Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model 3 nebude celohliníková, v základu nenabídne ani 60 kWh
28.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nově odhalené detaily spolu s nižšími náklady na výrobu baterií mají potvrzovat, že cena základního modelu skutečně nepřekročí 835 tisíc korun.
Nové Tesle Model 3 jsme se na zoubek podívali již několikrát. Kromě prvotního představení přišly na přetřes detaily týkající se interiéru, zpochybnili jsme i tvrzení o nejúspěšnějším debutu historie. Skeptičtí přitom nejsme sami, obdobně je na tom třeba i šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Pro Elona Muska však taková četnost článků může být potěšující, o voze se totiž mluví a to je pro byznys vždy dobré, přestože některé zprávy dvakrát pozitivní nejsou.
Jakkoliv se ale může zdát, že Model 3 je zmapovaný od podvozku až po střechu, po stránce technické jsme se od Tesly mnoho parametrů nedozvěděli. Dosud jsme se dozvěděli pouze tolik, že základní varianta má na jedno nabití zvládnout minimálně 346 kilometrů. Tedy o chloupek více než konkurenční Chevrolet Bolt, jemuž k 320kilometrovému dojezdu mají posloužit baterie o kapacitě 60 kWh.
Právě tyto údaje ovšem analytikovi firmy UBS Colinu Langanovi a bývalému inženýrovi GM Jonu Bereisovi posloužily ke zpochybňování toho, že automobilka bude schopna zmíněnou cenou pokrýt alespoň výrobní náklady. Na jejich pochybnosti pak automobilka zareagovala vypuštěním několika nových informací, a tak si o vozu můžeme říci něco více.
V prvé řadě tedy víme, že Model 3 nebude celohliníkový jako jeho sourozenci. Tento fakt na první pohled není podstatný, nicméně Langan i Bereisa ve svých odhadech s použitím hliníku počítali. Dle nich tak měly výrobní náklady na základní model překračovat prodejní sumu 35 000 USD (cca 835 300 Kč) o 1 510 dolarů (36 100 Kč). Oba přitom vycházeli z odhadu, že Model 3 dostane baterie o kapacitě 60 kWh stejně jako Chevrolet Bolt.
V případě konkurenčního modelu přitom jedna kilowatthodina vychází v rámci výroby přibližně na 260 dolarů (6 200 Kč), u Tesly by ovšem dané náklady měly být poníženy na 215 dolarů (5 200 Kč) za kWh. Celý paket by tedy vycházel na 12 900 USD (308 000 Kč), pročež by v kombinaci s onou celohliníkovou konstrukcí a dalšími prvky nemohla být udávaná cena dodržena.
Jeff Evanson z Tesly ovšem stran faktu, že Model 3 nebude celohliníkový, také uvedl, že baterie budou mít menší kapacitu než 60 kWh. A navíc prý v případě Modelu S stojí výroba jedné kilowatthodiny 190 USD (4 600 Kč). Tesla tedy vykreslila poněkud měně atraktivní obraz nejlevnějšího modelu 3 - s jinou než hliníkovou konstrukcí bude těžší a menší než 60kW akumulátory také nejsou žádný zázrak. Přesto Tesla nadále tvrdí, že i přes nižší kapacitu bude mít Model 3 lepší dojezd než Bolt.
S minimálními 346 kilometry na jeden zátah přitom Bereisa prý problém nemá, k ceně 190 USD za kWh je však skeptický. Dle jeho analýz by k posunu v rámci technologií a materiálů mělo dojít až v nové dekádě, kdy kupříkladu do roku 2025 má cena výroby jedné kilowatthodiny poklesnout na 133 až 155 dolarů (3 200 až 3 700 Kč).
I v tomto ohledu se přitom bývalý inženýr GM a šéf značky Tesla rozcházejí, neboť dle Muska má být v dohledné době u Modelu 3 výroba jedné kilowatthodiny snížena na pouhých 125 USD (3 000 Kč). Je však otázkou, zda Musk si k tomuto číslu nedopomůže dotacemi od daňových poplatníků. A stejně tak je otázkou, zda se skutečné výrobní náklady někdy máme šanci dozvědět. Zatím je jisté jen jedno - Tesla nevydělává na žádném z dosavadních modelů, ať už to bude ospravedlňovat investicemi jiným směrem jakkoli. Ty ostatně k jejímu podnikání náleží stejně jako v případě kterékoli jiné automobilky...














Tesla Model 3 dle nových informací nebude celohliníková, navíc v základu její baterie nepřekročí kapacitou 60 kWh
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva