Technický náskok Tesly je mýtus, v tom hlavním jí v praxi pokořila i novinka VW

Mluvilo se o tom tak dlouho, až to všichni začali brát jako fakt, stále častěji se ale ukazuje, že Tesly ve skutečném světě nenabízí ani o trochu větší dojezd než konkurence, často právě naopak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Technický náskok Tesly je mýtus, v tom hlavním jí v praxi pokořila i novinka VW

26.4.2021 | Petr Prokopec

Technický náskok Tesly je mýtus, v tom hlavním jí v praxi pokořila i novinka VW

/

Foto: Volkswagen

Mluvilo se o tom tak dlouho, až to všichni začali brát jako fakt, stále častěji se ale ukazuje, že Tesly ve skutečném světě nenabízí ani o trochu větší dojezd než konkurence, často právě naopak.

Jedním z pilířů úspěchu Tesly je udávaný dojezd jejích aut. Ten je obvykle výrazně delší, než je tomu u konkurence, ať už přímé nebo nepřímé. A je celkem jedno, jestli je měřen podle metodiky americké organizace EPA či evropským metrem. Jak ale nedávno opakovaně zjistil zámořský magazín Edmunds, realita je docela jiná. Tesla využívá možností daných pravidly v maximální možné míře, a tak normovaný dojezd jejích aut vypadá impozantně. V praxi se ale ukazuje, že není tak dobrý a naopak soupeři bývají i o dost lepší, než udávané hodnoty naznačují.

Nemusíme ale zůstávat jen v USA, velmi podobný pohled na dojezd Tesel nabízí také francouzský magazín L'Automobile. Ten otestoval nový Volkswagen ID.4 ve verzi osazené bateriemi o kapacitě 77 kWh, jež by dle normovaného cyklu WLTP měly zvládnout 522 kilometrů na jeden zátah. Do takové porce měl ale reálný akční rádius pochopitelně daleko - při jízdě po dálnici zvládl vůz na jedno nabití pouze 340 kilometrů, při jízdě po okreskách to bylo 388 km, městě pak 464 km.

Tato čísla jsou očekávatelná, do zajímavějšího světla je staví srovnání s Teslou Model 3 Long Range, kterou L'Automobile otestovat též a tamtéž. Není to sice přímý konkurent, to by muselo jít o Model Y, ten se ale v Evropě neprodává. Protože tento model je ale jen těžší a větší totéž, bude jeho dojezd jedině nižší. Přesto je už v případě Modelu 3 dost špatný.

Na dálnici ujede Model 3 na nabití jen 320 km, tedy o 68 km méně než VW. Ve městě je to 445 km, tedy o 19 km méně než v případě ID.4. Tesla má navrch pouze na okreskách, kde lze počítat se 393 km, což je ale jen 5 km navíc, a to u auta, které by s prakticky stejnými 74kWh akumulátory mělo být při své velikosti o dost lepší. Zvlášť když je to Tesla, že? Udávaných 580 km ujetých na jedno dobití ovšem zůstalo jen na papíře ještě jasněji než v případě VW.

Znovu se tak ukazuje, že léta omílané informace o náskoku Tesly na poli akumulátorů a elektrických pohonů jsou mýtus nemající oporu v realitě. Jeden z prvních pořádných elektromobilů VW i jako větší crossover překonává menší sedan Model 3 jak absolutně, tak relativně k udávaným hodnotám. Podle nás je dojezd aut malý v obou případech, čekat ale od Tesly více než od lepších z konkurentů je zkrátka nemístné.


Technický náskok Tesly je mýtus, v tom hlavním jí v praxi pokořila i novinka VW - 1 - VW ID 4 1st Edition 2021 02Technický náskok Tesly je mýtus, v tom hlavním jí v praxi pokořila i novinka VW - 2 - VW ID 4 1st Edition 2021 03Technický náskok Tesly je mýtus, v tom hlavním jí v praxi pokořila i novinka VW - 3 - VW ID 4 1st Edition 2021 07
ID.4 v reálu disponuje vyšším dojezdem než Tesla Model 3, i když jde o větší auto s prakticky stejnými akumulátory. Foto: Volkswagen

Technický náskok Tesly je mýtus, v tom hlavním jí v praxi pokořila i novinka VW - 4 - Tesla Model 3 2021 poradna sada 02Technický náskok Tesly je mýtus, v tom hlavním jí v praxi pokořila i novinka VW - 5 - Tesla Model 3 2021 poradna sada 05Technický náskok Tesly je mýtus, v tom hlavním jí v praxi pokořila i novinka VW - 6 - Tesla Model 3 2021 poradna sada 13
Ve prospěch Modelu 3, stejně jako dalších kalifornských vozů, hraje dynamika nebo použitelnější síť Superchargerů, samo auto ale minimálně nový elektromobil VW do role outsidera nestaví. Foto: Tesla

Zdroj: L'Automobile

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše