Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy

Malé sportovní roadstery Pontiac Solstice, Saturn Sky a Opel GT měly být něčím jako miniaturní Corvette. Tou se ale nikdy nestaly. Až dosud.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy

22.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malé sportovní roadstery Pontiac Solstice, Saturn Sky a Opel GT měly být něčím jako miniaturní Corvette. Tou se ale nikdy nestaly. Až dosud.

Nová španělská značka Tauro (v překladu býk) z Valladolidu představila před pár dny pozoruhodný recept na kapesní supersport. Potřebujete k tomu jeden Pontiac Solstice, vyměníte příď a záď, přidáte k tomu vidlicový osmiválec LS3 z Corvette o výkonu 440 koní a točivém momentu 586 Nm, přihodíte šestistupňový manuál Tremec, samosvor a dvousedadlová věc s hmotností jen 1 250 kg a bezpochyby vyvolávající šílené hihňání je na světě.

Tohle ale zdaleka není všechno. Výměnou hlav válců a dalšími úpravami můžete postupně zvedat výkon a tím i míru nepříčetnosti auta na 480, 530 a s kompresorem až 650 koní - jinak řečeno kolem 530 koní na tunu, což nemá ani Aventador. Bez náplní. To vše prosím pěkně u automobilu o délce 4,2 metru, šířce 2,1 m a s výškou pouze 1,25 m.

Aby výrobce nemohl být obviněn z prodeje sebevražedné pomůcky, rozložení hmotnosti bylo naladěno v poměru 52:48 ve prospěch přední nápravy a V8 Spider navíc dostal brzdový systém vybavený šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 360 mm vpředu a čtyřpístkové třmeny a také ventilované kotouče o průměru 335 mm vzadu. Celé se to nějak vměstnalo pod devatenáctky na přední nápravě a dvacítky vzadu.

Ne tak docela jedinečný, ale rozhodně pozoruhodný roadster vznikne pouze ve velmi omezené, třicetikusové sérii v úzké součinnosti s jejich majiteli, kteří dostanou prostor k naplnění svých individuálních požadavků od výkonu motoru, použité převodovky (alternativní je samozřejmě automat), přes čalounění nebo barevné kombinace karoserie-interiér.

Cena? S ohledem na donebevolající výkonovou hmotnost směšných 100 tisíc Eur, tedy něco pod 2,6 milionu Kč. Za takové peníze vážně nic podobného nekoupíte...


Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 1 - Tauro V8 Spider 01Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 2 - Tauro V8 Spider 02Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 3 - Tauro V8 Spider 03Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 4 - Tauro V8 Spider 04Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 5 - Tauro V8 Spider 05Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 6 - Tauro V8 Spider 06Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 7 - Tauro V8 Spider 07Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 8 - Tauro V8 Spider 08Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 9 - Tauro V8 Spider 09Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 10 - Tauro V8 Spider 10Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 11 - Tauro V8 Spider 11Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 12 - Tauro V8 Spider 12
Přední světla připomínají ty u Mercedesu SLS AMG, odtud ale nepochází

Zdroj: Motor Pasion

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše