Tesla odhalila, kdy, jak a kolik Modelů 3 pošle do Evropy. Je docela ambiciózní

Když Tesla nedávno odhalila evropské ceny Modelu 3, mohlo se zdát, že jeho příchod je přes sliby stále daleko. A pokud přece jen dorazí, bude sotva k sehnání. Nové informace dávají trochu jiný obrázek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tesla odhalila, kdy, jak a kolik Modelů 3 pošle do Evropy. Je docela ambiciózní

13.12.2018 | Petr Prokopec

Tesla odhalila, kdy, jak a kolik Modelů 3 pošle do Evropy. Je docela ambiciózní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když Tesla nedávno odhalila evropské ceny Modelu 3, mohlo se zdát, že jeho příchod je přes sliby stále daleko. A pokud přece jen dorazí, bude sotva k sehnání. Nové informace dávají trochu jiný obrázek.

Tesla se konečně chystá nabízet Model 3 také v Evropě. A prozradila už ceny, které mají k lidovým hodně daleko. Zpočátku bude v prodeji pouze verze se dvěma elektromotory a pohonem všech kol, na německém trhu ji dostanete za částku lehce přesahující jeden a půl milionu korun. Na druhou stranu, na elektromobil schopný dosažení stovky za 5,6 sekundy a ověnčený teoretickým dojezdem 418 kilometrů to není zas až tak závratná suma.

Ceny ale nechme být, místo toho se pověnujme logistice. Na světě jsou nové informace, dle kterých první zásilka zamíří přes oceán zhruba v polovině ledna. Cesta jí zabere vždy 15 dní, první vozy tedy dorazí na Starý kontinent na počátku února. O jejich vylodění a přípravu na zdejší prodej se postará společnost ICO (International Car Operators) z Belgie, která kvůli tomu již investovala do svých skladů v Bruggách 2,5 milionu Eur (cca 64,63 milionu korun). Zároveň nabrala i stovku nových zaměstnanců.

To je poměrně zásadní změna oproti dosavadním zvyklostem, neboť dražší Modely S a X míří do Tilburgu ležícím v sousedním Nizozemí. K nim chce ale Tesla od půlky ledna do Evropy výše popsaným způsobem posílat každý týden zhruba tři tisíce aut, což je vzhledem k její současné výrobě vysoké číslo. Byť nevíme, kolik aut bude tou dobou vyrábět, dnešní optiko by na starý kontinent mířila asi polovina veškeré její produkce Modelu 3, i když zájem o Tesly v Evropě byl dosud ve srovnání se Spojenými státy velmi malý.

Po vylodění v Bruggách budou z aut nejdříve odstraňovány ochranné vrstvy, poté tamní zaměstnanci ICO zajistí i instalaci doplňků, jako je třeba autorádio, klimatizace nebo navigace. Auta budou zároveň čistit a postarají se i o finální kontrolu kvality. Ta má probíhat dle instrukcí Tesly, jejichž znění by nás docela zajímalo - přeci jen s kvalitou má automobilka dlouhodobě nemalé problémy.

Tesla vedle expanze za oceán rozšiřuje i prodejní síť na domácím trhu, jen během tohoto týdne bylo otevřeno hned jedenáct nových dealerství. To představuje deset procent ze stávajícího množství, přičemž hned čtyři vyrostla v domovské Kalifornii. Mimo to se se svou týdenní dávkou novinek přihlásil i Elon Musk, který počítá v příštím roce s prezentací pick-upu. Půjde však o koncept, jenž bude ve formě prototypu smontován na počátku ledna.

Kdy přesně se ovšem této novinky dočkáme v prodeji, zatím není jisté. Než přijde řada na pick-up, Teslu čeká odhalení menšího SUV Model Y. Zapomínat pak nesmíme ani na elektrický tahač Semi, stejně jako na novou generaci Roadsteru. Portfolio automobilky se tedy pozvolna plní, na rozdíl od její kasy, třebaže hrozba bankrotu se nyní zdá být zažehnána. Jak moc ekonomickým výsledkům firmy pomůže rozjezd evropského prodeje „trojky”, bychom měli vědět už na konci prvního kvartálu příštího roku.


Tesla odhalila, kdy, jak a kolik Modelů 3 pošle do Evropy. Je docela ambiciózní - 1 - Tesla Model 3 miri do Evropy detaily 01Tesla odhalila, kdy, jak a kolik Modelů 3 pošle do Evropy. Je docela ambiciózní - 2 - Tesla Model 3 miri do Evropy detaily 02
Tesla Model 3 se oficiálně poprvé ve velkém vydá přes oceán do Evropy v polovině ledna. Následně chce značka na Starý kontinent posílat tři tisíce aut týdně, což opravdu není málo

Zdroj: Focus WTV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.