Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Terminátor si nechal postavit unikátní třídu G, stovku udělá za 5,6 s i bez V12
23.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Arnold Schwarzenegger pochází z Rakouska, miluje off-roady a peněz má na rozdávání. Není tedy divu, že si nechal postavit právě takové auto.
O rakouské „garážovce“ Kreisel Electric jsme mluvili již loni na přelomu léta a podzimu. V té chvíli zástupci firmy prohlašovali, že mají k dispozici lepší techniku než americká Tesla a kde kdo jim kvůli tomu trhá ruce. V ten moment jste možná nad řečmi rakouské firmy mávnuli rukou jako nad ničím nepodloženým chvástáním, nicméně již v prosinci trojice bratrů-zakladatelů vyrukovala s vlastním pojetím Volkswagenu e-Golf. Ten se přitom pyšnil mnohem lepším dojezdem než originál a výrazně kratší dobou nabíjení, navzdory stejně velkým a těžkým akumulátorům.
Nyní nastal důvod, proč bychom se o Rakušanech měli zmínit znovu. Firmu se sídlem 200 kilometrů od Vídně totiž navštívil nejslavnější štýrský rodák, a sice Arnold Schwarzenegger. Ten byl v minulosti zastáncem těžkotonážních off-roadů, přičemž především jemu vděčíme za civilní verzi Hummeru H1 či zviditelnění Unimogu. K těmto monstrů má však nový povoz filmového Terminátora docela daleko.
Někdejší guvernér Kalifornie, tedy státu s extrémně přísnými emisními regulemi, se totiž zjevně ve svém předchozím úřadu nakazil „zeleným“ smýšlením. Od firmy Kreisel Electric si totiž nechal vyrobit elektrický Mercedes třídy G. Ten svou kariéru odstartoval jako šestiválcová dieselová verze G 350d v loňském roce, Rakušané z něj ale po dvouměsíční konverzi vykřesali něco, co nemá válec ani jeden.
Géčko tedy dostalo do vínku lithium-iontové baterie firmy, které byly kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti umístěny nejen pod podlahu, ale také dozadu na místo dosavadní palivové nádrže a také pod kapotu. Jejich celková kapacita činí 80 kWh při hmotnosti 510 kg, přičemž zaručit mají „realistický dojezd” okolo 300 kilometrů. To sice není enormní porce, nicméně je třeba myslet na hmotnost a tvary třídy G a také na to, že Kreisel tradičně neudává „laboratorní dojezdy”.
Možná vám nyní přijde nové Arnieho auto nezajímavé, je ale třeba přestat na něj hledět jako na nějakou ekologickou spásu. Vůz má přes svou mizernou aerodynamiku a 2,8tunovou hmotnost (oproti základu Géčko přibralo 200 kilo), nejen slušný dojezd, ale především působivou jízdní dynamiku. Elektromotory o celkovém výkonu 490 koní rozpohybují elektrické Géčko z klidu na stovku za 5,6 sekundy, přičemž původní dieselová verze osazená 245 koňmi přitom disponovala časem 8,8 s. Tím se vůz dostává dynamicky na úroveň verzí G63 a G65 AMG, i bez dvanáctiválcového biturba.
S ohledem na dojezd byla nejvyšší rychlost omezena na 183 km/h, to ale nejspíše Arniemu při ježdění po Kalifornii vadit nebude. Spíše než to ovšem Schwarzenegger ocení dobíjecí systém CHAeMO, který při výkonu 150 kW zvládá dobít akumulátory na 80 procent za sice dlouhých, ale alespoň nějak akceptovatelných 25 minut.
Žádná další technická data již zveřejněna nebyla, stejně tak není známa cena vozu. Nečekejme láci, ale pokud jste někdo jako Arnold S., který v životě vydělal peníze na kde čem od posilování přes filmy až po nemovitosti a jehož jmění se odhaduje na více jak 7,5 miliardy Kč, bude cena jakéhokoli auta to poslední, co jej bude zajímat.
Kdybyste od Kreiselu chtěli postavit totéž, máme pro vás smutnou zprávu - když nejste Arnold, výroba nyní nepřipadá v úvahu, firma se prý nyní musí věnovat zakázkám pro významné automobilky. Arnoldův exemplář tak vznikl i propagačnímu potenciálu takového auta, který je i tímto článkem naplňován.
Ostatně jeho zrod byl opravdu dílem náhody. Vše odstartovalo společným letem Christiana Schlögla z vedení firmy a Schwarzeneggera do USA. Oba Rakušané seděli vedle sebe a logicky se dali do řeči. Když pak slavný herec přišel na to, s kým má tu čest, vyrukoval s nápadem na elektrické Géčko. Nebyly to přitom jeho první snahy na poli alternativního pohonu, již dříve totiž mluvil o hybridním Hummeru H3.
Koncern General Motors ale nakonec slavného výrobce off-roadů poslal k ledu, zmrazen byl tedy logicky i celý projekt. Loni ale u Kreisel Electric evidentně oprášili myšlenky na něj a Arnoldovi zrealizovali jeho elektrický terénní sen. Technici se nyní budou věnovat závěrečným testům, aby bylo ústrojí opravdu vyladěno k dokonalosti. Pak bude vůz přepraven do USA, aby mohl sloužit svému slavnému majiteli.
Malá rakouská firma Kreisel Electric stvořila unikátní elektrický Mercedes třídy G. Řídit jej bude Arnold Schwarzenegger, z jehož hlavy myšlenka na konverzi pochází
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
včera - Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024 - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat 500 s „normálním” motorem už dnes koupíte jen ojetý. Kůži nedává lacino, Němci vyzkoušeli, jestli za to stojí
před 11 hodinami - Číňané potichu zaplavují svět svými auty. Už mají šestou největší automobilku na Zemi, Ford musel kapitulovat
včera - Škoda začala prodávat své nové levné SUV, přesně takové auto ji může zachránit
včera - Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
včera - Nejnovější Ford ukazuje jen prohlubující se zkázu značky. I za „zaváděcí cenu” je drahý, nabízí toho velmi málo
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva