Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla přiznala, že brzdy jejího vrcholného modelu za moc nestojí, nabízí nápravu za 460 tisíc
25.11.2021 | Petr Miler
Z dosavadních zkušeností je zřejmé, že jde o slabý článek vozu, který fakticky znemožňuje využití jeho plného potenciálu. Tesla jej naštěstí vyřeší, levné to ale nebude ani trochu a je otázkou, kdy vlastně řešení dorazí.
Tesla letos začala prodávat nový vrchol své nabídky, Model S Plaid. Rozhodně jím nezklamala, když jej obdařila více jak tisícikoňovým výkonem a dostala jej mezi absolutní smetánku silničních aut z hlediska akcelerace. Dynamika v přímce je ale jedna věc, komplexní zvládání takového výkonu druhá.
Rychle se tak ukázalo, že zatímco ve sprintu dokáže Model S Plaid porážet nejlepší supersporty planety, na okruhu nestačí ani autům se zlomkem jejího výkonu. Ostatně už oficiální vystoupení vozu na Severní smyčce Nürburgringu bylo zklamání, neboť ani výsledný čas, ani předvedená jízda, při níž pilot vůz zřetelně šetřil při deceleraci, neodpovídala očekáváním. Před pár dny se pak majiteli podařilo přímo natočit, co brzdy na okruhu dělají při plné zátěži. Problém je jak samotná technika, tak její kalibrace.
Posledním argumentem za všechny budiž nedávná analýza našeho přítele Jasona Fenskeho z Engineering Explained, který natočil video popisující, že tento vůz je snad jediným sériově vyráběným automobilem, který lépe akceleruje než brzdí. Není to jen otázka brzdného výkonu, přesto je už z technických parametrů zjevné, že výkon vozu, jeho hmotnost a velikost i typ použitých brzd jsou ve zjevném nepoměru. Například Bugatti se chlubí tím, že už Veyron s výkonem motoru 882 kW disponoval brzdami o výkonu až 5 600 kW, o něčem takovém si Plaid může nechat jen zdát.
Tesla se k tomu nikterak nevyjadřovala, její poslední krok ale svědčí o tom, že o brzdové mizérii Modelu S Plaid moc dobře ví. Na svém webu totiž už začala nabízet právě pro tento vůz karbon-keramické brzdy, což je docela osvědčené řešení. Pokud máte logo Tesly na ložním i spodním prádle, nejspíše křičíte, že takové brzdy nabízí třeba spousta německých značek a ještě to automaticky neznamená, že ty základní jsou špatné. To máte pravdu, ale ještě jsme nezažili, aby taková auta dostala CCB, jak se karbon-keramikám také říká, rok a půl po jejich prvním odhalení. Toto je zkrátka řešení problému, ne následování původního plánu.
Pokud by tomu tak bylo, Tesla by jistě nevytáhla na Nordschleife auto, které ani neumí ubrzdit svůj výkon a čekala na videa ukazující nehody způsobené náhle odcházejícími brzdami. A rozhodně by o takovém kroku neinformovala v listopadu 2021 s tím, že jej učiní „v polovině roku” 2022 - je to zjevně něco, na čem se teprve pracuje, a je tedy samozřejmě otázkou, zda se v za půl roku něčeho skutečně dočkáme.
Přesto je známa cena - 20 tisíc USD, tedy asi 460 tisíc Kč. To je opravdu hodně velký příplatek, který odpovídá přibližně celé ceně takových brzd. Obvykle se připlácí méně, neboť automobilka z ceny CCB odečte cenu konvenčních brzd, které u takových vozů též nebývají levné. Tady zřejmě jsou, což by odpovídalo jejich mizernému výkonu. Na druhou stranu, více jak 1000koňový vůz, který může s výbavou a posádkou snadno vážit 2,5 tuny, bude potřebovat opravdu mohutné karbon-keramiky...
Řešení nevalných brzdných schopností nejlepší Tesly je na světě, má dorazit v půlce roku 2022 s cenou asi 460 tisíc Kč. Foto: Tesla
Výchozí provedení Plaidu trápí omezené schopnosti brzd za hranicí přijatelnosti. Foto: Tesla
Zdroj: Tesla
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva