Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model 3 plně odhalena. Tady je všechno, co o ní potřebujete vědět
29.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Den D pro elektrickou mobilitu? Nebo soudný den pro automobilku Tesla? To teď nikdo neví, s přesnými daty k Model 3 ale můžeme hádat snáze.
Jen o málokterém autě se v posledních týdnech mluví tolik jako o Tesle Model 3. Automobilka zkraje července zahájila její sériovou výrobu, čímž dále rozvířila už tak hodně divoké vody spekulací o tom, co přesně nabídne. Přes začátek výroby totiž Tesla neřekla o sériové verzi prakticky nic, co by už dříve nenaznačila, a tak jsme museli být rádi za každý náznak informací o ní - detailní záběry, způsob otevírání a startování či akceleraci vozu.
Na - z našeho pohledu - dnešní ráno bylo ale naplánováno slavnostní předání prvních 30 sériových vozů zákazníkům a při této příležitosti bylo také očekáváno odhalení kompletních produkčních specifikací. Došlo na něj. Můžeme vám tak do detailu představit data o technice, dynamice, výbavě či cenách, které se ode dneška stávají Model 3 vlastní.
Nebudeme vás tentokrát zatěžovat někdy trochu nepřehledným textem a vše zmíníme po bodech tak, jak data prezentovala sama automobilka. V určitou chvíli se dělí na dvě části podle toho, jde-li o verzi se „standardní” baterií nebo tou pro „dlouhý dojezd”, neboť obě varianty se neliší pouze kapacitou akumulátoru. Takto verze rozdělil přímo Elon Musk s tím, že nejprve bude dostupná pouze ta dražší, s delším dojezdem, pro zjednodušení výroby. Ke konci letošního roku by ale automobilka měla začít vyrábět i ono levnější provedení.
Dost bylo úvodu, pojďme si postupně projít všechna důležitá data. Je to záplava faktických údajů, přesto snad nebudou nudit. Najdeme mezi nimi dost nových faktů rozšířených o pár dalších detailů, které jsme se při premiéře Model 3 dozvěděli. Dodejme jen, že zatímco pro Američany začíná výroba Model 3 nyní, s dodávkami do Evropy se nepočítá dříve než začátkem roku 2019...
Klíčová data společná pro všechny verze Model 3
Délka: 4 694 mm
Šířka: 1 849 mm
Výška: 1 443 mm
Rozvor: 2 875 mm
Rozchod: 1 580 mm
Světlá výška: 140 mm
Počet sedadel: 5
Objem zavazadlového prostoru: 423 litrů
Koeficient odporu vzduchu: Cd 0,23
Zavěšení kol vpředu: Dvojitý lichoběžník, pružiny, tlumiče, stabilizátor
Zavěšení kol vzadu: Nezávislé víceprvkové zavěšení, pružiny, tlumiče, stabilizátor
Řízení: S variabilním převodem i posilovačem
Kola a pneumatiky: 18" nebo 19” kola s celoročními pneu zatím neznámé specifikace
Data pro verzi se „standardní” baterií
Pohotovostní hmotnost: 1 610 kg
Rozložení hmotnosti: 47 % vpředu, 53 % vzadu
Dojezd: 354 km (odhad EPA)
Doba dobíjení u Superchargeru: 209 km za 30 minut
Doba dobíjení doma: 48 km za 1 hodinu (240V, 32A)
Toto jsou velmi teoretická data, která se budou lišit podle jízdního stylu a dostupného způsobu dobíjení. Přesná kapacita akumulátorů bohužel nebyla zveřejněna, odhadovat ji lze na cca 50 kWh (ekvivalent asi 19 litrů benzinu v konvenčním autě). V českých podmínkách bude doba domácího dobíjení obvykle dvojnásobná (240V, 16A)
Zrychlení z 0 na 97 km/h: 5,6 s
Maximální rychlost: 209 km/h
Začátek výroby: konec roku 2017
Data pro verzi s baterií pro „dlouhý dojezd”
Pohotovostní hmotnost: 1 730 kg
Rozložení hmotnosti: 48 % vpředu, 52 % vzadu
Dojezd: 499 km (odhad Tesly)
Doba dobíjení u Superchargeru: 274 km za 30 minut
Doba dobíjení doma: 60 km za jednu hodinu (240V, 40A)
Toto jsou opět velmi teoretická data, která se budou lišit podle jízdního stylu a dostupného způsobu dobíjení. Přesná kapacita akumulátorů ani zde nebyla zveřejněna, odhadovat ji lze na cca 70 kWh (ekvivalent asi 27 litrů benzinu v konvenčním autě). V českých podmínkách bude doba domácího dobíjení ještě více než dvojnásobná (240V, 16A)
Zrychlení z 0 na 97 km/h: 5,1 s
Maximální rychlost: 225 km/h
Začátek výroby: červenec 2017
Oficiální fotografie Tesly Model 3
Cena, standardní a příplatková výbava
Základní cena: 35 000 USD (776 500 Kč) bez daní a poplatků
Výbava interiéru
15" dotykový displej
Dvouzónová klimatizace
FM/internetové rádio
Textilní čalounění
Středová konzole s odkládacím prostorem a dvěma USB-porty
Komfortní výbava
Palubní mapy a navigace
Připojení k internetu pomocí LTE a Wi-Fi hotspot
Bezklíčový vstup a start a dálkové ovládání klimatizace
Hlasové ovládání
Bluetooth konektivita
Zadní sedadla 60/40
Parkovací kamera
Samozatmavovací zpětné zrcátko
Jednodotykové ovládání všech oken
Elektrická vnější zpětná zrcátka
12V zásuvka
Bezpečnost
LED-světla
7 kamer, přední radar, 12 ultrazvukových senzorů
8 airbagů
Tříbodové pásy s připomenutím nezapnutí
ESP a ASR
Čtyři kotoučové brzdy s ABS
Zavírání dveří s dětskými pojistkami
Alarm
Monitoring tlaku pneu
Záruky
Auto: 4 roky, 80 tisíc km
Akumulátor: 8 let, 160 000 km (193 000 km s baterií pro „dlouhý dojezd”)
Volitelná výbava
Verze pro dlouhý dojezd: 9 000 USD (200 tisíc Kč, celkem tedy za vyšší verzi 44 000 USD/975 tisíc Kč v základu)
18" kola Aero: bez příplatku
19" kola Sport: 1 500 USD (33 300 Kč)
Paket Premium: 5 000 USD (111 000 Kč). Čítá lepší materiály v interiéru, elektrická sedadla, elektrické nastavení volantu, lepší audiosystém, prosklenou střechu, samozatmavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, LED-mlhovky, středovou konzoli s držáky dvou mobilních telefonů
Autopilot: 5 000 USD (111 000 Kč)
Plně autonomní řízení: 3 000 USD (67 000 Kč) s Autopilotem. Umožní v budoucnu řízení vozu bez potřeby zásahů řidiče v závislosti na vývoji technologie a zákonných podmínkách v místě provozu.
Dostupné barvy karoserie
Černá: bez příplatku
Stříbrná metalíza Midnight Silver: 1 000 USD (22 200 Kč)
Modrá metalíza Deep Blue: 1 000 USD (22 200 Kč)
Stříbrná metalíza Silver: 1 000 USD (22 200 Kč)
Bílá barva: 1 000 USD (22 200 Kč)
Červená barva: 1 000 USD (22 200 Kč)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 5 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 9 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva