Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata eMO-C: co spojuje elektrické rozvážedlo pizzy s hybridním Range Roverem?
19.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový indický koncept vznikl z několika důvodů. Tím nejzásadnějším jsou baterie umožňující dojezd 80 až 240 kilometrů striktně na elektřinu.
Pro některé motoristy a jejich potřeby není velký dojezd, špičkové jízdní výkony a zábava za volantem prioritou. Místo toho za svůj ideál považují co nejúspornější přepravu mezi body A a B. Pokud se navíc jedná o provoz ve městě, pak může být řešením jejich potřeb i elektromobil. Není to ale tak jednoduché, vedle funkčních limitů je jejich zásadním problémem cena, která dané dopravní prostředky dělá v podstatě neprodejnými, o čemž se ostatně přesvědčila již řada zavedených značek. I proto možná indická automobilka Tata Motors prozatím neuvažuje, že by svůj nový koncept eMO-C převedla v realitu. Cenu však kupodivu značka uvedla, dle zvolené verze by se pohybovala v rozpětí 15 750 až 23 750 USD (cca 300 000 až 452 000 Kč).
Rozdíly v ceně jsou samozřejmě dány různou kapacitou baterií. Přesný počet kWh sice Tata Motors neudává, v rámci dojezdu by se ale mělo jednat o 80, 160 a 240 km. Promluvit do toho ale prý může jízdní styl i podmínky panující na silnici, což je fakt, který automobilky ve svých zprávách příliš nezmiňují. Indové se tak zdají být upřímnými (jen ty cena se nám zdají být příliš optimistické), o čemž má svědčit i plánované využití malé elektrické dodávky eMO-C. Podle značky je totiž ideálem pro rozvor pizzy či dalších jídel nebo zboží na objednávku.
Tata Motors dále tvrdí, že elektrický koncept splňuje veškeré bezpečnostní regule požadované na severoamerickém trhu. Uzpůsoben může být jakémukoliv využití, jako dodávka je však zcela ideální. Víko zavazadlového prostoru totiž dostalo patentovaný systém Lift and Slide. Po vysunutí nahoru se posune nad střechu. Přestože údaje o rozměrech uvedeny nebyly, Tata eMO-C se zdá být dost kompaktní na to, aby se ve městech cítila jako doma.
Proč tedy vlastně elektrická dodávka vznikla? Hned z několika důvodů. Tím prvním je otevření nového technologického centra Tata Technologies v americkém Detroitu. Právě u příležitosti slavnostního přestřižení pásky byl totiž koncept odhalen. Dalším důvodem je pak evoluce předchozí studie eMO EV, která se pyšní hned 15 patentovanými inovátorskými systémy (jedním z nich je zmíněné víko).
Tím nejzásadnějším jsou však ony moduly baterií, které se do produkce skutečně chystají. Aktuálně však není jasné, v jakém voze se poprvé objeví. Kevin Fisher, šéf divize Tata Technologies, prohlásil, že tato část společnosti funguje jako dodavatel pokrokových technologií pro Chrysler, Ford, Tata Motors i Jaguar a Land Rover. Je tak dost možné, že hybridní Range Rover, o kterém se již nějakou chvíli mluví, bude alespoň takto částečně vycházet právě z koncepční elektrické dodávky eMO-C.







Nový koncept Tata eMO-C vychází z předchozí studie eMO EV, která jako první představila unikátní víko zavazadelníku. Novinka se pak zaměřuje hlavně na baterie elektrického hnacího ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
- Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem 9.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 10 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 21:16 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.