Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla potichu sebrala svým autům další výbavu, těžké časy ji teprve čekají
2.6.2021 | Petr Prokopec
Když vám přestane přitékat část miliard od jiných, nezbude vám, než zvýšit efektivitu samotné výroby a prodeje aut. Jak? Třeba tak, že jim seberete některé výbavové prvky a zvýšíte cenu.
Tesla se musí připravit na těžší časy. Až do loňska těžila z toho, že je na trhu prakticky osamocená, což se nyní mění a má to pro ni řadu nepříjemných dopadů. Elektromobily sice už dříve nabízely i jiné značky, málokterá se ale těm kalifornským snažila vyrovnat. Jenže za posledních pár měsíců se situace dramaticky změnila, což ostatně dokládá i nejnovější Rimac Nevera, jemuž se podle všeho nebude moci rovnat ani chystaný Model S Plaid.
Nejde tu ale jen o konkurenci, ta se může a nemusí vedle Tesly prosadit. Problémem jsou v tuto chvíli hlavně nepřímé dopady tohoto procesu. Konkurenční automobilky nabízí svá vlastní elektrická auta, čímž stále více dostávají regulatorním požadavkům a nemusí si kupovat od Tesly tolik odpustků za to, že elektromobily vyrábí „za ně” - zjednodušeně řečeno. Naposledy minulý měsíc Tesla přišla o tuto nepřímou dotaci od celého koncernu Stellantis. A to jsou desítky miliard korun.
Bez těchto peněz firma musí hledat větší efektivitu ve svém vlastním fungování a má to viditelné dopady. Vše odstartovalo v květnu, kdy se Tesla rozhodla, že zákazníkům již bude dodávat Model 3 a Model Y bez radarového senzoru. Funkce semi-autonomního řízení nicméně bude zachována, neboť automobilka se rozhodla spoléhat už jen na kamery. Elon Musk přitom přínos radaru bagatelizoval a uvedl, že pouze zvyšuje hmotnost a cenu, aniž by zvyšoval bezpečnost. Řada lidí to nicméně vidí jinak, navíc to Tesla oznámila až poté, co tuto změnu provedla.
Nyní se kalifornská automobilka rozhodla ještě více okleštit výbavu Modelů 3 a Y, a proto je začala dodávat bez bederní opory u sedadla spolujezdce. Dle Muska totiž interní data značky prokázala, že daný prvek nikdo nepoužíval a proto jej automobilka shledala jako zbytečný. Opětovně o tom ale zákazníkům neřekla, ti se o změně dozvěděli až po převzetí vozu. Není tedy překvapivé, že mnozí to vnímají jako porušení smlouvy a zvažují právní kroky.
Vše by se dalo pochopit ve chvíli, kdyby Tesla souběžně s redukcí výbavy také snížila cenu. Jenže ta v posledních měsících jen stoupá vzhůru. I na to přitom Musk má odpověď, která bude částečně pravdivou, do horšího světla ale staví jeho předchozí vyjádření. Byl to totiž zejména šéf Tesly, kdo soustavně mluvil o tom, kterak ceny hlavně baterií zamíří dolů a s nimi i ceny aut. Nyní se ale děje přesně to, co celou dobu naznačujeme my - tedy že při rostoucích cenách vzácných kovů něco takového ani není možné.
Právě tuto skutečnost Musk nyní potvrzuje, neboť uvádí, že ceny jdou nahoru kvůli změnám v dodavatelských řetězcích, jimž musí čelit celý automobilový průmysl. Ovšem nic jiného se ani nedalo čekat, neboť pokud je o tyto suroviny stále větší zájem a běžná nabídka jej nestačí pokrývat, ceny rostou. Jsme zvědavi, co přijde příště - vzhledem k výše popsanému dění je krajně nepravděpodobné, že by toto byla poslední úprava nabídky značky.
Tesla Model Y je nově zákazníkům dodáván v oholenější verzi, za to si ovšem lidé musí více připlatit. Důvodů bude více, jedním z těch hlavních je ale jistě fakt, že kalifornská automobilka přichází o část nestandardních příjmů skrze nepřímé dotace. Foto: Tesla
Moving lumbar was removed only in front passenger seat of 3/Y (obv not there in rear seats). Logs showed almost no usage. Not worth cost/mass for everyone when almost never used.
— Elon Musk (@elonmusk) May 31, 2021
Prices increasing due to major supply chain price pressure industry-wide. Raw materials especially.
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva