Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Cybertruck prošla crash testy s téměř dokonalým hodnocením, je to skutečně pevnost na kolech
20.2.2025 | Petr Prokopec
Tohle auto podivně nejen vypadá, i z technického hlediska je vcelku nesmyslné. Přinejmenším v případě ochrany posádky ale svým slibům dostává na jedničku, byť v Evropě by stejný výsledek nezopakovalo.
Teslu Cybertruck lze asi nejlépe popsat jako třítunovou elektrickou ocelovou cihlu. K srdci nám nepřirostla, Američané ji ale od začátku prezentují jako jakousi pevnost na kolech. A v tomto ohledu neselhává, v crash testech americké organizace NHTSA, která má na povel bezpečnost na zaoceánských silnicích, předvedla téměř bezchybné představení.
Když se nicméně podíváte na procedury NHTSA, najdete oproti bruselskému Euro NCAP celou řadu rozdílů. Tím asi nejpodstatnějším je absence tlaku na ochranu chodců, v tomto ohledu NHTSA monitoruje pouze čelní partie školních autobusů. Na osobní auta se však dívá jen očima jejich posádky. Na takový přístup lze pohlížet různě, faktem ale je, že pro spoustu zákazníků je ohleduplnost k chodcům irelevantní údaj. A pokud pro ně bude důležitý, existuje dost jiných cest, jak si informace o příhodnosti konstrukce auta v tomto ohledu zjistit.
Tyto úvahy ale necháme na vás a raději si projdeme výsledky samotných nárazových zkoušek. Cybertruck ve verzi Cyberbeast exceloval v každém z nich, až na dvě výjimky, kdy tou první bylo vyšší riziko převrácení vozu a tou druhou čelní náraz do protijedoucího auta při rychlosti 56 km/h. V obou případech si tedy Tesla odváží pouze čtyři hvězdičky. Jakmile ale došlo kupříkladu na čelní náraz do pevné bariéry, bylo již hodnocení špičkové, neboť neprasklo čelní okno a nebyla narušena ani zóna cestujících.
NHTSA poznamenává, že po čelních nárazech zůstaly dveře u cestujících vpředu zavřené, navíc plně funkční, načež by posádka snadno mohla vylézt ven. Zajímavé je, že nedošlo na aktivaci kolenních airbagů, jen těch čelních, ovšem dle Tesly za tím stojí specifické nastavení. Dá se tedy předpokládat, že automobilka počítá s tím, že Cybertruck projede pomalu zdí, a tudíž má limity pro nafouknutí některých airbagů nastavené o kus dál než konkurence.
Co se týče bočního nárazu, bylo zcela jedno, zda došlo k „naražení vozu na kůl” či na kontakt s pohyblivou překážkou, Cybertruck vždy obstál. Protože ale třeba dveře i okna jsou schopná odolat některým typům palných zbraní, o překvapení se opravdu nejedná. Majitelé vozu se tedy o svůj život opravdu bát nemusí. Jak jsme ale naznačili, na silnici nejsou sami a v tomto ohledu Cybertruck excelentní vskutku není, také proto se v Evropě ani nenabízí.














Tesla Cybertruck dokáže svou posádku skvěle ochránit, nic jiného by ostatně člověk od třítunové ocelové krabice neočekával. Ohledy k okolí NHTSA nezkoumá. Foto: NHTSA
Zdroj: NHTSA
Bleskovky
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Nejnovější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodá víc aut stejného typu než oni všichni dohromady
včeraV Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
včeraFiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
včeraLamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
včeraPřevratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva