Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tavares byl skutečně žábou na prameni. Po rezignaci šéfa Stellantisu se z důchodu vrací manažer, který si nepřál konec velkých motorů
11.12.2024 | Petr Prokopec
Je to nebývalý obrat, který jen ukazuje, v jak nezdravých rukou Carlos Tavares koncern Stellantis roky držel. Měl to prý být jen on, kdo trval na konci motorů V8 bez ohledu na trvající zájem o ně. Až jeho náhlý konec firmě rozvázal ruce tak, že dokonce povolává bývalé manažery z důchodu.
Podnikatelské subjekty tu nejsou proto, aby dělaly charitu, jsou tu kvůli zisku. Můžete si o tom myslet cokoli, sami ale asi také nechodíte do práce jen kvůli pochvale od šéfa. Automobilky nejsou a nemohou být výjimkou, proto je třeba, aby středobodem jejich strategií byl vždy zákazník coby jediný skutečný zdroj příjmů. Zrovna tomuto pravidlu se ovšem především koncern Stellantis zpronevěřil, jakkoli jeho šéf Carlos Tavares po léta hlásal opak.
Letos se ale tento šestašedesátiletý manažer pořádně odkopal, když místo za ruce, které živily i jeho, začal až absurdními způsoby bojovat za stále přísnější regulace. Nevonělo to nejen nám, ale ani širšímu vedení firmy, a tak byl nedávno donucen s okamžitou platností rezignovat. Jak se ovšem nyní ukazuje, Tavares z nás všech - s prominutím - dělal roky blbce, neboť zatímco navenek říkal jedno, uvnitř firmy dělal něco úplně jiného už několik let.
Jak nyní informuje CNBC, měl to být prakticky jen on, kdo v rámci některých částí koncernu bojoval za zákazníky odmítané věci jako downsizing motorů a elektrifikace pohonů. A z pozice své síly takto prosazoval kroky, které nyní zdroj CNBC označuje za „arogantní přehmaty”.
Zkazky o utajeném vývoji nových osmiválcových motorů, na kterém měl Dodge začít pracovat hned poté, co se Tavaresova pozice začala hroutit, se tak ukazují být pravdivými. Znovu CNBC uvádí, že loni mělo dojít na pokyn Tavarese k ukončení Dodgů Charger a Challenger s ikonickými osmiválci HEMI, přičemž jejich nová generace měla původně dorazit jen jako elektromobil. To ale začalo působit třenice mezi ním a Timem Kuniskisem, který je považován za velkého zastánce osmiválců. Ten tedy nakonec v květnu rezignoval z pozic šéfa Dodge a Ramu s tím, že odchází do důchodu. Teď je ale zpátky.
Zatím to není zcela oficiální, na dotaz CNBC ale jeho návrat automobilka potvrdila s tím, že Ram „potřebuje šéfa zaměřeného na značku“. Zda bude mít na povel i Dodge, je zatím otázkou. Nicméně Kuniskisův návrat již nyní způsobil menší škatulata, neboť jeho nástupkyně Christine Feuell by vedle vedení Chrysleru měla mít nově pod palcem také americké aktivity Alfy Romeo místo současného šéfa značy Larryho Dominiqua. Pokud by Kuniskis dostal zpátky i Dodge, znamenalo by to, že Matt McAlear, který na jaře povýšil z prodejního šéfa, by musel ustoupit do pozadí.
Jelikož je nicméně Kuniskis veteránem Chrysleru, neboť u tohoto výrobce strávil 32 let na různých pozicích, je vlastně překvapivé, že nebyl povolán jako Tavaresův nástupce aspoň pro USA. V tomto ohledu ale možná představenstvo chystá změny a chce jednotlivým značkám zajistit větší autonomii. To už ovšem zbytečně spekulujeme, i potvrzený vývoj je zajímavý dost a dost.
Tim Kuniskis je zpátky ve vedení Ramu, přičemž je jen otázkou, zda v rámci ozdravování koncernu Stellantis nebude pověřen ještě dalšími úkoly. Jeho odchod do předčasného důchodu měl být jen následkem neshod s Carlosem Tavaresem, který měl být v americké části Stellantisu tím jediným, kdo ji nutil k opuštění velkých spalovacích motorů. Foto: Dodge
Zdroje: CNBC poprvé a podruhé
Bleskovky
- Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
včera - Nový rekord okruhu Top Gearu uzmula švédská stíhačka s až 1 622 biokoňmi a brutálním křídlem
12.12.2024 - Když se jmenujete Cristiano Ronaldo, dají vám s nadšením zadarmo i auto za 5 milionů. A stejně s ním nebudete jezdit
11.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025 včera 16:00
- MS Side se pojede 2025 opět i v České republice včera 10:29
- Testovací tým KTM MotoGP testuje v Jerezu 12.12.2024
- Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů 12.12.2024
- Šampionát IRRC 2025 se pojede v srpnu opět v Hořicích 11.12.2024
Nejčtenější články
- Hertz po tragickém kvartálu rozprodává dalších 30 tisíc elektrických aut, pro trh s nimi to bude těžká rána
15.11.2024 - Tak to začíná: 150 lidí vtrhlo na jednání vedení poté, co VW definitivně potvrdil uzavření první továrny
15.11.2024 - Čínský supersport má 1 300 koní a rozjede se až na 392 km/h, na okruhu ale nevyrovná ani „americkej kýbl” za poloviční cenu
15.11.2024 - Jaguar poprvé ukázal auto, které ho má za dva roky vrátit na výsluní. Je to jako sebevražda v přímém přenosu
15.11.2024 - VW uprostřed vlastní krize nasypal dalších 19 miliard do firmy, která sama prodělává skoro 1 milion na každém autě
15.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva