kterýchkoli z prvního tisíce kusů Founders Series žádá předem cenu celou. A to si pište, že po další léta neuvidíte nic než sliby budoucího dodání. I tak je to nepochybně pozoruhodný vůz, podívejte se na něj...
Nová Tesla Roadster má skýtat opravdu extrémní dynamiku, ovšem na neskromnou cenu
Takto se vůz představil na oficiálních fotkách...
...a takto naživo při první prezentaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva