Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model 3 nafocena do detailu, ukázala ohromné nepravidelné spáry karoserie
12.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jde sice o předprodukční exemplář, i od takového ale člověk čeká kvalitu blížící se finálnímu produktu. Není tu, a to ani zvenční, ani uvnitř.
O chystané Tesle Model 3 jsme sepsali již bezpočet článků. Není tak vlastně oblast, kde by vás elektrická novinka mohla zaskočit. Blíže jsme si totiž mohli přiblížit její specifikace či výbavu. Kromě toho vešlo již dříve ve známost, že automobilka hodlá pořádně zariskovat, neboť uvedla, že vynechá testovací fázi prototypů v provozu a zrychlí i přípravu výroby. Nové snímky předprodukčního exempláře ale naznačují, že tato hra vabank se nemusí vyplatit.
Stříbrný Model 3 byl nafocen během postávání u Superchargeru do opravdu nejmenšího detailu, pročež si můžeme prohlédnout nejen příď, která bude po pár dnech bez myčky připomínat mobilní mucholapku, ale také záď osazenou manuálním víčkem ukrývajícím zásuvku pro dobíjení. Ukazuje se tedy, že Tesla skutečně u své novinky šetřila, kde to šlo, aby cenu dostala co nejníže - Model S a Model X mají luxusnější a na obsluhu příjemnější magnetické víko.
Zrovna tyto oblasti ovšem náš zrak tolik nepřitahují, značné pozornosti se netěší ani 19palcové ráfky vpředu a vzadu obuté do celoročních pneumatik Continental o rozměru 235/40. Místo toho zde prim hrají spáry karoserie, které rozhodně neodpovídají milionové ceně, jakou by Model 3 měl na americkém trhu po uplatnění dotací mít. Místo toho se zde pomalu díváme na vůz, který má za sebou těžkou havárii, po níž byl seskládán z několika různých exemplářů.
Je samozřejmě na místě dodat, že jde o předprodukční prototyp, u nichž se na milimetr zas až tak nehledí, a to nikoliv jen u Tesly, ale ani u dalších automobilek. Nicméně v případě Modelu 3 se Elon Musk kasal pokročilými počítačovými simulacemi, které měly znamenat kvalitní výrobu hned na první pokus. Ukazuje se však, že buď tyto exempláře byly vyrobeny způsobem dalece se neblížícím tomu, kterým mají být vyráběny produkční kusy, nebo je skutečný svět o trochu komplikovanějším jiným místem, než jej vidí Elon Musk.
Co dodat? Snad jen doufání, že u zákaznických vozů již vše bude v pořádku. Pokud ale nikoliv, pak se zde skutečně začíná rozehrávat ten nejčernější scénář, který jsme naznačovali - tedy že bezprecedentní urychlení příprav zahájení sériové výroby v červenci bude kamenem úrazu značky. Model 3 bude totiž pro řadu lidí jediným autem v rodině, a proto na něj bude nahlíženo daleko kritičtěji než na předchozí vozy značky, které lidé spojovali s jistým průkopnictvím a představovaly pro ně „dočasně odložitelnou alternativu” k jiným autům.
Nic bližšího ale již v tomto ohledu nelze zmínit, pročež jen dodáme, že kromě stříbrného exempláře byla v posledních dnech nafocena i bílo-černo-modrá trojice. I v těchto barvách jsme si přitom Teslu Model 3 mohli prohlédnout již dříve, nicméně nyní testovací jezdci zjevně zapomněli zatáhnout okénka a zakrýt palubní desku. Kokpit novinky si tedy můžeme prohlédnout taktéž do posledního detailu.
Je přitom dost možné, že z něj budete mít stejný pocit jako ze špatně spasovaného exteriéru. Ačkoliv zde totiž máme rozměrný centrální displej, vše působí tak nějak staromilsky - zvláště volant se dvěma tlačítky vypadá jako z 90. let minulého století, kdy multifunkční kousky teprve startovaly kariéru. Zde sice většinu funkcí dostane na povel onen displej či hlasové ovládání, to ale na dojmu nic nemění.
Je ale možné, že po spatření tristního provedení exteriéru jsme vůči Model 3 zaujatí a příliš upěnlivě hledáme další nedostatky. Výsledný názor si proto raději udělejte sami - znovu ovšem dodáváme, že se koukáte na vůz za zhruba 1 milion korun, který nabídne baterie o kapacitě 75 kWh, stovku za 5,6 sekundy, pohon zadních kol a ryze standardizovaný interiér. Další personalizace totiž přijde až záhy a jistě za další peníze...
Tesla Model 3 byla nafocena do detailu nejen zvenčí...
Zdroje: WattLOL8@Imgur, inamachineshop@Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva