Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla se po letech snah pochlubila časem z nejnáročnějšího okruhu světa, je to zklamání
10.9.2021 | Petr Prokopec
Měl-li tento výkon ukázat nadřazenost aut s elektrickým pohonem, něco krutě nevyšlo. Tesla se přitom pokoušela dosáhnout na Severní smyčce Nürburgringu co nejlepšího času už od roku 2019.
Letošní rok je pro Teslu komplikovanější než jiné. Elektrické konkurence přibývá, potíže s výrobou přetrvávají a i dlouho apatické americké úřady šetří sérii nehod spojenou s technologiemi Autopilot a Full Self-Driving. Značka pak navíc odpískala i Model S Plaid+, přestože na něj přijala zálohy od řady lidí. Těm pak oznámila, že níže posazená verze Plaid je dostatečně rychlá a musí jim stačit.
Jak se nicméně stále více ukazuje, ke světové dominanci má Plaid opravdu daleko. Nejprve musel pustit z hlavy myšlenky na světový rekord silničních aut ve zrychlení na čtvrtmíli, jakkoli je třeba uznat, že pokořitelem se stalo nesrovnatelně dražší auto, které zdaleka není tak praktické. Nicméně Tesla se chlubila tím, kterak má nejrychleji zrychlující vůz na světě i v době, kdy již byly časy konkurenčního Rimacu Nevera známé.
Nyní si možná chtěla spravit chuť rekordem produkčních elektromobilů na nejnáročnějším okruhu světa, tedy Nordschleife Nürburgringu, kterého po dvou letech snah dosáhla. Model S Plaid obkroužil Severní smyčku za 7 minut a 30,9 sekundy, což je o 12 sekund lepší čas než u dosavadního krále. Tím bylo Porsche Taycan, které jednadvacetikilometrový okruh zvládlo za 7 minut a 42,3 sekundy. Ovšem již před dvěma lety, kdy se Tesla o totéž teprve začínala pokoušet a sériový Plaid ještě neexistoval. Mimo to šlo o Taycan ve verzi Turbo, nikoliv o vrcholné provedení Turbo S. Obě varianty navíc mají jen dva motory, zatímco Tesla disponuje třemi.
Ve výsledku by nás tedy vlastně ani neudivilo, kdybychom tu zakrátko měli novou tiskovou zprávu Porsche, ve které by automobilka poinformovala o jízdě svého vrcholu. Jakkoliv ve výsledku ani nemusí, neboť do špatného světla staví výkon Tesly i zápis modernizované Panamery Turbo S. Ta loni zajela Ring za 7 minut a 29,8 sekundy, navíc šlo o plnou verzi okruhu, na kterou již Tesla potřebuje 7 minut a 35,5 sekundy. Rozdíl tedy opravdu není malý, zvláště uvážíme-li, že Tesla má 1 034 koní, zatímco Panamera Turbo S „jen” 630. A nelze tu mluvit o rozdílech v praktičnosti či komfortu ve prospěch Tesly, naopak. Panamera je luxusnější a komfortnější auto, přesto je s 404koňovým mankem jasně rychlejší.
Pokud tedy Elon Musk chtěl tímto počinem ukázat nadřazenost elektromobilů nad spalovacími auty, neuspěl. Nechceme tím pochopitelně říci, že by Model S Plaid byl pomalý. Na svou cenu je naopak neskutečně rychlý, ovšem zjevně jen v přímce. Jakmile dojde na srovnání ve spletitějším prostředí závodního okruhu nemá ani ani benzinové luxusní koráby, natož pak na skutečně sportovní auta. Takový Nissan GT-R byl na Ringu pod hranicí 7 minut a 30 sekund už v roce 2009, na tehdejších pneumatikách...






Elon Musk se pochlubil rekordním časem Tesly Model S Plaid na Ringu. Ten však platí jen pro elektromobily, přičemž je otázkou, jak vlastně dlouho. Kalifornský sedan totiž porazil pouze Porsche Taycan Turbo, nikoliv vrcholné Turbo S. Obě verze mají navíc o parník méně výkonu než třímotorový Plaid, který zaostává i za o 404 koní slabším Porsche Panamera Turbo S. Foto: Tesla
Tesla Model S Plaid just set official world speed record for a production electric car at Nurburgring. Completely unmodified, directly from factory. pic.twitter.com/AaiFtfW5Ht
— Elon Musk (@elonmusk) September 9, 2021
Zdroj: Elon Musk@Twitter
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25.3.2025Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25.3.2025Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva