Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12
23.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Arnold Schwarzenegger pochází z Rakouska, miluje off-roady a peněz má na rozdávání. Není tedy divu, že si nechal postavit právě takové auto.
O rakouské „garážovce“ Kreisel Electric jsme mluvili již loni na přelomu léta a podzimu. V té chvíli zástupci firmy prohlašovali, že mají k dispozici lepší techniku než americká Tesla a kde kdo jim kvůli tomu trhá ruce. V ten moment jste možná nad řečmi rakouské firmy mávnuli rukou jako nad ničím nepodloženým chvástáním, nicméně již v prosinci trojice bratrů-zakladatelů vyrukovala s vlastním pojetím Volkswagenu e-Golf. Ten se přitom pyšnil mnohem lepším dojezdem než originál a výrazně kratší dobou nabíjení, navzdory stejně velkým a těžkým akumulátorům.
Nyní nastal důvod, proč bychom se o Rakušanech měli zmínit znovu. Firmu se sídlem 200 kilometrů od Vídně totiž navštívil nejslavnější štýrský rodák, a sice Arnold Schwarzenegger. Ten byl v minulosti zastáncem těžkotonážních off-roadů, přičemž především jemu vděčíme za civilní verzi Hummeru H1 či zviditelnění Unimogu. K těmto monstrů má však nový povoz filmového Terminátora docela daleko.
Někdejší guvernér Kalifornie, tedy státu s extrémně přísnými emisními regulemi, se totiž zjevně ve svém předchozím úřadu nakazil „zeleným“ smýšlením. Od firmy Kreisel Electric si totiž nechal vyrobit elektrický Mercedes třídy G. Ten svou kariéru odstartoval jako šestiválcová dieselová verze G 350d v loňském roce, Rakušané z něj ale po dvouměsíční konverzi vykřesali něco, co nemá válec ani jeden.
Géčko tedy dostalo do vínku lithium-iontové baterie firmy, které byly kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti umístěny nejen pod podlahu, ale také dozadu na místo dosavadní palivové nádrže a také pod kapotu. Jejich celková kapacita činí 80 kWh při hmotnosti 510 kg, přičemž zaručit mají „realistický dojezd” okolo 300 kilometrů. To sice není enormní porce, nicméně je třeba myslet na hmotnost a tvary třídy G a také na to, že Kreisel tradičně neudává „laboratorní dojezdy”.
Možná vám nyní přijde nové Arnieho auto nezajímavé, je ale třeba přestat na něj hledět jako na nějakou ekologickou spásu. Vůz má přes svou mizernou aerodynamiku a 2,8tunovou hmotnost (oproti základu Géčko přibralo 200 kilo), nejen slušný dojezd, ale především působivou jízdní dynamiku. Elektromotory o celkovém výkonu 490 koní rozpohybují elektrické Géčko z klidu na stovku za 5,6 sekundy, přičemž původní dieselová verze osazená 245 koňmi přitom disponovala časem 8,8 s. Tím se vůz dostává dynamicky na úroveň verzí G63 a G65 AMG, i bez dvanáctiválcového biturba.
S ohledem na dojezd byla nejvyšší rychlost omezena na 183 km/h, to ale nejspíše Arniemu při ježdění po Kalifornii vadit nebude. Spíše než to ovšem Schwarzenegger ocení dobíjecí systém CHAeMO, který při výkonu 150 kW zvládá dobít akumulátory na 80 procent za sice dlouhých, ale alespoň nějak akceptovatelných 25 minut.
Žádná další technická data již zveřejněna nebyla, stejně tak není známa cena vozu. Nečekejme láci, ale pokud jste někdo jako Arnold S., který v životě vydělal peníze na kde čem od posilování přes filmy až po nemovitosti a jehož jmění se odhaduje na více jak 7,5 miliardy Kč, bude cena jakéhokoli auta to poslední, co jej bude zajímat.
Kdybyste od Kreiselu chtěli postavit totéž, máme pro vás smutnou zprávu - když nejste Arnold, výroba nyní nepřipadá v úvahu, firma se prý nyní musí věnovat zakázkám pro významné automobilky. Arnoldův exemplář tak vznikl i propagačnímu potenciálu takového auta, který je i tímto článkem naplňován.
Ostatně jeho zrod byl opravdu dílem náhody. Vše odstartovalo společným letem Christiana Schlögla z vedení firmy a Schwarzeneggera do USA. Oba Rakušané seděli vedle sebe a logicky se dali do řeči. Když pak slavný herec přišel na to, s kým má tu čest, vyrukoval s nápadem na elektrické Géčko. Nebyly to přitom jeho první snahy na poli alternativního pohonu, již dříve totiž mluvil o hybridním Hummeru H3.
Koncern General Motors ale nakonec slavného výrobce off-roadů poslal k ledu, zmrazen byl tedy logicky i celý projekt. Loni ale u Kreisel Electric evidentně oprášili myšlenky na něj a Arnoldovi zrealizovali jeho elektrický terénní sen. Technici se nyní budou věnovat závěrečným testům, aby bylo ústrojí opravdu vyladěno k dokonalosti. Pak bude vůz přepraven do USA, aby mohl sloužit svému slavnému majiteli.











Malá rakouská firma Kreisel Electric stvořila unikátní elektrický Mercedes třídy G. Řídit jej bude Arnold Schwarzenegger, z jehož hlavy myšlenka na konverzi pochází
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 7 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Slavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před 2 hodinamiU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 3 hodinamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 5 hodinamiMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha