Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model X: sériová verze odhalena, i s cenou 3,1 milionu Kč
2.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tak vysokou cenu nese zatím jediná dostupná verze Signature s bohatou výbavou i senzory výklopných dveří.
Teslu Model X, chystané elektrické SUV této americké značky odhalené ve formě konceptu již před třemi roky, provází velká zpoždění, ale poslední verze plánovaného uvedení na trh, tedy konec letošního roku, už může být reálná. Na světě totiž jsou první obrázky hotového auta a dokonce i ceny, za které se bude v USA prodávat. Pocházejí z konfigurátoru, do kterého mají přístup jen ti, kteří na Model X už složili zálohu.
Existují dvě varianty. Na základ nabídky člověku stačila záloha ve výši 5 000 dolarů (118 tisíc korun), na verzi Signature, patrně vrchol, bylo potřeba složit 40 tisíc dolarů (942 tisíc korun), což je za zajíce v pytli vážně spousta peněz. Tím spíše, že Signature jistě nebude osmkrát dražší oproti základu nabídky. Právě verzi Signature vidíme na obrázcích a můžeme se podívat na části její výbavy a ceníku.
Vidíme jen záď a sedmimístný interiér, ale příď vozu jen stěží připraví velké překvapení, na fotkách maskovaných prototypů bylo vidět docela hodně, zepředu tohle auto bude nejspíš připomínat nafouknutý Model S mnohem více než zezadu. Vliv Model S je také vidět v interiéru, pochopitelně, kde mají být za příplatek vyhřívaná úplně všechna sedadla a ta v druhé řadě se mají individuálně posouvat.
Verze Signature dostane do výbavy také chlazená sedadla, alespoň některá, částečný autopilot s automatickým parkováním, kvalitní audiosystém nebo vzduchové odpružení, označené jako chytré, které bude spolupracovat s navigací. To všechno navíc ke standardní výbavě, která má obsahovat mimo jiné senzory pro zadní dveře Falcon Wing proti nárazu do stropu garáže, výsuvný zadní spoiler, elektricky sklopná zrcátka, parkovací senzory, bezklíčový přístup nebo osmiletou záruku na pohonné ústrojí a baterie.
Po stránce techniky vidíme u Signature 90kWh akumulátory, které mají stačit na 390 kilometrů jízdy. Poháněná jsou všechna kola stejným systémem, jako u Modelu S s označením D, tedy že jsou elektromotory na obou nápravách. Vpředu nabídnou 262 koní a vzadu 510 koní, což má stačit na zrychlení na 60 mph (96,6 km/h) za 3,8 vteřiny. Pokud si nepřiplatíte 10 tisíc dolarů (236 tisíc korun) za režim Ludicrous, ve kterém má Model X 60 mph za 3,2 sekundy a prý zvládne čtvrtmíli za 11,7 s. Maximálka je v obou případech 250 km/h.
I bez tohoto tučného příplatku je nicméně Model X dost drahým vozem. Základní cena verze Signature je 132 tisíc dolarů, tedy 3,1 milionu korun, a to před státními dotacemi na pořízení elektromobilů (směrem k zákazníkům, ty směrem k Tesle dávno započítány jsou). Sumě 112 tisíc dolarů mezi obrázky nevěřte, protože tam konfigurátor počítá i s 10tisícovým odhadem úspory peněz za benzín v průběhu pěti let.
Zmíněná osmiletá záruka na baterie je od Tesly relativně odvážný krok, ale majitelům se jistě bude hodit. Nový akumulátor pro Roadster, první model automobilky, se právě objevil na trhu, a to za ohromných 29 tisíc dolarů, tedy 683 tisíc korun. Nabídne 70 kWh kapacity, ale nikoliv kompatibilitu se sítí Superchargerů. Také je těžší než dosavadní baterie, ale nabídne o 35 % lepší dojezd.
Zhruba 414 dolarů (téměř 10 tisíc korun) za kilowatthodinu je více než v případě Modelu S a patrně i X, protože tenhle akumulátor pro Roadster se bude vyrábět ručně a za týden budou moci být smontovány prý nanejvýš tři. I tak je to ale vážně vysoká cena, přesto už si někteří majitelé Roadsterů tyto akumulátory údajně objednali.
Zatím širší veřejnosti nedostupný konfigurátor ukazuje Teslu Model X i s cenami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie