Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla odhalila, kdy, jak a kolik Modelů 3 pošle do Evropy. Je docela ambiciózní
13.12.2018 | Petr Prokopec
Když Tesla nedávno odhalila evropské ceny Modelu 3, mohlo se zdát, že jeho příchod je přes sliby stále daleko. A pokud přece jen dorazí, bude sotva k sehnání. Nové informace dávají trochu jiný obrázek.
Tesla se konečně chystá nabízet Model 3 také v Evropě. A prozradila už ceny, které mají k lidovým hodně daleko. Zpočátku bude v prodeji pouze verze se dvěma elektromotory a pohonem všech kol, na německém trhu ji dostanete za částku lehce přesahující jeden a půl milionu korun. Na druhou stranu, na elektromobil schopný dosažení stovky za 5,6 sekundy a ověnčený teoretickým dojezdem 418 kilometrů to není zas až tak závratná suma.
Ceny ale nechme být, místo toho se pověnujme logistice. Na světě jsou nové informace, dle kterých první zásilka zamíří přes oceán zhruba v polovině ledna. Cesta jí zabere vždy 15 dní, první vozy tedy dorazí na Starý kontinent na počátku února. O jejich vylodění a přípravu na zdejší prodej se postará společnost ICO (International Car Operators) z Belgie, která kvůli tomu již investovala do svých skladů v Bruggách 2,5 milionu Eur (cca 64,63 milionu korun). Zároveň nabrala i stovku nových zaměstnanců.
To je poměrně zásadní změna oproti dosavadním zvyklostem, neboť dražší Modely S a X míří do Tilburgu ležícím v sousedním Nizozemí. K nim chce ale Tesla od půlky ledna do Evropy výše popsaným způsobem posílat každý týden zhruba tři tisíce aut, což je vzhledem k její současné výrobě vysoké číslo. Byť nevíme, kolik aut bude tou dobou vyrábět, dnešní optiko by na starý kontinent mířila asi polovina veškeré její produkce Modelu 3, i když zájem o Tesly v Evropě byl dosud ve srovnání se Spojenými státy velmi malý.
Po vylodění v Bruggách budou z aut nejdříve odstraňovány ochranné vrstvy, poté tamní zaměstnanci ICO zajistí i instalaci doplňků, jako je třeba autorádio, klimatizace nebo navigace. Auta budou zároveň čistit a postarají se i o finální kontrolu kvality. Ta má probíhat dle instrukcí Tesly, jejichž znění by nás docela zajímalo - přeci jen s kvalitou má automobilka dlouhodobě nemalé problémy.
Tesla vedle expanze za oceán rozšiřuje i prodejní síť na domácím trhu, jen během tohoto týdne bylo otevřeno hned jedenáct nových dealerství. To představuje deset procent ze stávajícího množství, přičemž hned čtyři vyrostla v domovské Kalifornii. Mimo to se se svou týdenní dávkou novinek přihlásil i Elon Musk, který počítá v příštím roce s prezentací pick-upu. Půjde však o koncept, jenž bude ve formě prototypu smontován na počátku ledna.
Kdy přesně se ovšem této novinky dočkáme v prodeji, zatím není jisté. Než přijde řada na pick-up, Teslu čeká odhalení menšího SUV Model Y. Zapomínat pak nesmíme ani na elektrický tahač Semi, stejně jako na novou generaci Roadsteru. Portfolio automobilky se tedy pozvolna plní, na rozdíl od její kasy, třebaže hrozba bankrotu se nyní zdá být zažehnána. Jak moc ekonomickým výsledkům firmy pomůže rozjezd evropského prodeje „trojky”, bychom měli vědět už na konci prvního kvartálu příštího roku.


Tesla Model 3 se oficiálně poprvé ve velkém vydá přes oceán do Evropy v polovině ledna. Následně chce značka na Starý kontinent posílat tři tisíce aut týdně, což opravdu není málo
Zdroj: Focus WTV
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch