Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takto by měla vypadat nová Honda Civic. Od konceptu ji nerozeznáte, říká designér
4.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Desátá generace Civicu chce oslnit sportovním designem. Pod kapotou však počítá s maloobjemovými motory, tedy až na zvažovaný Type-R.
Letošní ženevský autosalon byl svědkem mnoha zajímavých debutů, přičemž koncept desáté generace Hondy Civic určené pro Evropu byl jedním z nich. Jak jsme ovšem uvedli v našem původním článku, japonská automobilka přivezla na výstaviště Palexpo jen model mapující exteriér. V kabině tak chyběla palubní deska, sedadla či vlastně cokoliv, stejně jako bylo prázdno pod kapotou. S těmito zákoutími by nás Honda měla seznámit až na pařížské motor show, kde se ukáže sériové provedení.
Naši kolegové z Auto Expressu si ovšem popovídali s designérem Diasuke Tsutamorim, pročež zejména v rámci onoho exteriéru již máme poměrně jasnou představu o tom, co nás čeká a nemine. Tu pak ještě dále umocňují neoficiální ilustrace, na kterých si můžeme prohlédnout standardní provedení i variantu Type-R. Ta je podle Tsutamoriho aktuálně ve fázi zvažování, nicméně s jejím příchodem nejspíše počítat můžeme. Jak totiž japonský designér dodává, již standardní „Civic hatchback má materiálu a talentu na rozdávání, takže z něj může vylézt Type-R“.
Vrcholná verze ale stoprocentně do Paříže nedorazí, pročež se aktuálně budeme zabývat pouze základní variantou. Ta by se prý od konceptu neměla vizuálně víceméně lišit. „Tento prototyp je velmi blízko sériové výrobě. Ve chvíli, kdy uvidíte hotový vůz, si pravděpodobně budete myslet, že je to stále prototyp,“ dodává Tsutamori. Jeho slova tak jen potvrzují, že Honda udělá... tenčí čáru za stávající vizáží, která je pro Evropany možná až příliš kontroverzní. Počítat bychom přitom měli se zachováním krátkých převisů či nových čelních světel.
Výraznou změnou ovšem projde hlavně záď, neboť podle Tsutamoriho „současný Civic má dvě slabiny. Jednou je výhled dozadu, druhou pak vysoký postoj při pohledu zezadu. Tyto slabiny byly eliminovány novým designem. Snížili jsme zadní spoiler a zredukovali jeho tloušťku. Okno je tak jednodílné, pročež nejste při výhledu dozadu omezeni žádnou překážkou.“ Je tedy zjevné, že v těchto partiích se budou měnit pouze detaily, kupříkladu výrazné výdechy v nárazníku. Dvojitá koncovka výfuku pak nejspíše bude určena pouze zvažované verzi Type-R.
Výsledek působí docela odvážně, ale ne tak svérázně jako stávající provedení. „Věděli jsme, že chceme stvořit opravdu strhující a vyčnívající exteriér, který vyzve konvenční evropskou vizáž. Proto tu máme snoubení osobitého a sportovního stylu, jízdní dynamiky a zároveň univerzální praktičnosti,“ dodává k tématu Tsutamori, který se nechal ovlivnit hlavně americkou Hondou Civic Coupe. Sám však přiznává, že opravdovou zkouškou pro japonskou novinku bude až přímé srovnání produkční verze s konkurencí.
Vůči ní bude nová generace působit opravdu mohutně, neboť ve srovnání s tou současnou je o 130 milimetrů delší, 30 mm širší a 20 mm nižší. Takový Volkswagen Golf tak překonává o nemalých 245 mm. Při těchto rozměrech je tak prý logické, že již ve standardu můžeme počítat s velkými koly, takové osmnáctky ale nejspíše budou vyhrazeny až vyšším úrovním výbavy. Je potom ale trochu smutné, že pod kapotou se objeví nepříliš záživné jednotky, tedy benzinový litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec VTEC, respektive 1,6litrový turbodiesel.
Výroba odstartuje ještě letos v továrně v britském Swindonu, do které Honda již investovala 215 milionů liber (cca 7,5 mld. Kč) za účelem implementace nových technologií a procesů. Samotný prodej by ovšem měl být zahájen až na počátku příštího roku, na informace o cenách a výbavách je tedy ještě brzy.
Neoficiální ilustrace standardní Hondy Civic...
...vycházejí ze ženevského prototypu
Zdroj: Auto Express, Ilustrace: X-Tomi Design poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 2 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 5 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva