Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata Gen X Nano: facelift vylepšil vzhled, dorazil i „sportovní“ automat
19.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) V rámci modernizace narostla také bezpečnost indického vozítka, tak levné jako dříve ale již není. Za základní výbavu dáte 76 700 Kč.
Když indická automobilka před pár lety ohlásila příchod modelu Nano, který měl být nejlevnějším novým vozem světa, řada zavedených výrobců značně znervózněla. Zvláště proto, že značka Tata Motors se netajila svými expanzivními plány. Na Starém kontinentu ovšem tento automobil dojel na mizernou bezpečnost i nepříliš přitažlivý vzhled. Navíc jeho cena s navyšující se vzdáleností od domoviny jen rostla, díky čemuž jsme tu ve výsledku měli jen nepříliš atraktivní vůz.
Nano si tak užilo svých 15 minut globální slávy a zase se hezky vrátilo zpět na indický trh, kde navíc jeho prodeje rok od roku klesají. Zatímco tak ještě v letech 2011 a 2012 registrace čítaly nějakých 75 tisíc kusů ročně, letos opouští brány továrny průměrně 1 300 aut měsíčně. Není proto divu, že malý hatchback prošel výraznou modernizací, která by měla zákazníky přivábit zpět do showroomů.
V rámci vzhledu tu tedy máme kompletně novou příď, kdy pozměněn byl tvar kapoty, čelní masky, světlometů i nárazníku. Ten se navíc pyšní motivem „nekonečna“, tedy ležaté osmičky, čímž je prý symbolizováno, že Nano vám vydrží do konce života. Toto téma ale raději nebudeme rozvádět, místo toho zmíníme také příchod nového zadního nárazníku.
Kromě toho si můžete dopřát také 12palcová litá kola s odlišným designem, se kterými jsou spojeny pneumatiky o rozměru 135/70 vpředu a 135/65 vzadu. Ve všech čtyřech rozích pak nechybí bubnové brzdy, které jsou více než dostačující. Nano totiž váží přibližně 765 kg, o jeho pohon se pak stará 0,6litrový dvouválec o výkonu 38 koní a točivém momentu 51 Nm.
Zatímco pohonná jednotka zůstává shodná jako u dosud nabízené verze, volba převodovek byla rozšířena. Vybírat tak můžete mezi čtyřstupňovým manuálem či novým pětistupňovým robotizovaným manuálem. Ten navíc dostal do vínku i „sportovní“ režim, s ohledem na výše zmíněný výkon ale akcelerace ani v takovém případě dechberoucí nebude.
O jízdní dynamice pak sice automobilka mlčí, spotřebou 4,5 l/100 km se ovšem chlubí. Zároveň dodává, že došlo ke zvětšení objemu palivové nádrže, takový zavazadelník však nadále pobere jen 94 litrů bagáže. Zmínit pak můžeme ještě elektrický posilovač řízení či navýšenou bezpečnost, která počítá se zesílenými dveřními výztuhami a lepšími deformačními zónami.
Pro lepší stabilitu ve vysokých rychlostech (není jisté, jak jich chce Nano dosáhnout) se pak objevují stabilizátory, světlá výška s ohledem na náročnější indické silnice narostla na 190 mm. Kromě toho je třeba počítat s vyššími cenami, neboť za základní model XE dáte 199 000 rupií (cca 76 700 Kč), za vrcholné provedení XTA pak 289 000 INR (111 500 korun).












Tata Gen X Nano se pyšní novým názvem i vzhledem. Kromě toho v nabídce přibyl robotizovaný manuál se „sportovním“ režimem, dvouválcový motor však i nadále produkuje jen 38 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před hodinouNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva