Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Techrules AT96 a GT96 TREV mají turbíny, přes 1 000 koní a 8 640 Nm
2.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Firma Techrules přichází rovnou se dvěma elektrickými hypersporty. Elektřinu generují turbínami a dojedou vážně daleko.
Čínská automobilka Techrules v Ženevě představila svá dvě auta. Že jste o ní nikdy neslyšeli? Nic si z toho nedělejte, my také ne. Představené vozy jsou ale skutečně působivé, tedy aspoň na papíře. Jmenují se AT96 a GT96 a jsou to elektrická auta, která mají na jedno doplnění energie ujet dva tisíce kilometrů.
Není to vtip, opravdu. A protože nevidíme třicetimetrový přívěs s bateriemi, je jasné, že tahle auta jsou něco jako Opel Ampera - plug-in hybridy svého druhu či přesněji elektromobily s range extenderem. Jejich hybridní pohonné ústrojí se nazývá TREV a není to od „tremendous range”, tedy „úchvatný dojezd”, ale od slov Turbine-Recharging Electric Vehicle, turbínou dobíjené elektrické vozidlo.
Oba vozy mají „mikroturbíny”, tedy velmi malé plynové turbíny, které pohánějí generátor, a tak mohou dobíjet baterie vozidla. V případě AT96 je palivem letecký kerosen, v případě GT96 to může být bioplyn nebo CNG. A díky asi docela velkým nádržím na tato paliva mají vozy zvládnout dojezd 2 000 km, pokud vystartují s plně nabitými bateriemi, plnými nádržemi a pojedou pomalu.
To ale může být trochu problém, protože po stránce výkonu se nebavíme o konkurentech Nissanu Leaf. Výkon je 1 044 koní, který pochází z jednoho elektromotoru na přední nápravě a dvou na té zadní. Točivý moment je podle videa níže stěží uvěřitelných 8 640 Nm. Firma začala údajně minulý měsíc testovat na Silverstonu a první data hovoří o zrychlení na stovku cca 2,5 vteřiny a maximálce okolo 350 km/h.
To jsou pořád dosažitelné hodnoty, takhle rychle elektroauta jezdit umí, zejména když mají pohon všech kol. I ony dva tisíce kilometrů dojezdu bychom byli schopni věřit, kdyby vozy měly dostatečně velké nádrže pro turbíny; jejich objemy neznáme, ale lithium-mangan-oxidové baterie mají kapacitu 20 kWh, tedy nic moc. Co je ale opravdu neuvěřitelné, je udávaná spotřeba paliva - 0,18 l/100 km. Necelé dvě deci. I tady tušíme spojitost a Amperou.
Po stránce vzhledu jsou obě auta divoká až běda. Některými tvary můžou připomínat McLareny. Karoserie jsou karbonové a základy aut tvoří karbonové monokoky, dnes ve světě hypersportů relativně běžná věc. Okřídlené AT96 - Aviation Turbine - je očividně určené spíš na okruhy, i volba spalovaného paliva tomu odpovídá. GT96 - Gas Turbine - je o trochu civilnější a bude patřit spíš na silnice.
Nemáme ani fotky interiéru; možná tu toho zatím moc není, protože se díváme na prototypy, testovací muly, ale AT96 v Ženevě otevřelo i své křídlové dveře a nechalo novináře se podívat dovnitř. Podle výplní dveří a v podstatě ničeho v prostoru pro nohy spolujezdce lze soudit, že pokud tu něco je, označení „spartánský interiér” bude možná nedostatečné.
Na plynových turbínách použitých jako generátory elektřiny je zajímavé to, že to může skutečně fungovat; ve vojenské technice se takovéto věci používají už léta. Takže tahle auta klidně můžou přepsat pravidla vozidel EREV, elektromobilů s range extenderem. Pokud budou mít dost peněz na dokončení vývoje a pokud budou turbíny takto použitelné i v běžných autech, ne jen v hypersportech s cenovkami v řádech desítek milionů korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Okřídlené AT96 míří spíše na okruhy
Techrules GT96 je silniční verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 46 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva